گروه مقاومت، نوکران آمریکا هستند
متاسفانه برخی کسانی که گروه های مقاومت را تشکیل داده اند، کسانی هستند که حتی کودکان افغانستان آنها را می شناسند. چرا که آنها یک دوره را گذرانده اند و کارهای بسیار ناشایست خود را به مردم نشان داده اند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۲    ۱۳۹۴/۹/۱۰ کد خبر: 107226 منبع: پرینت

پس از افزایش ناامنی ها در کشور و سقوط قندوز رهبران جهادی، شورای جهادی را ایجاد کردند و حالا می خواهند گروه مقاومت را به خاطر مقابله با هراس افکنان در کشور ایجاد نمایند. گزارش هایی وجود دارد که تعدادی از رهبران جهادی در این مورد با رییس جمهور نیز صحبت نموده اند. آیا وجود این گروهها تاثیری در بهتر شدن اوضاع جنگ خواهد داشت؟ آیا با تشکیل این گروها یکپارچگی در جنگ از دست نخواهد رفت؟

بلقیس روشن عضو مجلس نمایندگان در برنامه «فراخبر» گفت: تاریخ افغانستان نشان می دهد که هیچگاه خارجی ها حامیان واقعی آنها نبوده اند. هر فردی در هر کشوری علاقمند به حفظ تمامیت ارضی کشورش است. بنابراین هر فردی که تفنگ بردارد می تواند از خاک خود دفاع کند اما اینها باید کسانی باشند که به نام گروه مقاومت دوم و اتحاد مجاهدین و ... مرتکب جنایت نشده باشند. متاسفانه اکثر کسانی که گروه های مقاومت را تشکیل داده اند، کسانی هستند که حتی کودکان افغانستان آنها را می شناسند. چرا که آنها یک دوره را گذرانده اند و کارهای بسیار ناشایست خود را به مردم نشان داده اند.

وی مقاومت مردم را امری پسندیده قلمداد کرده و افزود: هر کسی در مقابل طالبان سلاح بردارد، قابل قدر است اما این به شرطی است که پرونده گذشته خود را سیاه نکرده باشد. یعنی نوکر پاکستان نبوده باشد. چرا که اگر اینطور باشد علیه پاکستان هم کاری نخواهد کرد. اینها نباید کسانی باشند که همه مردم، داستان های فساد و دزدی های آنها را در حکومت گذشته شنیده باشند. همین افراد هستند که مردم را به ترس می اندازند تا یک بار دیگر، افغانستان را یک گودال نسازند که از گذشته هم بدتر شود.
بانو روشن معتقد است اگر گروه های تشکیل شده مقاومت به جنگ سالاری های گذشته ادامه دهند اوضاع افغانستان بهتر نخواهد شد و گفت: این شورایی از مجاهدین که برای جنگ قندوز بسیج شده اند، اگر مستقلانه و برای مردم عمل کردند و جنگیدند که ارمغان امنیت را می آورند ولی اگر قرار باشد مانند برخی سالهایی گذشته برای بادارانی از کشورهای خارجی کار کنند. اوضاع از این هم بدتر خواهد شد. اگر بخواهند جنگ سالاری کنند و از راه جنگ نان به دست آورند هیچ فایده ای به حال مردم نخواهد داشت.
این عضو پیشین سنا، تشکیل گروه ها را توسط برخی فرماندهان برای نفع خودشان دانسته و اظهار کرد: برخی از همین فرماندهان و افرادی که برای قندوز، شورا تشکیل داده اند کسانی هستند که هم در عرصه امنیتی و هم در عرصه اداری قدرت داشته اند. آنها همان کسانی بوده اند که خواستند قندوز سقوط کند تا دوباره قدرت توسط جنگ به دست آنها بیفتد. همین ها بودند که افغانستان را به آمریکا فروختند. سیاف، محقق، خلیلی و عطانور و همه و همه در امضای پیمان امنیتی و سپردن افغانستان به آمریکا دست داشتند. همین هایی که حالا ادعای جنگ می کنند تا امنیت را به افغانستان بیاورند. هر کدام نیروهایی راتشکیل داده اند و در جای جای افغانستان فعالیت می کنند. بدون اینکه هیچ نفعی به مردم برسد. آنها برای حفظ قدرت خود جنگ می کنند و در این راه مردم بیچاره کشته می شوند.
وی روسای جمهور را در دوره گذشته و این دوره نوکران کشورهای غربی دانسته و گفت: کرزی و اشرف غنی هم افرادی بودند که چهارده سال به خوبی نوکری آمریکا را کردند. این رییس های جمهور بیشترین صلاحیت ها و قدرت ها را در کشور به همین افرادی دادند که همه نوکران انگلیس و آمریکا بودند. اینها همه خدمت به آمریکایی کردند که در اینجا پایگاه های جنگی خود را ساخته است. اینها کسانی هستند که صدا بلند می کنند و با زبان درازی های خود سعی در فریب مردم دارند. این زبان درازی ها هم برای این است که بادارانشان از جمله آمریکا تهدیدشان می کند که اگر برایشان کار نکنند هر لحظه امکان دارد پرونده شان را برای مردم افشا کند و رسوایشان سازد. پس این گروه ها و شوراهایی که به نام مقاومت تشکیل می شود برای مردم و حفاظت از جان آنها نیست بلکه فقط خوش خدمتی به اربابانشان و حفظ قدرت خودشان است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   راست میگوی بلقیس جان دیر وقت عکس ناز ترا نه دیده بودم موفق باشید

