انتقاد احزاب اتریش از توافق اتحادیه اروپا با ترکیه
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۲    ۱۳۹۴/۹/۱۰ کد خبر: 107184 منبع: پرینت

حزب سبز و حزب آزادی خواه اتریش (FPÖ) ضمن انتقاد از سیاست های دولت اتریش برای کمک به ترکیه در خصوص حل بحران سوریه، این توافق را به عنوان نوعی باج خواهی به آنکارا معرفی کردند.

به گزارش رسانه های خبری اتریش، احزاب این کشور بسته کمک سه میلیاردی به ترکیه را نه تنها مفید نمی دانند بلکه این کمک را سبب آسیب پذیری به حل بحران پناهدگان می دانند.

به گفته رییس حزب آزادی خواه اتریش «هاینز کریستین اشتراخه» (Heinz-Christian Strache) ترکیه در آینده به باج خواهی می پردازد و پول بیشتری را طلب خواهد کرد که در صورت کمک نکردن بیشتر اتحادیه اروپا در زمینه تامین مالی مجددا به سیاست های خصمانه خود ادامه خواهد داد.

روز یکشنبه ترکیه و اتحادیه اروپا درباره نحوه کند کردن جریان مهاجران، به توافق رسیدند.
طبق این توافق، ترکیه سه میلیارد یورو و برخی مشوق های سیاسی دریافت می کند تا در ازای آن، کنترل مرزهایش را افزایش دهد و پناهجویان کنونی را در خاک خود نگه دارد.

همچنین بر اساس این توافق همچنین شهروندان ترکیه می توانند بدون ویزا به کشورهای منطقه شنگن در اروپا سفر کنند.
پس از گفت وگوهای روز یکشنبه که به توافق ترکیه و اروپا منجر شد، ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا، گفت که این توافق باعث نمی شود 'تفاوت ها و واگرایی های اصلی که با ترکیه داریم، یعنی حقوق بشر و آزادی رسانه را فراموش کنیم.'

در یک ماه گذشته در رکوردی بی سابقه بیش از 100 هزار پناهجو و آواره جنگی به طور عمده از سوریه، عراق و افغانستان وارد اروپا شده در مسیر مهاجرت صدها تن از آنها جان خود را از دست داده اند. پیش بینی می شود سیل مهاجرت ها به این قاره همچنان رو به گسترش باشد.

سیل مهاجرت های غیرقانونی به اروپا در حالی در جریان است که برخی دولت های اروپایی از پذیرش پناهجویان خودداری کرده و در برابر پیشنهادهای اتحادیه اروپا بر سر یک طرح مشترک مقاومت نشان داده اند و برخی دیگر نیز در حال سخت تر کردن سیاست های مهاجرت در زمینه پناه جویی و امنیت مرزی هستند که به دلیل افزایش احساسات ضد مهاجر در داخل این کشورها است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است