دیدار اعضای بورد پروژه کابل جدید با رییس اجرایی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۹    ۱۳۹۴/۹/۱۲ کد خبر: 107327 منبع: پرینت

اعضای بورد پروژه کابل جدید با داکتر عبدالله رییس اجرایی دیدار و درباره موانع موجود برای آغاز روند کاری این پروژه بزرگ اقتصادی باهم بحث و تبادل نظر کردند.

رییس اجرایی کشور با تاکید بر اهمیت این پروژه و نقش تاثیرگذار آن بر روند توسعه شهری و کاریابی افزود: برای عملی شدن این کار تلاش های فراوان صورت گرفته است تا زمینه تحقق این کار فراهم گردد. چرا که پروژه کابل جدید یک امیدواری کلان برای توسعه شهری افغانستان در آینده بویژه پایتخت می باشد.

در این دیدار اعضای بورد پروژه کابل جدید در باره پیشرفت های کاری و مشکلات خود به رییس اجرایی کشور گزارش داده و خواستار حل مشکلات در این زمینه شدند. آنان مشکلات کاری این پروژه را در بخش های گوناگون بویژه موضوع برق، آب رسانی، مخابرات، مسایل حقوقی، موضوع زمین داران، تصفیه زمین های دولتی و مدیریت منابع آبی مطرح کردند.

همچنان در ادامه اعضای این بورد کارهای انجام شده را با رییس اجرایی در میان گذاشته اند از جمله تصفیه 77,484 زمین برای پروژه کابل جدید که تنها 25 هزار جریب آن از ملکیت شخصی و بقیه از زمین های دولتی است که در صورت آغاز کار عملی این پروژه در بخش از این زمین قرارداد به ارزش 6,5 میلیون دالر به امضا رسیده است که در آن به تعداد 25 هزار نفر شامل کار می شوند.

داکتر عبدالله رییس اجرایی کشور با تاکید بر شروع هرچه عاجل این پروژه هدایت داد که تمام نهادهای دخیل در پروژه کابل جدید مکلف اند که در این زمینه همکاری جدی نمایند زیرا این کار بر علاوه اهمیت اقتصادی زمینه کاریابی را برای مردم فراهم می سازد.

رییس اجرایی کشور همچنان در ادامه تاکید کرد که این موضوع را در کابینه و جلسه شورای وزیران به بحث می گیریم تا موانع کاری و مشکل حقوقی آن حل شود و فیصله کرد که باید این کار در اسرع وقت شروع گردد. در ضمن درباره ماستر پلان شهری به وزیر شهر سازی هدایت داد تا همان الگوی را در پروژه کابل جدید تطبیق کند که براساس شرایط و اوضاع این شهر موثریت بیشتر و قابل عملی شدن را داشته باشد.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است