نامزدجمهوریخواه آمریکا: اوباما ریاکار است
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۹    ۱۳۹۴/۹/۱۱ کد خبر: 107287 منبع: پرینت

'بن کارسون' نامزد جمهوریخواه انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا، با اشاره به نفوذپذیری مرزهای آمریکا، 'باراک اوباما' را به خاطر درخواست از ترکیه برای بستن مرز خود با سوریه به ریاکاری متهم کرد.

به نوشته روزنامه 'هیل'(ارگان رسمی کنگره آمریکا)، کارسون سه شنبه در گفت وگو با برنامه 'فاکس و فرندز' شبکه 'فاکس نیوز' آمریکا گفت: بستن مرز ترکیه به منظور جلوگیری از پیوستن افراد به گروه داعش، کار خوبی است اما، از طرف دیگر، با نگاهی به مرزهای خودمان، خواهید دید که این مرزها کاملا نفوذپذیر است.

کارسون افزود:درحالی که ما کاری برای حفاظت از مردم آمریکا نکرده ایم، به نظر می رسد کنار گود نشستن و طرح ادعای زاهدمآبانه مبنی بر اینکه شما باید مرز خود را بندید، نهایت ریاکاری و تزویر است.

به نوشته هیل ، آمریکا از ترکیه خواست تا تدابیر سختگیرانه ای برای جلوگیری از ورود و خروج پیکارگران خارجی به سوریه، شامل آنهایی که از سوی پیکارگران آموزش می بینند و به شهرهای اروپا بازمی گردند، به کار بندد.

به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، دولت اوباما ترکیه را برای استقرار هزاران نیروی دیگر در مرز خود با سوریه تحت فشار گذاشته است.

اوباما که در پاریس با 'رجب طیب اردوعان' رییس جمهوری ترکیه گفتگو کرد، گفت، پیشرفت هایی در زمینه بستن مرز شمال غرب ترکیه حاصل شده است اما، پیکارگران داعش به سوء استفاده از برخی خلاء ها ادامه می دهند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است