کامرون: تهدیدات علیه انگلیس واقعی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۷    ۱۳۹۴/۹/۱۱ کد خبر: 107304 منبع: پرینت

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه در نشست مجلس عوام ضمن اشاره به اهمیت گسترش حملات هوایی این کشور در سوریه گفت که تهدیدات گروه تروریستی داعش واقعی است.

کامرون در آغاز این نشست گفت: انگلیس از اهداف نخست گروه تروریستی داعش شمرده می شود و ممکن است حمله تروریستی این گروه در روزهای آینده، یا هفته و یا ماه های آینده صورت بگیرد.

نخست وزیر انگلیس افزود: در طی یک سال گذشته دستگاه های امنیتی توانسته اند هفت توطئه تروریستی گروه داعش در انگلیس را خنثی سازند.
وی اضافه کرد: سووال این است که آیا ما با همکاری با متحدانمان این تهدیدات را خنثی کنیم و یا اینکه اجازه دهیم تروریست ها از مقرهایشان به اینجا آمده و مردم انگلیس را بکشند.

نخست وزیر انگلیس افزود: «ما باید هرجا که بتوانیم مواضع داعش را هدف قرار بدهیم. این گروه ، یک خطر است و باید آن را هدف قرار بدهیم. این مساله به امنیت ملی ما مربوط است. ما دراین خصوص راهبرد روشنی مدنظر داریم. اما این کار زمان می برد. این گروه، فرقه ای شیطانی و مرگ آور است. به نظر من، زمان آن فرا رسیده است که به متحدان کلیدی خودمان یعنی فرانسه و اتحادیه عرب و جامعه بین المللی ملحق شویم و از کلمه داعش برای این گروه استفاده کنیم. این فرقه معتقد به مرگ، اصلا نماینده واقعی اسلام نیست و دولت هم تلقی نمی شود.'

کامرون همچنین با بیان اینکه حملات هوایی علیه داعش در سوریه باعث افزایش خطر حملات تروریستی علیه انگلیس نمی شود، گفت: نیروهای معارض در سوریه برای مقابله با گروه تروریستی داعش نیازمند حمایت قدرت های غربی هستند.

وی بار دیگر با اشاره به اهمیت حل وفصل سیاسی درگیری های سوریه و گذار سیاسی در این کشور گفت: بشار اسد در آینده سوریه نقشی نخواهد داشت.
نخست وزیر انگلیس در این خصوص گفت: ما پیش بینی می کند رسیدن به مرحله تشکیل دولت انتقالی در سوریه شش ماه طول بکشد.

کامرون همچنین عنوان کرد: اختلاف با روسیه برسر آینده بشار اسد رییس جمهور سوریه کاهش یافته است و با ادامه مذاکرات وین درباره بحران سوریه بیشتر کاهش خواهد یافت.
وی افزود: حملات هوایی علیه داعش در سوریه فقط بخشی از راهبرد بلندمدت برای حل بحران در این کشور است. ما باید به متحدانمان برای حملات هوایی علیه داعش کمک کنیم.

کامرون افزود: پس از تشکیل دولت انتقالی در سوریه می توانیم با نیروهای زمینی در این کشور برای مبارزه با داعش همکاری کنیم.
نخست وزیر انگلیس در پاسخ به سووال یکی از نمایندگان در مورد احتمال وقوع مجدد سانحه اخیر هوایی در سوریه گفت: برای جلوگیری از بروز برخورد در حریم هوایی سوریه، سازوکاری را اجرا خواهیم کرد.

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس در این نشست با بیان اینکه که مخالفت با حمله هوایی در سوریه در میان مردم ، پارلمان و احزاب افزایش یافته است، گفت: نخست وزیر حاضر نیست به این سال پاسخ روشنی بدهد که آیا اگر انگلیس در حملات هوایی علیه داعش در سوریه مشارکت کند، خطر حملات تروریستی علیه کشور بیشتر خواهد شد یا نه؟

کوربین افزود: قطعنامه شورای امنیت به صراحت به حملات هوایی علیه داعش در سوریه اشاره نمی کند. گسترش حملات هوایی در سوریه باعث بیشتر شدن ویرانی ها در این کشور و افزایش شمار آوارگان خواهد شد.

وی با اشاره به حملات قبلی صورت گرفته توسط قدرت های غربی از جمله انگلیس به افغانستان، عراق و لیبی گفت: این تجربیات در مقابل ما قرار دارند که این حملات باعث امنیت بیشتر و کاهش خطر تروریسم نشده اند.
رهبر حزب کارگر گفت: برای حل مشکل داعش نخست بایستی راه حلی سیاسی و عادلانه برای سوریه یافت.

جرمی کوربین همچنین از دیوید کامرون خواست تا از اتهام زنی به مخالفان طرح او برای حملات هوایی علیه سوریه عذرخواهی کند.
کوربین گفت: نخست وزیر مخالفان طرح خود را به 'حمایت از تروریست ها' متهم کرد که باید از این مساله عذرخواهی کند. از اعضای مجلس عوام می خواهم تا به طرح نخست وزیر برای دخالت در سوریه رای منفی بدهند.

مجلس عوام انگلیس قرار است روز چهارشنبه در خصوص مشارکت این کشور در پیوستن به حملات هوایی ایتلاف ضد داعش در سوریه به رهبری آمریکا رأی گیری کند.

مذاکرات و پرسش و پاسخ ها در مورد سوریه در مجلس عوام از ساعت 11:30 بامداد (به وقت لندن) آغاز شده و رأی گیری در مورد طرح کامرون در ساعت 22:30 چهارشنبه شب (به وقت محلی) برگزار خواهد شد.

کامرون از نمایندگان انگلیس خواسته است از تلاش وی برای شکست دادن داعش به عنوان بخشی از یک راهبرد گسترده تر برای ایجاد مصالحه سیاسی در سوریه حمایت کنند.

نخست وزیر انگلیس همچنین گفته است که این اطمینان خاطر را دارد که 'اکثریت نمایندگان مجلس عوام' از پیشنهاد گسترش حملات هوایی علیه مواضع گروه داعش در سوریه حمایت خواهند کرد.

در لایحه پیشنهادی دولت کامرون در مورد گسترش حملات هوایی انگلیس در سوریه عنوان شده است: این اقدام نظامی تنها بخشی از راهبرد گسترده علیه داعش شمرده می شود.

در این لایحه همچنین تصریح شده است که اعزام نیروی زمینی بخشی از این راهبرد دولت کامرون بشمار نمی آید و حملات هوایی انگلیس تنها محدود به گروه داعش در سوریه خواهد بود.

به گزارش منابع انگلیسی، در صورت تصویب این لایحه از سوی مجلس عوام ، نخستین جنگنده های انگلیس احتمالا تا پایان این هفته برای حمله به مواضع داعش در سوریه به پرواز درخواهند آمد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این انگلیسی خبیش همیشه داعش و طالب را حمایت کرده .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است