489 هزار مالزیایی ممنوع الخروج هستند
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۴    ۱۳۹۴/۹/۱۱ کد خبر: 107298 منبع: پرینت

مالزی روز چهارشنبه تایید کرد که حدود 489 هزار نفر از اتباع این کشور در لیست سیاه دولت قرار گرفته و ممنوع الخروج شده اند.

وزارت داخله مالزی اعلام کرد تا 19 اکتبر امسال (27 مهرماه) در مجموع 488 هزار و 787 نفر از شهروندان این کشور جنوب شرق آسیا به دلایل مختلف ممنوع الخروج شده اند و اجازه خارج شدن از کشور را نیافتند.

وزارت داخله مالزی از جمله دلایل ممنوع الخروجی شهروندان را حکم دادگاه، بدهی های مالیاتی، نپرداختن اقساط وام های بانکی و وام دانشجویی اعلام کرد.
این در حالی است که امسال چند مقام سیاسی و نمایندگان پارلمان نیز ممنوع الخروج شدند.

در مالزی دولت در هر دو سطح فدرال و ایالتی قدرت ممنوع الخروج کردن شهروندان را به دلایلی که می تواند ثبات و رفاه مالزی را بر هم بزند یا باعث آسیب شود را دارند.

به نوشته تارنمای 'نیو استریت تایمز'، این اطلاعات پس از آن منتشر شد که یک نماینده پارلمان سوالی در مورد ممنوع الخروج شدن تعداد زیادی از مردم توسط دولت از جمله اعضای پارلمان مطرح کرد.

وزارت داخله مالزی اعلام کرد تعدادی از این افراد به مرور زمان براساس دستورالعمل های سازمان های مختلف از لیست سیاه خارج می شوند.

آمار مالزی در اسفند ماه سال گذشته نشان می داد حدود 700 هزار نفر از شهروندان این کشور و اتباع خارجی به دلایل مختلف ممنوع الخروج بودند. بیش از 300 هزار نفر از آین افراد مالزیایی و از جمله افراد بسیار مهم و سرشناس که لقب داتوک دارند، افراد مشهور و مقامات بلندپایه شرکت های بزرگ بودند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است