200 هموطن در مرز مهران دستگیر شدند!
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۵    ۱۳۹۴/۹/۷ کد خبر: 107009 منبع: پرینت

بر اساس تماس با بسیاری از مهاجران, افراد زیادی از مهاجران افغانستانی و اتباع ایرانی به علت ممانعت کشور عراق از ورود بدون ویزا, از مرز بازگشتند.

این در حالی است که بر اساس گزارش ها تعدادی توانسته اند با استفاده از ازدحام بیش از حد مرز ها وارد کشور عراق شوند ولی مشخص نیست که برگشت آنها به کشور ایران آیا به همین سهولت خواهد بود یا خیر.

به نقل از تسنیم می‌گوید: 200 تا 300 ایرانی که برای شرکت در مراسم اربعین به عراق رفته بودند، به خاطر نداشتن ویزا دستگیر و به ایران بازگردانده شدند.

سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت ایران، گفته است: افرادی که بدون ویزا وارد خاک عراق شده بودند، دستگیر و توسط دولت عراق به ایران بازگردانده شدند که تعداد این افراد 200 تا 300 تن است.

علی نجات سلیمانی، مدیر کل انتظامی سیاسی استانداری ایلام هم خبر داده است 200 شهروند افغانستان که می‌خواستند از مرز مهران به عراق بروند به خاطر نداشتن ویزا بازگردانده شدند.

به گفته رییس سازمان حج و زیارت تا روز پنجشنبه بیشتر از یک میلیون نفر زایر ایرانی به عراق رفته‌اند.

او گفته که دو میلیون نفر به طور اینترنتی برای گرفتن ویزای عراق ثبت نام کرده‌اند که تاکنون برای یک میلیون و 300 هزار نفر ویزا صادر شده است.

مقام‌های ایرانی از زایران خواسته‌اند که به خاطر ازدحام در مرز مهران، از مرزهای چزابه و شلمچه برای رفتن به عراق استفاده کنند.

رییس سازمان حج و زیارت ایران همچنین تاکید کرده است که امکان صدور ویزا در مرزها وجود ندارد و ازدحام صدها نفر در شهرهای مرزی به امید گرفتن ویزا مشکل‌ساز شده است.

آقای اوحدی گفته است: در بازدیدهای مرزی، شاهد حضور گروهی 300 نفره از اصفهان و شیراز بودیم که به شخصی به‌عنوان مدیر گروه پول و گذرنامه داده بودند تا ویزا بگیرند و گروه جلوتر و بدون ویزا به مرز مراجعه کرده و سه روز هم معطل مانده بود.

وی گفت: تجمع این افراد سبب آزار خودشان می‌شود و روند حرکت و خدمات‌رسانی به زایران اصلی را هم کند می‌کند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دولت ایران باید به انها اجازه خروج بدهدنه اینکه شیعیان افغان راگروگان بگیردبعد کشور عراق باهمکاری سفارت افغانستان هماهنگی نماید .
شیوا

>>>   به نام خدا
آیا دولت ایران شیعه واقعی و دوستدار اهل بیت هستند؟
دوستداران امام حسین در عراق از مردم با تمام امکانات موجودشان استقبال می‌کنند
ولی دولت ایران از همان ابتدا کرایه وسایل نقلیه را از تمام شهرستانها به مقصد مرزهای عراق دوبرابر کردند.
بین مسلمانان ایرانی و مهاجرین افغانستانی تبعیض قایل شدند
برای دارندگان گذرنامه محدودیت مرزی جنوب قایل شدند که این مرزها هم ضریب امنیتی کمتری دارند و هم از بسیاری از شهرستانهای ایران و عراق تا عتبات عالیات حدود 400 کیلومتر فاصله بیشتر و دورتر است.
حالا باید گفت: عدالت با علی ع دفن شد و امام زمان بیاید عدالت را اجرا کند
احمدی از مهاجرین مقیم ایران

>>>   گروگان گیری کیلو چنده!! عزیز جان بدون ویزا در مرز اجازه خروج نمی دن خود عراق هم نصف کشورش در اشغال داعش هست نمی تونه امنیت کامل رو تامین کنه چه رصد بدون ویزا هم برید...حتی ایرانی های بدون ویزا رو هم گرفتن

>>>   آقای شیوا
شما این معنی گروگان گرفتن افغان را از کدام جمله این خبر برداشت کردی ؟ لطفا برای ما هم توضیح بده ما سواد چندانی نداریم .
شهروند - ایران

>>>   دوستان افغان متن فوق را با دقت بخوانند که نوشته شده ایرانیهای بدون ویزارا هم گرفته اند همه باید ویزا داشته باشند کلا عده ای افغان منتظرند نام ایران بیاید وعقده های خود را خالی کنند خجالت بکشید

>>>   افغانهای گله مند نوشته شده کشور عراق مانع ورود شده وهم ایرانیها وهم افغانها را گرفته چه ربطی به ایران داره چرا اینقدر با ایران دشمنیددر کشور ما هستید وبد ایران را می گویید

>>>   کسانی که در بالا پیام گذاشته اند و طبق معمول از ایران بد می گن حتی سواد ودرک لازم برای خواندن این مقاله را ندارند وفقط کافی است اسم ایران را ببینند واراجیفو دروغگویی هایشان وتصورات ذهنیشان را در این جا بنویسند وذهن هموطنانشان را راجع به ایران مسموم کنند خجالت بکشید

>>>   ایران مرکز .... است برادر جان بیقانونی هرجا باشد وهرکشوری باشد جلویش را میگیرند حالا چه افغان وچه ایرانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است