اشرف غنی: سرک‌های آلمان طلا فرش نیستند
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۸    ۱۳۹۴/۹/۱۳ کد خبر: 107357 منبع: پرینت

به گزارش صدای آلمان، تنها در سال جاری 140 هزار افغانستانی از ناامنی و شورشگری فرار کرده و کشورشان را ترک کرده اند. بخش زیادی از آنها خود را به آلمان رسانده اند. حالا مقام‌های آلمان می‌خواهند که بخشی از این مهاجران را پس به افغانستان بفرستند.

اشرف غنی رییس جمهور افغانستان روز چهار شنبه در جریان سفر خود به برلین پایتخت آلمان گفت که شهروندان کشورش باید «درک کنند که سرک‌ها در آلمان طلا فرش نیستند.
غنی به این ترتیب به شمار زیادی از افغانستانی هایی اشاره کرد که کشور خود را به مقصد اروپا و به ویژه آلمان ترک می‌کنند. تنها در سال جاری بیش از 140 هزار تن افغانستان را ترک کرده اند.

بعد از یک سال از ریاست جمهوری اشرف غنی، افغانستان هنوز هم با شورشگری فزاینده طالبان مواجه است و در ماه سپتمبر این گروه برای مدت کوتاهی شهر قندوز در شمال افغانستان را تصرف کرد. همچنین جنگجویان طرفدار داعش نیز در حال افزایش فعالیت‌های خود هستند.

برخی افغانستانی‌ها که از نبود دورنمای اقتصادی و شایع بودن فساد گسترده نگران اند، در تلاش یافتن زندگی بهتر در خارج به خصوص در آلمان هستند. افغان‌ها دومین جمعیت بزرگ آوارگان را بعد از سوریایی‌ها در آلمان تشکیل می‌دهند.

مرکل: دلایل اقتصادی نمی‌تواند برای پناهندگی موجه باشد.
اما مقام‌های آلمانی که با سیلی از مهاجرت در ماه‌های اخیر مواجه بوده اند، واضح ساخته اند که درخواست پناهندگی همه آوارگان افغانستانی پذیرفته نخواهد شد و آن‌هایی که رد گردند دوباره به افغانستان فرستاده می‌شوند.
انگلا مرکل صدر اعظم آلمان در یک کنفرانس خبری مشترک با اشرف غنی گفت: ما مجبور به پس فرستادن این افراد به افغانستان خواهیم شد.

به گفته مرکل، آن افغانستانی ‌هایی که برای بهبود شرایط زندگی خود به آلمان سفر می‌کنند، پناهندگی به دست نمی‌آورند: از آنجایی که مهاجران به امید زندگی بهتر می‌آیند و می‌دانم که این امیدواری بسیار بزرگ است، این دلیلی برای به دست آوردن پناهندگی یا اقامت در آلمان نمی‌شود.
با وجود این، او افزود که آلمان مکلفیت‌های بشری خود را در قبال افغانستانی ‌هایی که تحت تهدید قرار دارند انجام می‌دهد، مانند افغان‌هایی که با نیروهای خارجی و یا اردوی فدرال آلمان کار کرده اند.

مقام‌های افغانستان نیز به تکرار از شهروندان کشورشان خواسته اند که وطن را ترک نکنند. اشرف غنی در مصاحبه‌ای با برنامه "کانلفیک زون" دویچه وله از نخبگان کشور خود خواست که در داخل کشور خود فرصت سازی کنند: اگر خانواده‌هایی که از امتیاز برخوردار اند به زندگی خود در خارج ادامه بدهند، آن‌ها حرفه و تخصص نخواهند داشت، اگر آن‌ها در خارج زندگی کنند، تبدیل به ظرفشو خواهند شد.

اشرف غنی و انگلا مرکل هر دو به ایجاد فرصت‌های بهتر در افغانستان تاکید کردند. مرکل گفت که از ایجاد "زون‌های امن" در داخل افغانستان حمایت می‌کند تا برای مردم مناطق ناامن، امکان زندگی در زون‌هایی که امنیت بالایی دارند فراهم شود.
مرکل افزود که آلمان کارهای توسعه‌ای خود را در افغانستان تشدید می‌بخشد و در "زون‌های امن" مسکن و آموزش‌های شغلی فراهم می‌سازد. او گفت: این‌ها کسانی اند که کشور به آنها نیاز دارد.

