تخلیه بی بی سی ناشی از موتری مشکوک بود
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۹    ۱۳۹۴/۹/۱۱ کد خبر: 107284 منبع: پرینت

بنابر اعلام پولیس اسکاتلندیارد، پارک شدن یک موتر مشکوک در خیابان 'ریجنت استریت' توجه پولیس را جلب کرد و سبب شد برای مدت کوتاهی به ساکنان ساختمان های اطراف این خودرو از جمله 'بی بی سی' هشدار امنیتی داده شود.

اسکاتلندیارد اعلام کرد : پس از بررسی موتر مشکوک مورد امنیتی مشاهده نشد و ساکنان و کارکنان به ساختمان های خود بازگشتند.
در همین حال منابع انگلیسی عصر روز سه شنبه عنوان کردند که علاوه بر مورد یاد شده، وجود یک شئی مشکوک سبب اعلام هشدار امنیتی در منطقه اطراف 'لندن بریج' (پل لندن) نیز شده بود.

این منابع گفتند: وجود این موارد مشکوک بمب گذاری، سبب سرازیر شدن نیروهای امنیتی و پولیس به خیابان های مرکزی لندن و تخلیه هزاران تن از مردم در ساختمان های نزدیک به ساختمان اصلی بی بی سی و نیز ایستگاه قطار 'لندن بریج ' شد.

به گزارش این منابع، رویداد عصر روز سه شنبه در لندن یکی از بزرگ ترین واکنش های امنیتی صورت گرفته از زمان وقوع بمب گذاری در شبکه حمل ونقل عمومی لندن در هفتم جولای سال 2007 میلادی، شمرده می شود.

پس از حملات تروریستی 13 نوامبر پاریس، تدابیر امنیتی در انگلیس و حساسیت های پولیس این کشور به شدت افزایش یافته است.
از زمان حملات تروریستی یاد شده که منجر به کشته شدن بیش از 130 نفر شد، این برای چهارمین بار است که چنین رخدادهایی به دلیل مسایل امنیتی در انگلیس روی می دهد.

اخیرا نیز ترمینال شمالی فرودگاه بین المللی گاتویک در 40 کیلومتر جنوب لندن به دلایل ترس از وجود یک شئی مشکوک، از مسافران تخلیه شد.
گفته می شود تدابیر امنیتی در انگلیس در حال حاضر به بالاترین حد از زمان وقوع حملات مرگبار تروریستی در شبکه حمل و نقل لندن در هفتم جولای 2005 میلادی، رسیده است.

نیروهای مسلح و ویژه پولیس انگلیس در خیابان ها پر رفت وآمد، ایستگاه های قطار و مترو، فروشگاه های بزرگ و اماکن عمومی و دولتی که می توانند اهدافی برای گروه تروریستی درآیند، مستقر شده اند.

روزنامه دیلی تلگراف اخیرا نوشت: منابع ضد تروریسم انگلیس نگران از افراط گرایان انگلیسی هستند که از سوریه به کشورشان بازگشته اند.
در حال حاضر سطح هشدار تروریستی در انگلیس در حد 'شدید' اعلام شده است.

'شدید' دومین سطح از تهدیدات تروریستی در انگلیس است و معنای آن است که احتمال زیادی برای وقوع حمله تروریستی در این کشور وجود دارد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است