جزئیات قطع پخش شبکه المنار از «عرب‌ست»
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۰۷    ۱۳۹۴/۹/۱۵ کد خبر: 107451 منبع: پرینت

رییس دفتر المنار در ایران گفت: قطع پخش شبکه المنار از «عرب‌ست» نشانه نوعی نگرانی در حاکمان کشورهای عربی است.
به گزارش مشرق، نبیل حموده در همایش وقف و رسانه که در تالار نور مشهد برگزار شد، اظهار کرد: شبکه المنار در جهان عرب در بحث مقاومت فعال بوده و توانسته این نقش را به‌خوبی ایفا کند.

وی با بیان اینکه شبکه المنار در سال 1990 تأسیس شد، بیان کرد: از سال 2000 شبکه المنار ماهواره‌ای شد و در کشورهای مختلف جهان پخش می‌شد، اما در سال 2003 در اروپایی با توجه به تیزرهایی که علیه رژیم صهیونیستی در این شبکه پخش می‌شد، شبکه المنار را شبکه‌ای تروریستی معرفی کردند و این شبکه در اروپا پخش نشد.

حموده افزود: در سال 2004 نیز پخش این شبکه در آمریکا ممنوع شد و در جنگ سال 2006 ساختمان 6 طبقه المنار با اصابت موشک به‌ کلی نابود شد و امروز شبکه المنار توسط اتحادیه عرب از ماهواره «عرب‌ست» نیز حذف‌ شده است.

رییس دفتر المنار در ایران گفت: این اقدامات نشانه نوعی نگرانی در حاکمان کشورهای عربی است در حالیکه شبکه المنار شبکه‌ای دولتی نبوده و شبکه‌ای حزبی است توانسته در مدتی کوتاه رقیبی جدی برای شبکه‌های بزرگ عرب تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه شبکه المنار شبکه‌ای جریان‌ساز است، گفت: شبکه المنار را از «عرب‌ست» حذف کردند، اما با تلاش مسئولان از این بحران نیز عبور می‌کنیم تا مخاطب ارزشمند برای کشورهای عرب‌زبان و سایر کشورها باشیم.

حموده تصریح کرد: در اربعین حسینی نیز شبکه المنار بسیار فعال بود و مستندها و گزارش‌های خوبی را از این همایش باشکوه تهیه‌ کرد که بیشتر آنها مرتبط به افرادی است که از کشورهای اروپایی و آمریکایی به اربعین حسینی آمده‌اند.

وی با اشاره به بحث وقف گفت: در ایران از وقف حمایت خوبی می‌شود، اما در کشورهای عربی این‌ گونه نیست و در واقع در دوران استعمار مردم را از وقف جدا کردند و وقف فقط تبدیل به بازسازی مساجد و یا فعالیت‌ها مختصر شد.

رییس دفتر المنار در ایران عنوان کرد: اما امروز از وقف در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی استفاده می‌شود؛ البته نام آن وقف نیست، به‌ طوری‌ که 90 درصد از بودجه دانشگاه‌های مطرح جهان مانند هاروارد از طریق وقف شکل می‌گیرد و در بحران اروپا نیز سازمان‌های «ان.جی.او» نیکوکار با تزریق پول به بهداشت و آموزش توانستند دولت‌های اروپایی را نجات دهند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است