افتتاح بخش دوم شفاخانه وزیر محمد اکبرخان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۵    ۱۳۹۴/۹/۱۲ کد خبر: 107333 منبع: پرینت

وزارت صحت عامه جمهوری اسلامی افغانستان، به سلسله نوسازی و بازسازی بخش های عاجل شفاخانه ها، این بار بخش دوم ایمرجنسی شفاخانه وزیر محمد اکبر خان را افتتاح نمود.

این بخش با تجهیزات مدرن طبی و غیر طبی و سیستم منظم و پیشرفته تهویه آماده گردیده که دارای 20 بستر، بخش ادویه ضروری، اکسری و آزمایشگاه مجهز می باشد.

داکتر عبدالبصیر سرور معاون اداری وزارت صحت عامه حین افتتاح این مرکز گفت: گشایش و بهره برداری این بخش عاجل شفاخانه وزیر محمد اکبر خان، یک گام بزرگ دیگری به شمار میرود که در راستای معیاری سازی خدمات شفاخانه ها برداشته شده است.

وی افتتاح این بخش را ادامه تحقق تعهدات وزیر صحت عامه برای ملت شریف افغانستان در جهت بهبود کیفیت عرضه خدمات صحی در شعبات عاجل شفاخانه ها می داند، به این ترتیب شکایات و نارضایتی که مردم نجیب ما از اتاق های عاجل داشتند به تدریج با تطبیق این برنامه در سایر شفاخانه ها مرفوع خواهد شد.

در این بخش عاجل شفاخانه وزیر محمد اکبر خان، پرسنل طبی به شمول داکتران متخصص بخش های عاجل جراحی، اورتوپیدی و داخله در خدمت مریضان و مریض داران قرار دارند.

وزارت صحت عامه در این اواخر گام های موثری را در خصوص بهبود خدمات شفاخانه ها برداشته است. معیاری سازی بخش های عاجل شفاخانه ها یکی از تعهدات و اولویت های کاری رهبری جدید وزارت صحت عامه به شمار می رود. تا اکنون بخش های عاجل 14 شفاخانه در مرکز و برخی شفاخانه های ولایات بگونه معیاری با تجهیزات مدرن طبی بازسازی و نوسازی گردیده است.

روند معیاری سازی خدمات شفاخانه ها از سوی وزارت صحت عامه ادامه دارد اما محدویت های منابع مالی، یکی از مشکلات بزرگ فرا راه این روند قرار دارد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   زنده باد وزیر صحت . این وزیر ادم وطنپرست معلوم میشود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است