>>>   درست میگوید
بدخشانی

>>>   این فلم هالیودی اوبامای سیا و ناتوی جنایتکار حالا تمام شده نی نیست . حقیقت این است که تروریستهای طالب و داعش در اختیار کامل امریکا ناتو و پاکستان است . تروریستها در افغانستان به سلاحهای مدرن غربی تجهیز میشوند . این به این معنی است که امریکاییها نمیخواهند که این فلم هالیوودی به این زودیها ختم شود .
یگانه راه ازادی افغانستان انقلاب سراسری بر علیه تروریستها و حمایت کننده گان شان است و بس .

>>>   بازچه کم رسیده به این زن راوای ماویست ...که سفسطه می سراید حوصله داشته باش وار خطایی نکن مانند همکار وهمفکرت خانم جویا در خارج به حق ومرامت میرسی وقتیکه حق السکوت ات را گرفتی باز با خانم جویا یکجا به عیش عشرت تان بپرداز حوصله حوصله خانم بلقیس .

>>>   حالی کیست خانم بلقیس که کسی بگوید که مه یک سیر استم هر کدامش از صبغتالله شروع تا کرزی غنی عبدالله طالب وداعش وبادارانشان میگویند ما از صد سیر بالا استیم بسیار کم پیدا میشود مثل شما که فروخته شده نباشد. حقیار افغاندوست

>>>   صد آفرین بر شجاعت تان، خانم روشن.
مؤفق باشید.
گلداد

>>>   خواهر مان بلقیس جان حرف های را می گوید که همه راست و انکار ناپذیر است ، اما به حیث یک سناتور و نماینده ی مردم بهتر بود تا راه نجات از این بدبختی و سیاهروزی را نیز نشان میداد .
صدیق ذهیب

>>>   اینکه محترم بلقیس از ایشان مام بردند همه شان شروفساد دند مردم افغانستان هیچ وقت به بازمانده گان شروفساد اعتماد ندارند بنده صد در صد حرف های خواهر روشن را تعید می کنم و لی در مورد بعضی از نویشه ها باید شرایط 40 سال گذشته افغانستان را باید در نظر گرفت
جوزجانی

>>>   آمریکایی ها و غربی اصولا , عاشق چشم و آبروی ما که نیستند آنها دنبال منافع خود هستند , آنها تمام مناطق دارای ارزش و غنی مثل معادن , میدانهای نفتی و گازی زیر زمین را کشف کردند و دنبال یک فرصت برای استقرار حکومت مورد نظرشان در افغانستان هستند تا بتوانند با خیال راحت ثروت های طبیعی کشور را غارت و به یغما ببرند , نمونه همین سیاست را در کشورهای آفریقایی پیاده کردند , آفریقا قاره ای بسیار ثروتمند و سرشار از منابع طبیعی اما با مردمان فقیر و گرسنه - آمریکایی ها , انگلیسی ها , فرانسوی ها , ایتالیایی ها , آلمانی ها دستشان به خون میلیون ها نفر آلوده است امروز ادعای آزادی و دموکراسی میکنند , ادعای حقوق بشر میکنند , هدف امریکا در افغانستان هدف راهبردی است زیرا در افغانستان به عنوان قلب آسیای مرکزی میتواند تحریکات روسیه , چین , ایران را کنترل و زیر نظر داشته باشد ۳ کشوری که بزرگترین مشکل امریکا در سیاست , اقتصاد , قدرت نظامی , فرهنگی هستند .

