انفجار انتحاری درمیان شیعیان نیجریه با 21 کشته
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۵    ۱۳۹۴/۹/۷ کد خبر: 107032 منبع: پرینت

یک بمب‌گذار انتحاری روز جمعه، ششم ماه قوس، خود را در روستایی در ۲۰ کیلومتری جنوب شهر "کانو" در میان جمعیتی از شیعیان منفجر کرد. این عده برای شرکت در مراسم بزرگداشت رهبر مذهبی محلی خود به سوی شهر "زریا" راهیپمایی می‌کردند.

منابع محلی شمار کشته‌شدگان را ۲۱ نفر اعلام کرده‌اند، اما رییس پولیس منطقه به خبرگزاری رویترز گفته است که تعداد دقیق کشته‌ها و مجروحان هنوز مشخص نیست.

اگرچه هیچ گروهی مسوولیت این حمله را برعهده نگرفته، گروه بوکوحرام تاکنون بارها با استفاده از بمب‌گذاران انتحاری به اهدافی مانند مساجد، بازارچه‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس حمله کرده است.

این گروه که از سال ۲۰۰۹ اعلام موجودیت کرد بخش‌هایی از شمال شرق نیجریه را تا سال ۲۰۱۴ تحت کنترل داشت، اما امسال در جنگ با ارتش نیجریه و کشورهای همسایه، تقریبا همه آن مناطق را از دست داد، و اخیرا با داعش بیعت کرد.

بوکوحرام به حملات متعددی در مناطق مرزی چاد، کامرون و نیجر، کشورهای همسایه نیجریه، نیز دست زده است که سبب شد تا این کشورها به همکاری با نیجریه برای سرکوبی این گروه بپردازند.

هفته گذشته هم دو بمب‌گذار انتحاری زن خود را در بازارچه فروش تلفن‌های همراه در شهر کانو منفجر کردند که این دو انفجار دست‌کم ۱۴ کشته و بیش از صد مجروح برجای گذاشت.

ناآرامی‌ها در مناطق شمال نیجریه به جابه‌جایی و آوارگی بیش از دو میلیون نفر انجامیده است و هزاران تن نیز کشته و صدها نفر ربوده شده‌اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است