فهرست دارایی داکتر عبدالله اعلام شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۶    ۱۳۹۴/۹/۹ کد خبر: 107121 منبع: پرینت

اداره عالی مبارزه با فساد اداری فهرستی از دارایی‌های عبدالله، رییس اجرایی را نشر کرد و از مردم خواست که اگر او دارایی دارد که ثبت نشده است، به این نهاد اطلاع دهند.

بر اساس این اطلاعات، عبدالله متولد سال 1960 میلادی است و مدرک کارشناسی داکتری دارد.

وی از سال 1381 تاکنون به عنوان وزیر خارجه، دبیرکل بنیاد احمدشاه مسعود، رهبر اپوزیسیون دولت و رییس اجرایی دولت وحدت ملی کار کرده‌ است.

همسر و چهار فرزند آقای عبدالله در هند زندگی می‌کنند. هزینه آموزش سالانه هر کدام از فرزندان او در هند 30 هزار روپیه (حدود 460 دالر) تا 35 هزار روپیه هندی (حدود 530 دالر) است.
بر اساس فهرست اداره عالی مبارزه با فساد اداری افغانستان، اعضای خانواده عبدالله ماهیانه 100 هزار روپیه هندی ( حدود 1500 دالر) کرایه خانه می‌دهند. مصرف خانواده اش نیز ماهانه 60 هزار روپیه ( حدود 930 دالر) است و 8 هزار روپیه نیز ماهانه بابت آب و برق می پردازد.

عبدالله میزان دارایی‌های منقول خود را 10 میلیون افغانی ( بیشتر از 153 هزار دالر) ذکر کرده‌ است.

وی گفته است که در شماره حساب بانکی‌اش در بانک الفلاح شعبه کابل هفت هزار دالر دیگر دارد.

محترم عبدالله درباره اینکه چه مقدار زیورآلات دارد، نوشته که یکی از قاب‌های ساعت اش 450 هزار افغانی ( حدود 6700 دالر) قیمت دارد و قاب دیگرش نیز 430 هزار افغانی (حدود 6400 دالر) ارزش دارد که هر دو را تحفه گرفته است.

وی گفت که خانم اش نیز یک ست طلا دارد که ارزش آن 500 هزار افغانی (حدود 7400 دالر) است.

محترم عبدالله گفته که دارای سه عراده موتر است است که یکی را به 100 هزار دالر خریده، دومی را به 20 هزار دالر که قیمت این دو تا به ترتیب اکنون به 60 هزار و 8 هزار دالر کاهش یافته است.

وی نوشته است که همسرش در هند نیز یک دستگاه خودرو دارد که به ارزش 1.3 میلیون روپیه هندی خریده شده و اکنون قیمت آن به 800 هزار روپیه کاهش یافته است.

داکتر عبدالله نوشته که یک خانه در کارته پروان کابل و یک جریب زمین در ولسوالی پغمان در غرب کابل دارد که هر دو به نام خانم اش فخریه است. وی خود نیز یک قطعه باغ در پغمان کابل دارد و صاحب یک مهمانخانه در ولایت پنجشیر در شمال کابل است.

عبدالله عبدالله گفته است که املاک موروثی و غیر موروثی مشترک و همچنین دام ندارد.

به گفته داکتر عبدالله وی درآمد دیگری به جز 298 هزار افغانی حقوق ماهانه و 100 هزار افغانی مصرف ماهانه که از دولت می‌گیرد، ندارد.


حنیف فرزان


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این پول ها درآمد یک روزه اش است یا یک ماهه؟
چندم فیصد سرمایه های حرام شان است؟

>>>   بدون این سرمایه که ذکر کرده است. اګر دیګر سرمایه دارد مطلق بالایش حرام است چون دروغ ګفته است. و حرتم چیزی است که نابخشودنی است. و خداوند همان دارایی حرام را برایش هیزم دوزخ میګرداند.
در همین سرمایه ذکر شده اش این دو قاب ساعت نیز حرام است چون در معامله کدام اسناد برایش رشوت داده شده است.
خداوند جزایش را بدهد

>>>   پولش را هم دربانک های ترورستان ذخیره میکند چرا در پشتنی بانک عزیزی بانک ذخیره نکرده؟؟؟؟

>>>   مو تر که خا نمش در هند دارد به رنگ سفید و لیند کروز است و از چندین سا ل دارای پلیت سیا سی سفارت میبا شد به شما ره ذیل
20, 1 CD

>>>   ارگر چنین باشد خانه پدرش آباد واقعا چیزی ندراد

>>>   اين باغ ها را وزمين هارا پيش از كار هاى دولتى خريده ويا بعداز شروع كار ،از خانه وزير چور ياد نكرده وموتر هاى كه از پشتش ميروند هر كدامش چند قيمّت دارد ،وايا پيسه نقد ندارد راستى ميگه ،وچرا خودت در اين جا دريك چوكى كلان وفاميلش در هند يك راه فرار براى فرداى خود جور كردن ،حالا تير ازكمان رفته فايده ندارد ،بعد ازاين ها تاريخ باز قضاوت ميكند ٠مسافرجبرى

>>>   اين باغ ها را وزمين هارا پيش از كار هاى دولتى خريده ويا بعداز شروع كار ،از خانه وزير چور ياد نكرده وموتر هاى كه از پشتش ميروند هر كدامش چند قيمّت دارد ،وايا پيسه نقد ندارد راستى ميگه ،وچرا خودت در اين جا دريك چوكى كلان وفاميلش در هند يك راه فرار براى فرداى خود جور كردن ،حالا تير ازكمان رفته فايده ندارد ،بعد ازاين ها تاريخ باز قضاوت ميكند
٠مسافرجبرى

>>>   وای به حال اولاد غریب که زیر نام جهاد و مجاهد و کمونیست شهید و فامیل شان در بدر خاک بسر شدند و سرمایه اقایان را بنید منبع ان معلوم نیست که از کدام مدرک بدست اوردند ایا دارای خون ملت و تجارت میراثی داشتند خداوند متعال بالای این ملت بیچاره رحم کند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است