شولتز: در بحران پناهجویان آلمان مقصر است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۰    ۱۳۹۴/۹/۸ کد خبر: 107060 منبع: پرینت

مارتین شولتز رییس پارلمان اروپا روز شنبه گفت: آلمان تا حدی مقصر موضع سرسختانه برخی از کشورهای اتحادیه اروپا در خصوص مساله پناهجویان است.

شولتز در گفتگو با مجله خبری اشپیگل گفت: برخی از کشورهای اتحادیه اروپا از بحران پناهندگان برای انتقام از موضع سرسختانه آلمان در بحران مالی اروپا استفاده می کنند. در آن زمان برلین از ریاضت اقتصادی در کشورهایی مانند یونان و ایتالیا حمایت می کرد. این کشورها اکنون نقشی کلیدی در متوقف ساختن ورود سیل پناهجویان به اروپا دارند.

شولتز شخص «ولفگانگ شوئبله» (Wolfgang Schaeuble) وزیر دارایی آلمان را مقصر ایجاد تفرقه در اروپا دانست. وی گفت که وزیر دارایی آلمان به طور حتم 'فردی جنجالی' برای بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا از بحران یورو تا کنون است.

رییس پارلمان اروپا افزود: شاید بدبینانه باشد اما اکنون در بروکسل زمان تلافی فرا رسیده است و رفتار برخی از کشورهای اتحادیه اروپا در بحران پناهجویان با موضع سرسختانه آلمان در بحران یورو ارتباط دارد.

«توماس دی میزر» وزیر کشور آلمان نیز به تازگی گفت اتحادیه اروپا باید در زمینه تعداد پناهجویان مورد پذیرش خود محدودیت قایل شود.

وی گفت: اتحادیه اروپا باید محدودیت «سخاوتمندانه» ای در زمینه تعداد مهاجرانی که هر ساله می پذیرد، اعمال کند. این اظهارات از عمق اختلاف ها در آلمان بر سر چگونگی واکنش به بحران ناشی از هجوم آوارگان و پناهجویان به مرزهای اروپا حکایت دارد.

موضع دی میزر در تضاد با دیدگاه های «آنگلا مرکل»صدراعظم آلمان است که همواره در مقابل اعمال محدودیت های جدی تر علیه تعداد پناهجویان مقاومت کرده است. مرکل پیشتر گفته بود که محدودیت بیشتری درباره پناهجویان به آلمان قایل نخواهد بود.

آلمان در ماه های گذشته در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی تحت فشار بیشتری در پذیرش تعداد فزاینده پناهجویان بوده است.

انتظار می رود که این کشور امسال حدود 800 هزار پناهجو و مهاجر را بپذیرد که بسیار بیشتر از آمار سال قبل است. به دنبال حملات ترویستی در پاریس پایتخت فرانسه، نخست وزیر فرانسه خواستار اعمال کنترل شدیدتر در زمینه سیاست مهاجرت پذیری اروپا شد.

مانویل والس گفت: ما نمی توانیم پناهجویانی بیش از تعداد مورد توافق بپذیریم.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است