غنی: اروپا باید درباره مهاجران وضاحت دهد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۹    ۱۳۹۴/۹/۱۴ کد خبر: 107399 منبع: پرینت

وزیر خارجه سویدن و سایر وزرای کابینه آن کشور گفتند: افغانستان را در تشویق جوانان برای بیرون نشدن از افغانستان و ایجاد فرصت های کاری و اسکان مناسب کمک می کند.

رییس جمهور کشور در آخرین روز سفرش به اروپا ظهر روز جمعه با مارگوت والستروم وزیر امور خارجه سویدن و شماری از اعضای کابینه آن کشور دیدار کرد.

رییس جمهور در مورد سرنوشت تعداد زیادی از مهاجران زیر سن افغانستان که در حالت اضطراب و نگرانی از سرنوشت خود بسر می برند، ابراز تشویش کرد و گفت که سویدن از جمله کشورهایی است که بهترین امکانات را به اطفال فراهم می کند و بدین لحاظ قوه جذب این کشور برای این افراد زیر سن همین دلیل است.

وی ابراز توقع کرد که در مورد این مهاجران مطابق همین قوانین بطور منصفانه عمل شود. جانب سویدن در مقابل ابراز داشت که حکومت آن کشور به دلیل افزایش بیش از حد مهاجران در این کشور مجبور به تعدیل قانون مهاجرت در زمینه قبولی پناهجویان زیر سن و لایحه امکان پذیرش خانواده های آنان را متاسفانه تغییر داده است که در نتیجه مهاجران تنها اجازه اقامت موقت را می توانند دریافت کنند.

در آخر این دیدار رییس جمهور غنی از وزرای مذکور خواست که اروپا، و به طور اخص سویدن، در رابطه به مهاجران وضاحت ایجاد کند که چگونه قوانین خویش را در این زمینه تعدیل می کنند و به چه تعداد را می پذیرند تا ابهام بین مردم از بین برود چون اکثر مهاجران با مشقات زیاد و مصرف تمامی داشته های خود اقدام به مهاجرت می کنند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   محترم غنی باید ازکشورهای همسایه بیشتروضاحت بخواهدکه قانونیهاهای آنهاراکه حق دیپورت ندارد بصورت گروگان ممنوع ازحقوق مدنی واستخدام ومالکیت های مغیرمنقول وحتی موتورسواری نموده است .
عملکردرهبران پیشین افغانستان کاملا معامله گرایانه بوده وحقوق اتباع افغان درمقابل امتیازات شخصی مقامات افغان فروخته می شد .خصوصاکرزی وبرهان الدین
شیوا بلخ

>>>   مهاجران را پس روان کنید که وطن خود را بسازند

>>>   چی وضاحت دهند خودت بهتر از همه خبرداری که کوچه های اروپائی ها از طلا برش نشده وهرکس به خارج برود ظرف شوئی میکند دیگر چی وضاحت ؟؟

>>>   خانوم شیوا بلخ شما چیزی نمیفهمی اظهارنظر نکن , هر کشوری اول به فکر منافع خود است بعد منافع دیگران , اروپایی ها با این همه امکانات همه را سردرگم کردند کشورهای همسایه که همه پر مشکلات اقتصادی , بیکاری و جهان سوم هستند پاکستان , ایران , ترکمنستان , تاجیکستان , ازبکستان , یکی از یکی شان اوضاع وخیم تر دارند فقط چین خوب است که جمعیت میلیاردی دارد و احتیاج به مهاجر ندارد تازه آدم برای صادرات مهاجر هم دارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است