تازه ترین موشک مافوق صوت چین آزمایش شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۸    ۱۳۹۴/۹/۱۱ کد خبر: 107291 منبع: پرینت

تازه ترین اخبار و گزارش ها حاکی است که چین برای تکمیل سامانه های موشکی خود اقدام به پرتاب یک فروند موشک مافوق صوت کرده است.
این موشک که ظاهرا در طول هفته گذشته پرتاب شده از مدل «دی اف ـ زد اف» و از نوع موشک های ماورای صوت هدایت شونده است.

این ششمین بار است که چین چنین موشکی را آزمایش می کند ضمن آنکه چند روز قبل اعلام شده بود در پی تشدید درگیری ها میان چین و آمریکا در دریای جنوبی، این کشور یک موشک برای نابودی ماهواره های آمریکا را آزمایش کرده است.

چین پیشتر و در سال های 2010 تا 2014 چندین آزمایش موشک ضد ماهواره ای انجام داده است.
موشک جدید چین که در ماه جاری میلادی (آبان - آذر) مورد آزمایش قرار گرفته است می تواند در سامانه های دفاعی موشکی آمریکا نفوذ کند.
چین موشک مذکور را از پایگاه موشکی «ووجای» در استان «شانسی» در شمال این کشور پرتاب کرده است و در چین از این موشک با مدل «وو ـ 14» نیز یاد می شود.

چندی پیش رسانه های هنگ کنگی گزارش کردند که چین موشکی را در مجتمع آزمایش های موشکی «کورلا» در غرب کشور پرتاب کرده است که می تواند سامانه های ماهواره ای آمریکا را هدف قرار دهد.
به همین سبب پنتاگون گزارش کرد در چنین شرایطی که موشک «دونگ نونگ 3» چین ساخته و آزمایش شده است امنیت برای ماهواره های آمریکا از بین رفته و این کشور در این زمینه در مقابل پکن آسیب پذیر شده است.

نشریه دیپلمات گزارش کرده که چین در سال 2014 میلادی نیز موشکی با همین قابلیت ها آزمایش کرد که سومین آزمایش موشکی این کشور از سال 2010 میلادی بود و اخبار آن را مدتی بعد ارتش چین و خبرگزاری شین هوا مورد تایید قرار دادند.

گزارش ها حاکی است که تازه ترین موشک پرتاب شده، در روزهای آخر ماه گذشته میلادی و احتمالا 30 اکتبر پرتاب آزمایشی خود را انجام داده است.
رسانه های گروهی چین مستقیما به این مساله اشاره نکرده اما گفته اند که چین یک فروند موشک رهگیر دفاعی را مورد آزمایش قرار داده است.

این خبر اما از سوی روزنامه «مینگ پائو» از هنگ کنگ منتشر شده و این روزنامه اعلام کرده که چین با پرتاب این موشک ضد ماهواره فعالیت های فضایی موشکی خود را تکمیل کرده است.

تارنمای «گوانگ چا» چین هم دو ماه قبل در مطلبی نوشت که تحرکاتی در مجتمع و سکوی موشکی غربی چین در منطقه خودمختار سین کیانگ این کشور مشاهده شده است و مدتی بعد از آن بود که روزنامه هنگ کنگی پرتاب را مورد تایید قرار داد.

بر اساس همین گزارش این موشک ها را می توان در رده موشک های مافوق صوت چین که فعالیت های تهاجمی دارند، دسته بندی کرد.
چین سال 2007 میلادی گام اولیه را در ساخت و آزمایش این موشک ها برداشت، زمانی که با یکی از این پرتاب ها ماهواره مستعمل خود را در فضا هدف قرار داد.
سال 2010 میلادی نیز این کشور یک موشک ضد ماهواره ای ضد بالستیک را از همین مجتمع «کورلا» در غرب کشور با موفقیت آزمایش کرده بود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است