غنی و مرکل همچنین اعلام کردند که همکاری در آموزش پولیس افغانستان را تقویت می‌کنند تا قاچاقبران انسان و جعل کردن پاسپورت را بهتر مورد پیگرد قرار بدهند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خانه های امن برای اینها در افغانستان بسازند تا از ترس پاکستان وطن خودرا ترک نکنند و آلمانی ها بیایند بالای سرشان پهره کنند تا اینها زندگی امن داشته باشند چون ما افغانیم وغیرت داریم!

>>>   مگردختر وبچه های اعضای کابینه ریاست جمهوری که درخارج هستند به دنبال طلاآمدن که ماراچنین نصیحت میکندماوقتی دیدیم که دخترو بچه های اعضای دولت که بایدازهمه مردم افغانستان کرده پیشتردر همه جای افغانستان باشند ولی نیستندماراهم شوق خارج گرفت در حتما دختروبچه اشرف غنی وکرزی در اروپاطلاجم میکنندکه وضع افتصادیش اینقدرخوب است واگرنی اشرف غنی کرزی را کسی ده داخل افغانستان ده نان چاشت هم شاگردنمیگیره...
.زلگی

>>>   بسیار عالی . ما باید وطن خود را بسازیم و کشور خود را رها نکنیم . کسی که فرار میکند بیغیرت است

>>>   ملا غنی هر روز طالب ، داعش، القاعده، دوزد، انتهاری، تولید میکند مردم مجبور است که به خارج سفر کند، مردم از این شهر به آن شهر رفته نمیتواند، به هرگوشه افغانستان آدم روبایان و اختتاف چیان ملا غنی حضور دارد، ملت به تنگ آمده Ebrahim Ahmadi از هلمند فعلا مقیم تهران

>>>   افغانستان امن نیست . با پناهجویان افغانستانی درست رفتار کنید. کابل نا امن است چه برسد به دیگر مناطق افغانستان . کافی است که سرک های افغانستان از مین پوشیده نباشد و ما خواهیم امد . اشرف غنی... هیچ تصمیمی نمی تواند در سرنوشت مهاجرین بگیرد . اشر ف غنی اول فامیل خود و دختر یهودیش را بیاورد افغانستان زندگی کند بعد در مورد سرنوشت پناهجویان تصمیم بگیرد . هلاکت باد اشرف غنی .. متفکر خرها .
حبیب الله یوسفزی

>>>   من نهایت مخالف غنی هستم ولی در همین مورد کاملا با او موافقم باید بپزیریم که اکثریت به فکر وخیال زندگی رویایی و بدست اوردن پول به این ممالک میایند .امنیت نداریم درست است ولی باید ایستاد ومقاومت کرد و خانه خویش را صیانت کرد.
مشکلات بدبختی ها وهزاران مصیبت دیگر در انتظار انسان است وان هم اگر سفر بسلامت داشته باشید.
اگر زندگی در راه خدا وبرای خدا است امدن اشتباهیست غیرقابل توجیه واگر برای دنیا و چهار روز خوشگذرانی(شاید) درست است.
دوست

>>>   جناب رئیس جمهور: اگر سرکهای المان طلا فرش نیستند ؛اما سرکهای افغانستان ،کوچه وپس کوچه هایش مین ومواد انفجاری فرش بوده همه را افراطیون ،چپاولگران ودزدان واوباشان در اختیار دارند طی بیست وچهار ساعت در گوشه گوشه این وطن انفجار، انتحار ،آدم ربائی وصدها نا امنی دیگر حاکم است اگر چنین نیست چرا با صد بادیگارد ، زرهپوش تانک وطیاره از ارگ تا میدان هوائی که در چند قدمی تان قرار دارد رفت وآمد میکنید پرا واقعیت های جامعه نمی پذیرید که افغانستان جای امن وزندگی نیست وشما نتوانستید طی یکسال عمر حکومت تان آنچه به مردم وعده دادید عمل کنید وسبب فقر ،بی خانگی ،بی نانی ،بی لباسی ،بد امنی وحتی سبب فرار صدها هزار افغانستانی به خارج ازکشور شدید .بخود آئید به فکر جان ونان بمردم خسته از جنگ ،آواره وبی نام ونشان افغانستان شوید مسئولیت دارید در مقابل امانتی که خداوند بشما ارزانی کرده است از آن بدرستی استفاده نمائید که جوابده هستید.ع-ب-مهاجر آلمان

