خشونت داعش، ادامه تفکرات وهابیسم است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۸    ۱۳۹۴/۹/۱۰ کد خبر: 107193 منبع: پرینت

روزنامه سنگاپوری 'استریت تایمز' روز سه شنبه گروه تکفیری داعش را ادامه تفکرات وهابیسم دانست که با خشونت بی حد ومرز خواستار پیاده سازی تفکرات افراطی موردنظر خود است.

محمد بزی نویسنده این مقاله، تاکید کرد گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه با خشونت های بی حد و مرز خود و با تبلیغات نرم شبیه یک فرقه مرگ عمل می کند که تخریب های گسترده ای برجای می گذارد.

نویسنده استریت تایمز نوشت: گروه تروریستی داعش در تبلیغات خود بر دو مساله اصلی تاکید دارد. یکی زندگی عادلانه و شاد برای مسلمانان واقعی (ادعایی خود) در آنچه که این گروه تروریستی در بخش های از عراق و سوریه می داند و دوم ایدئولوژی است که در آن خشونت تنها ابزار دستیابی به قدرت و شکوه مورد قداست قرار می گیرد.

این گروه در استفاده از رسانه های اجتماعی با هدف گسترش ترس در بین دشمنان خود و همچنین تحریک به مهاجرت مسلمانانی که در کشورهای غربی زندگی می کنند به سوی عراق و سوریه بسیار پیچیده عمل می کند.

در ادامه این مقاله آمده است: داعش شبیه دیگر گروه های افراطی به ویژه القاعده و حامیانش است که با ایده معرفی مسلمانان دیگر به عنوان کافر که توجیهی برای کشتن آنها بوده، ایجاد شده است.

نویسنده نوشت: 'از دهه 1960 میلادی، گروه های افراطی و برخی دولت ها تفسیرهای نامناسب از قرآن و قوانین اسلامی و شریعت ارائه کردند که این گونه اقدامات در تقابل با میانه روی و تحمل مذاهب دیگر قرار گرفت.

این روزنامه نگار نوشت: امروز تروریست ها و دولت های سرکوبگر از قبیل عربستان سعودی که از دلارهای نفتی برای صدور دکترین وهابی به سراسر جهان اسلام استفاده کرده اند، در تفسیرهای خود در مورد شریعت و جنبه های تنبیهی غرق شده اند.

وی با اشاره تاریخی به پیداش وهابیت، نوشت: امروز عربستان سعودی بر اساس اتحاد بین دو قدرت شکل گرفته است: حکومت آل سعود و روحانیونی که از وهابیسم حمایت می کنند و در جستجو برای بازگشت به آنچه که آن را اسلام ناب می خوانند، هستند.

استریت تایمز سنگاپور نوشت: افرادی که در دهه 1960 میلادی برخی مفاهیم افراطی را مطرح کردند در آن سال ها اعدام شدند، اما تفکرات آنها در سال های اخیر اسامه بن لادن و ایمن الظواهری را تحت تاثیر قرار داد و در زمان حاضر نیز گروه تروریستی داعش تاریخ اسلام و متون پایه را به صورت انتخابی قرائت می کنند و بخش هایی که تفکرات آن با دیدگاه خشونت آمیز داعش مطابقت دارد را مورد استفاده قرار می دهند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بنام خداوند بخشنده مهربان
انچه خواسته اسلام تحت حمایت انگلیس و امریکا(وهابیت)است اختلاف بین برادران شیعه و سنی و همچنین بد جلوه دادن اسلام برای اینکه کسی به اسلام گرایشی نداشته باشد و همچنین نابودی اسلام به هر وسیله از جمله اختلافات مذهبی است.لذا ما مسلمانان شیعه و سنی باید وحدت خود راحفظ کنیم و همیشه با بصیرت به تمام قضایای دنیای اسلام بنگریم و مذهب خود را از دستبرد وهابیت و سلفی گری حفظ نماییم

>>>   کاملا دروست گفته این مقاله نویس مشکل اسلام شیعه و سنی نیست مشکل وهابیت است
ابراهیمی جاغوری

>>>   خوب من که در تعجب گیر مانده ام چرا اینها تا به حال یک سیلی بر روی یک اسرایلی و یا یهود نزدند همه قربانیان که به دست اینها به قتل میرسند مسلمانان هستند

>>>   داعش از عربستان سعودی برخاسته است و تا عربستان سعودی و آل سعود باشد هزاران داعش در جهان تولید میشود افراطیون عربستان باید نابود شوند

>>>   ... بر امریکا
این شیطان بزرگ زندگی نسل بشر را خراب کرد.به نام داعش که خودش ساخته اسلام را بد نام میکند
به سازمان ملل ملت ها را سرکوب میکند به نام حقوق بشر ، بشر را تباه میکند
مرگ بر نیرنگ بی رنگ تو امریکای جهانخوار
داود چاریکار

>>>   اگر داعش ادامه وهابیت است درانصورت نگهداری داعشیها در منزل یکی از سران ارگانهای دولتی باصطلاح انتخابی در ننگرهار که سال گذشته برملا شد و سپس «خاموش» گردید صد فیصد درست است زیرا این «سر» خود به یکی از گروههای وهابی ارتباط دارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است