ورود مهاجران به اروپا متوقف می شود!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۹    ۱۳۹۴/۹/۱۰ کد خبر: 107222 منبع: پرینت

ترکیه و اتحادیه اروپا توافق کرده‌اند سیل مهاجران را به اروپا متوقف سازند.

بر اساس این توافق، ترکیه یک بسته کمکی 3.2 میلیارد دالری برای کمک به مهاجران سوریه اخذ می کند و در بدل نظارت از سرحدات اش را شدت بخشیده و مهاجران را در داخل ترکیه نگه می دارد.

همچنان قرار است اتحادیه اروپا مذاکرات روی شمولیت ترکیه در این اتحادیه را از سر گیرد.

دونالد تسک رییس شورای اتحادیه اروپا دیروز در یک کنفرانس خبری در حضور احمد داود اوغلو صدراعظم ترکیه در بروکسل گفت: بگذارید واضح بگویم که ما از کسی انتظار نداریم سرحدات ما را حفاظت کند. این کار اتحادیه اروپا است و باید هم باشد. ولی ما در مساله سیل مهاجران به اروپا از طریق ترکیه انتظار یک اقدام بزرگ برای ورود تغییر در بازی را داریم. توافق ما حاوی یک پلان واضح برای احیای دوباره نظم در سرحدات مشترک ما است. ما همچنان کمک‌های سه میلیارد یورو به مهاجران سوریه را از طریق یک مرکز جدید مهاجران در ترکیه شدت می‌بخشیم.

تسک همچنان گفت، تلاش‌ها برای عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا باید با پیشرفت‌های به همراه باشد.

وی افزود: توافق کردند که پروسه عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا نیاز به سریع شدن دارد.

احمد داود اوغلو صدراعظم ترکیه گفت، عضویت در اتحادیه اروپا یک سرمایه خواهد بود. وی افزود: در جلسه چهار ساعته مقام های ترکیه و اتحادیه اروپا هیچ اختلاف نظر در این مورد موجود نبود.

وی گفت: بعد از مشوره های امروز ما توافق کردیم جلسات ترکیه و اتحادیه اروپا را سال دوبار دایر نماییم. ما همچنان روی داشتن یک مکانیزم موثری از دیالوگ به سطح اعلی اقتصادی و دیالوگ به سطح اعلی در بخش انرژی توافق کردیم. ما همکاری های استراتژیک خود را وسعت خواهیم داد و پروسه شمولیت ترکیه در اتحادیه اروپا را سرعت خواهیم بخشید.

داود اوغلو در مورد مشکل جاری مهاجران گفت: با مقام های اتحادیه اروپا توافق کردند که برای حل بحران مهاجران نیاز است بحران سوریه حل شود، در غیر صورت اگر ده ها برنامه عمل برای نحوه برخورد با مهاجران ایجاد شود، این مشکل حل نخواهد شد و اتحادیه اروپا در آینده با مشکلات بزرگتری مواجه خواهد شد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خانه اش آبادکه غیرمجازهارادیپورت نمی کندوکمک ویاری هم می رساند!!
شیواکاندیداحتمالی بلخ

>>>   در هزار سال آينده رويا دولت ترکیه مبنى بر عضويت اش در اتحادیه اروپا به حقيقت نمى انجامد همانطوريکه آرزو دولت افغان به پيرامون وحدت مليتهاى بانام و زير عنوان افغان به حقيقت نمى انجامد. حتى وحدت قوم و قبيله هاى پشتون با نام بيگانگان براى پشتون خيال خواب و محال است.
عضويت ترکها در اتحادیه اروپا فاته مورگان است
آرامش و امنيت و وحدت ملى فغان ها در ناله ستان سراب است

>>>   احمد کابلی از کابل در پاسخ به شیوا
آواز دوقل از دور شنیدن خوش است , نه اروپا و نه ترکیه دلش برای پناهجو نمی سوزد , فقط ادعای حقوق بشر دارند , آنها دنبال منافع هستند , ترکیه هم پولها را بالا میکشد و یک لیوان آب هم پشت سرش می خورد , خیلی ساده ای - خداوند رحم کند اگر شما بخواهید نماینده بلخ شوید

>>>   از دنیا عقب هستی خانم شیوا از بلخ , دیپورت نکردند دارند با طیاره های نظامی بدون سر و صدا همه را سوار و بدون سر و صدا در کابل پیاده میکنند سازمانهای به اصطلاح حقوق بشری شان همه خودشان را به کری و کوری زدند فقط برای مخالفانشان که علیه غرب هستند سروصدا دارند - پناهنده ها در فلاکت نگهداری می شوند , اون چیزهایی که در تلویزیون میبینی چیزی هایی است که خود آنها تهیه کردند برای نشان دادن که بگن ما دموکراسی را رعایت کردیم .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است