متلاشی شدن چندین باند قاچاق اسلحه در چین
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۵    ۱۳۹۴/۹/۱۰ کد خبر: 107195 منبع: پرینت

پولیس و نیروهای امنیتی چین در یک عملیات بزرگ بر علیه باندهای مسلح و تبهکار که گفته می شود با برخی شرکت های آمریکایی همکاری داشته اند، علاوه بر متلاشی کردن آنها موفق به توقیف مقادیر زیادی سلاح و مهمات شدند.

حملات سازماندهی شده پولیس چین به این گروه ها در یک سال گذشته شدت گرفته و نگرانی از حملات مسلحانه موجب شده است تا یکی از اولویت های کاری آنها رسیدگی به چنین پرونده هایی باشد.

آمارها نشان می دهد که در تازه ترین مورد از این حملات، پولیس موفق شده است دستکم یکهزار و 180 قبضه سلاح را همراه با مهمات آنها توقیف کند.
بسیاری از اعضای این گروه ها خرید و فروش سلاح را از طریق شبکه های اینترنتی صورت می داده اند و برخی از آنها پس از دستگیری گفته اند که برای تهیه و پخش آن با کشورهای خارجی از جمله آمریکا مرتبط بوده اند.

خبرگزاری «شین هوا» گزارش کرده است که در جریان حمله به چند گروه تبهکار، 18 نفر از اعضای آنها شناسایی و بازداشت شده اند.

این گزارش حکایت از آن دارد که به غیر از کشف مقادیر زیادی سلاح، نزدیک به شش میلیون فشنگ نیز از این افراد بدست آمده است.

مبارزه گسترده با این گروه ها که ظاهرا به شکل زنجیره ای در چین عمل می کرده اند از ابتدای سال جاری میلادی شدت گرفت و پولیس می گوید این افراد از سال 2012 میلادی تاکنون نزدیک به 625 هزار دلار از فروش سلاح و مهمات آن سود کسب کرده اند.

مساله تسلیحات در چین به شدت قانونمند است و بر اساس همین قوانین اگر فردی به طور غیرقانونی سلاح در اختیار داشته باشد ممکن است تا هفت سال متحمل حبس شود.

«لئو مین» افسر پلیس چین در منطقه خودمختار مغولستان داخلی در شمال غرب این کشور می گوید که چهار ماه قبل پولیس موفق به کشف یک باند قاچاق اسلحه در این منطقه شده است.

وی افزود: شماری از افراد که در جریان این حمله دستگیر شدند می گویند که یک پایگاه اینترنتی آمریکایی را برای خرید و فروش سلاح در مناطق شمالی و مرکزی چین به اجاره خود درآورده بودند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است