حمله نظامیان آذربایجان به شیعیان در آستانه اربعین
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۶    ۱۳۹۴/۹/۱۰ کد خبر: 107185 منبع: پرینت

رسانه‌های خبری از حمله چند روز گذشته نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان به شیعیان منطقه نارداران در اطراف پایتخت این کشور خبر دادند.
به گزارش مشرق، رسانه‌های خبری از حمله چند روز گذشته (۲۶ نوامبر) نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان به شیعیان منطقه نارداران در اطراف پایتخت این کشور خبر دادند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان با حمله به شیعیان منطقه نارادان در حومه باکو ۱۴ نفر را دستگیر کردند که در بین آن‌ها «طالح باقرزاده» مشاهده می‌شود. گفته می‌شود در جریان این زدوخورد ۲ تن از نیروهای امنیتی و ۴ شیعه منطقه کشته شدند.

دادسرای منطقه نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که باقرزاده «ذوالفقار میخاییلف» و «ابوالفضل بوندایف» در پی نشر مذهب شیعه برآمده و با ایجاد جنبشی (جنبش اتحاد مسلمانان) در پی عضو گیری برآمده بودند.

به دنبال وقوع این حادثه اهالی منطقه با تجمع در مسجد شهر خود خواهان آزادی سریع دستگیر شدگان شدند. یکی از معترضین در این باره گفت: «این نیروهای امنیتی بودند که به مردم بی سلاح شلیک کردند .»

رسانه‌های خبری مدعی شدند اهالی منطقه نارداران از هواداران ایران بوده و به شدت مخالف نظام سکولار حاکم هستند و بانوان و دختران منطقه با حجاب محلی و چادر در اجتماعات ظاهر می‌شوند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خو 90 فیصد مردم جمهوری آذربایجان شیعه و طرفدار ایران و آیت الله خامنه ای استند. 177 سال قبل (1828) در جنگی ایران از روسیه شکست خورد و طبق قرارداد ننگین ترکمانچای بخش بزرگی از ایران (شامل آذربایجان) از ایران جدا شد. بنائا" خاک جمهوری آذربایجان تا 180 سال قبل از ایران بوده همو قسم که تا 150 سال پیش خاک افغانستان از ایران بود و انگلیس خراسان شرقی را از ایران جدا کرد و اسم افغانستان را هم انگلیس اختراع کرد و بالای این کشور قلابی گذاشت. اینها همه تاریخ است و کسی منکر شده نمی تواند.

>>>   اللهم عجل لویک الفرج ...
به حق مولایمان صاحب الزمان (عج) ...

>>>   خودباختگی فرهنگی یک کشورمسلمان زمانی است که یک کشوربه معتقدان فرهنگی خوددرجهت مراسم فرهنگی برخلاف آزادی عقاید حمله کند.
شیوا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است