>>>   بنام خدا
بنده منحیث یک افغان به خواهر ما محترمه بلقیس روشن افتخار میکنم که ترس و بیم از کس ندارد و حقایق را میگوید . افرین بر تو بانوی با غیرت و با همت . خداوند شما را در امان خدا داشته باشد . تاریخ فرزندان اصیل خویش را فراموش نمیکند
رشیدی از دیار غربت

>>>   مرگ بر انانیکه مال ملت را غنیمت قتل مردم را جهاد مینامند . بگفته نورمحمد تره کی گفته بود! ما چراغ امید را برای مردم خود روشن کردیم وهرکه بخواهد گلش کند روی او سیاه وریشش خواهد سوخت, ربانی ریشش سوخت وروی حکمتیار روزبه روز سیاه شده میرود وبه زور دعاهای بیوهگان کابل که درعقبشان است روز خوش را نه درین دنیا ونه دران دنیا میبینند وروز به روز روهایشان سیا ه میگردند

>>>   خواهر ما افتخار وطن ما استږ جنایتکاران داخل نظام جانی تر مانند داعش اند. اینها میخواهند که جای داعش را بگیرند.

>>>   درود خانم روشن ، یگانه کسی که واقعیت های جامعه را انعکاس می دهد شما هستید موفق کامگار باشید .

>>>   خانم بلقيس روشن فقط درد دل مردم ستمديده و اخوان و أمريكا گزيده ما را بازتاب ميكند!
اين خانم شجاع در هر زمان و هر وقت صداي عدالت خواهي، استقلال طلبي و ازاد خواهي را بلند نموده و هيچنوع طمع و توقع هم از هيچ ارگان داخلي و خارجي نداشته و ندارد.
از همچو خواهران دلير و ازاده حمايت و پشتيبانى مينمايم. صدايت رساء و رساتر باد.

>>>   درود بر شما خانم روشن ما با تو هستیم.

>>>   کمونیست های وطنفروش مثل شعله ای ها و راوایی ها و خلقی ها و پرچمی ها چه باشند همرای گپ های شان اینها مهره های سوخته هستند که یک زمانی خوب لت خورده اند حالا هر نجاستی را که نوش جان کنند بکنند به .... دریا مردار نمیشه من به خانم روش راوایی و همفکران و دوستداران جاهلش میگم که شت آپ یور درتی موت.
سپنده

>>>   ما خائین و وطنفروش به کسانی میگویم که آدم بکشد ْجنایت کند و از بیرون پول بگیرند وطنش را خراب کند

>>>   اين زن راوائي به جز از زشت گفتن ودشنام دادن چيزي ديگري در چانتهءخود ندارد. اين بيچاره فكر مي كند كه با اين نوع حرف هاي زشت وناپسند خود مي تواند جامعه را إصلاح كند، كه نا ممكن است. نا سزاوزشت گفتن نيست كار عاقلان - از براي نرم گفتن شد زبان بي استخوان.

>>>   نظر دهندهء يازدهم ! تركي چه باشدو حرفش، اگر تركي به زعم خودت آنقدرعلم داشت، كه پيش بيني آينده را كرده مي توانست ، حفيظ الله امين را كه يك شاگرد بي وفا بود، شاگردِ وفا دار نه مي گفت، شاگردِ كه استاد خود را به جهنم أبدي فرستاد. تركي نه تنها كه چراغِ اميد را روشن نه كرد، بلكه چراغ اميد وآرزوي هاي مردم افغانستان را به يأس ونا اميدي مبدل كرد. او بود كه چراغِ اميدِ مردم افغانستان را خاموش كرد. ورنه افغانستان داشت روال عادي پله هاي ترقي وپيشرفت را مي پيمود واگر تركي كودتاي خونين هفت ثور را نه مي كرد، شايد امروز افغانستان از جمله كشور هاي حدِ اقل نيمه پيشرفتهء جهان مي بوداو درحقيقت مسببِ اصلي اين همه بد بختي هاي بي پايان مردم مظلوم افغانستان مي باشد.

>>>   این خانم تاوقتی که سناتور بودهیچ حرف برای گفتن نداشت وقتی که ناکام شد حرفهای لوده گری میزنت بسارچاپلوس بلقیس نادان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است