>>>   هرکشور همیشه در قبال موضوعات جهانی دنبال منافع خود میباشد به جز افغانستان ، کشور آلمان چون رشد جمعیت اش رو به پیری و کاهش بود و برای کارخانه های خویش به نیرو انسانی ضرورت داشت دروازه های خویش را به سوی پناهندگان باز نمود ، خوب سروی نمود و تعدادی هم که ضرورت داشت پذیرفت و آن تعدادی که به درد آلمان نمیخورد جهت اخراج آماده نموده است و با این شایعات پناهندگان موجود در آلمان مجبور اند برای خویش کشور های دیگری را جستجو کنند ، بنا آلمان تعدادی که ضرورت داشت اکمال نمود و با برداخت مقدار پولی به کشور افغانستان هم خود را مدافع حقوق بشر به سطح اروپا معرفی میکند و هم کارگران جوان و با مزد کم دریافت نمود .
112 از بلخ

>>>   .... ترین ،کثیف ترین ،فاسد ترین و درعین حال قلدرترین رهبر ها( رهبر های خود خوانده و ساخت خارجی ها) در افغانستان است . بنآ هیچکسی از ایشان گله و شکایت نکنند. چون سودی ندارد .کله خر یاسین خواندن چه سود آرد؟
420- از کابل

>>>   سرک های المان از طلا نیست قبول,اما انسان از مین و انتحاری و اختطاف و درگیری و نبود امکانات اولیه بهداشتی خیالش راحت است,اگر غنی و کسان دیگر که دم از ماندن در کشور میزنند واقعا فکر میکنند که با ماندن و نرفتن مردم مشکلات افغانستان حل میشود و دیگر از انتحاری و انفجار مین و اختطاف خبری نیست,مردم با علاقه به کشور بر میگردند اما فراموش نکیم که همین مردمی که امروز در اروپایند تا دیروز در افغانستان بودند و همین جنگ و بدبختی امروز در ان زمان هم بود پس بناعن دوستان عزیز همصدایی با یک شخصی که تمام افکارش در اختیار شیطان است هم صدایی با خود شیطان است,در اوضاع کنونی اگر مهاجران برگردند غیر از تباهی خود انان و جامعه چیزی دیگری نصیب نمیشود,وعده های کمک و بازسازی همه و همه دروغ است و عوام فریبی نباید بازی وعده های اروپایی را خورد,ما به عنوان شخص عادی و قریب در این سرزمین وظیفه داریم تا از دیگر هموطنان قریب خود در هر جای دنیا دفاع کنیم و بازی سیاسیون پست و وطن فروش خود را نخوریم,سرنگون باد حکومت دروغین وحدت ملی.

>>>   من به این باورم که تنها افغانها می توانند وطن شان را آباد کنند. زندگی در خارج لذت بخش است اما خارجی ها سالهای زیاد زحمت کشیده اند و وطن شان امن ساختند. پس چرا افغانها وطن شان را امن نمی سازند. اگر طالب یا داعش هر دو از بین افغانها سر بلند کرده اند. به کمک افغانها این گروه ها رشد می کنند. اگر تمام مردم مهاجر شود پس افغانستان به کی می ماند. باید جامعه جهانی برای افغانها کمک مالی کند نه جای بدهد. ریس جمهور واقعیت گفته است که عوض اینکه برای وطن خود کار کنند به بیگانه پناه می برند. بی ننگ ها. اما ریس جمهور باید شرایط کار یابی را برای مردم در اولیت کاری اش قرار بدهد. بسیار آسان است قانونی را وضع کند کسی که ده سال خدمت برای افغانستان نکند هیچ رفته نمی تواند. قانون عسکری را وضع کند تا جوانان کشور معنی دفاع از وطن را بفهمند. زنده باد اشرف غنی ریس جمهور افغانستان.

>>>   آقای اشر ف غنی احمد زی رئیس جمهور افغانستان ما می خواهیم از دست تفنگ وبمب های که شما و طالبان برای ما درست کرده ایم فرار کنیم چرا مارا در المان هم رهانمی کنی آقای اشرف غنی اگه مهاجر کشور خودت را می خواهی از ایران که 40سال است در ان جا هستند آقای اشرف غنی طبق قوانین بین المللی هر انسانی حق ازاد زندگی کردن را وارد گرچه بهتر از ما می دانی ببخشید تنها انتظار ما از شما این است که ما را در قریبی خودمان رها کنید حالا چه در سرک های المان طلا می فروشند یانه....... من عبدالفتا ماکوزای در هامبورگ هستم اگه میخوای بیا ما ببر به .................

>>>   خود غنی ظرفشوی بوده فکر میکنه که همه مثل خودش هست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است