نامه یک دختر 15 ساله به رییس جمهور
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۲    ۱۳۹۴/۹/۷ کد خبر: 107008 منبع: پرینت

نوشتار پایین را یک دختر 15 ساله پناهنده افغانستان در سویدن فرستاده است خطاب به اشرف غنی!

سلام می خواستم چند کلمه حرف دلمو به آقای رییس‌جمهور بزنم و اگه بتونین حرفامو پست کنین ممنون می شم.

من یه دختر 15 ساله ام با خواهر کوچیکم که 11 ساله است تازگی به سویدن رسیدیم در جواب رییس جمهور که گفته افغانستان امن است و مهاجران را باز گردونید می خواستم بگم، اولا کجای افغانستان امنه؟ ؟؟هر روز تعداد کشته ها و زخمی ها و عکس هایی رو که از افغانستان میبینم بیشتر از اون کشور نا امید می شم دوما من کل شب و روزای عمرمو تا اونجا که یادمه تو ترس گذروندم هیچ شب و روزی نبوده که بدون ترس باشه تمام اون شبایی رو که آقای اشرف غنی با امنیت کامل و با دور تا دور بادیگارداش خوابیده من و بقیه مردم افغانستان با ترس گذروندیم سوما این راهی که ما اومدیم همش خطره اونم برای 2 تا دختر تنها چه شبایی رو که نگذروندیم توی جنگل تا صبح از سرما و ترس نخوابیدیم از بی آبی و گشنگی ،،توی دریا جونمون کف دستمون بود، چه راه هایی رو که پیاده نیومدیم چه فحش ها و کتک هایی نبود که نخوردیم، زیر بارون تا صبح یخ زدیم قدرت حرکت نداشتیم ولی امید داشتیم امید به اینکه برسیم و یه زندگی آرومو شروع کنیم نه تنها من همه هموطنام با این امید اومدن ولی تو جناب آقای اشرف غنی وقتی ما این سختی ها رو می کشیدیم کجا بودی که حالا میگی مهاجران افغانستان را دیپورت کنین؟؟؟

اون موقع که ما جونمون کف دستمون بود وسط دریا تو توی خونت داشتی کیف دنیا را می کردی حالا با چه حقی با زندگی این همه مردم سختی دیده بازی میکنی؟؟؟ این مردم اگه اتفاقی واسشون میفته مقصر تویی حالا که با زحمت خودشون بجایی میخوان برسن با چه حقی می خوای مانع بشی؟؟؟ من بعد مدت ها برای اولین بار تو زندگیم حس آدم بودن حس امنیت پیدا کردم و می خوام این حس برای من و بقیه هموطنام پایدار باشه لطفا مانع نشووو

منصوره رضایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سویدن خانه پدرکلان ات است. که میخواهی در ان زنده ګی برو به وطن اصلی ات ...

>>>   منصوره جان رضای !
خودت حتماازمادری تولدشدی وپدری هم داشتی اینکه خودت راوطن بیزارتربیه کردندشایددرکلانی به دردکسی نخوری چون معنی وطن دردلت نیست شایددرپمادر هم بجای وطن غم خودراداشته است. جایکه خودت رفتی شایددرهیچ کاروطنی برایت اعتمادنکند چون وطن به راحت شخصی خودفرپختی وطن دیکران صلابرایت ارزشی ندارد .
حالکه آنجایی ملیونهاکودک دیگری درافغانستان وظیفه آینده وطن رابه دوش میکشد ...
مرگ راه ومرگ جلاوطنی راقبول کردی مگردفاع ازوطن راقبول نکردی اگرمسکین های اینجاافغانستان به روزخوش بزسدبایدمیراث پدری خودت راتحویل خزانه وتابعیت خودت رالغو کندتابرای ابددرجلاوطنی بی وطن دنیا باقی بمانی.
این نوشته زابزای خودت نوشته نکردم که کودکی امابه پدرت نوشتم ...
وطندار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است