غنی: صلح با پاکستان حق ما است
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۵۳    ۱۳۹۴/۹/۱۴ کد خبر: 107436 منبع: پرینت

اشرف غنی رییس جمهور در دیدار با مقام‌ها، سران سیاسی و رییس مجلس نمایندگان سویدن و شماری از اعضای آن در کشور سویدن گفت که افغانستان در خط مقدم مبارزه با تروریزم قرار دارد و نیروهای امنیتی و دفاعی به مبارزه با تهدیدهای دشمن می‌پردازند.

همچنان رییس جمهور غنی گفت که صلح افغانستان سه بعد منطقه‌ ای، طالبان افغان و پاکستان دارد و مهم‌ترین آن صلح بین افغانستان و پاکستان به حیث دو کشور مستقل است که پاکستان در جنگ اعلام‌ناشده با افغانستان قرار دارد.

آقای غنی تاکید کرد که صلح میان افغانستان و پاکستان خواهش نه بل حق افغانستان است و باید جنگ تحمیلی خاتمه یابد، زیرا بدون موجودیت ثبات در افغانستان پاکستان نیز مصؤون نخواهد بود.

او خاطرنشان ساخت که چگونگی تشکل و فعالیت‌های گروه‌های هراس‌افگن این پدیده را به مشکل میان مدت و درازمدت تبدیل کرده و نیاز به ایجاد یک چارچوب بین‌المللی دارد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این راه که تو میروی به ترکستان است.
پاکستان با حمایت امریکا و غرب هرگز دست از حمایت طالب و داعش تروریست بر نخواهد داشت . هیچ امکان ندارد که پاکستانیها و غربیها دست از افغان کشی بردارند .

>>>   پاکستان اسراییل دوم کشورهای جنوب اسیا میباشد کرزی بیش از بیست سفر بان جانمود اما مانند درحرف مانندیکه یک طفل را با پاپر تشله وچاکلیت خوش میسازندجناب را فریب امادر عمل خصومت انها با انتحار انفجار ترور تشدد وامثال ان مرخص کردند اگر مصارف سفر ها صرف چند مورد ایجاد زیربنا در کشور مامیشد فوق العاده نتایج موثر میداشت .حال نوبت اشرف غنی است لطفا نتایج قول وقرار سفر قبلی خودرا بررسی بعد منتظر اینده بهتر باشد هرگز چنین نخواهد شد بدون فشار سیاسی اقتصادی ملی وبین المللی نمیتوان تغیر را منتظر باشیم که جنین اراده ودرایت از اراکین مادیده نمیشود...........
کابلی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است