برنامه دیدارهای رییس جمهور در سفر به اروپا
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۵    ۱۳۹۴/۹/۹ کد خبر: 107122 منبع: پرینت

رییس جمهور در راس یک هیات عالی رتبه دولتی شب گذشته به وقت محلی وارد پاریس پایتخت فرانسه گردید.

قرار است رییس جمهور غنی در کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم که به ابتکار سازمان ملل متحد در شهر پاریس برگزار می گردد، سخنرانی نماید و در حاشیه این کنفرانس دیدارهایی با شماری از سران کشورهای اشتراک کننده داشته باشد.

رییس جمهور در راس یک هیات عالی رتبه دولتی برای سفر رسمی عازم کشورهای فرانسه، ایتالیا، آلمان و سویدن گردید.

وی در جریان این سفر شش روزه، ابتدا به فرانسه رفت. وی به روز دوشنبه رهسپار ایتالیا خواهد شد و با رییس جمهور، صدراعظم و شمار دیگری از مقام های آن کشور در رابطه به گسترش روابط میان افغانستان و ایتالیا صحبت خواهد کرد و به روز سه شنبه عازم آلمان می شود و در آنجا ضمن دیدار با رییس جمهور و صدراعظم آن کشور در بیناد کوبر سخنرانی نموده و در محفل تجلیل از صدمین سالگرد تاسیس روابط سیاسی افغانستان و آلمان اشتراک خواهد کرد.

همچنین رییس جمهور غنی شام روز پنجشبنه جهت دیدار رسمی از کشور شاهی سویدن عازم شهر استکهلم پایتخت آن کشور خواهد شد.

محمد اشرف غنی به روز جمعه با شاهدخت ویکتوریا ولیعهد سویدن، صدراعظم و وزرای خارجه و دفاع آن کشور دیدارهای جداگانه خواهد داشت و در موسسه سلطنتی تکنولوژی آن کشور به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

همچنان در جریان سفر رییس جمهور غنی به کشور شاهی سویدن، موافقتنامه همکاری های انکشافی میان افغانستان و سویدن از سوی مقام های مربوطه دو کشور در حضور داشت رییس جمهور غنی و صدراعظم سویدن به امضا خواهد رسید.

رییس جمهور را در این سفر صلاح الدین ربانی وزیر خارجه، اکلیل حکیمی وزیر مالیه، داکتر نسرین اوریا خیل وزیر کار و امور اجتماعی و داکتر محمد همایون قیومی مشاور ارشد رییس جمهور، همراهی می کنند.



کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است