حاتم بخشی در سرزمین آرمان های طلایی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۳    ۱۳۹۴/۹/۷ کد خبر: 107005 منبع: پرینت

ناپلئون می گوید: دنیا پر از تباهی است؛ نه به خاطر وجود آدم های بد بلکه به خاطر سکوت آدم های خوب

من در بخش دیگری پیش از این سند این خیانت ملی را گذاشته‌ام که عبدالغفور لیوال به نمایندگی از وزارت سرحدات و اقوام و قبایل؛ خبر آن را به رسانه‌ها داده است و اینک متنی را که بر آن نوشته‌ام به صورت مستقل در اینجا می‌گذارم. از دوستان بویژه دانشجویان و استادان آزادمنش عزیز تقاضا دارم که عوض لایک‌کردن نظر خویش را بر آن بنویسند تا سندی باشد در برابر خاینان ملی که قرن ها است وارثان واقعی این سرزمین را از حقوق‌ مسلم‌شان به نام قوم و سمت و منطقه محروم کرده‌اند:
تو کار زمین را نکو ساختی
که بر آسمان نیز پرداختی؟

وزارت اقوام و قبایل با چه حقی و بر اساس کدام قانون و عرف بین المللی بورسیه‌هایی را که مربوط به دانشجویان محروم افغانستان است به پاکستانی ها می‌دهد؟
مگر دانشجویان افغانستانی که در رنج و فقر می‌سوزند نیازی به این بورسیه‌ها ندارند که آب؛ سرریز کرده و در جوی پاکستان ریخته شود؟

این کار؛ قطعا بنیاد سیاسی دارد و لااقل یکی از طرحهای فاشیزم قبیله از آن این است که آب را از آسیاب مردم فقیر و محروم این سرزمین بگرداند و برآسیاب دشمن بریزاند و کمترین سودی که می‌برد این است که تعداد تحصیل‌یافتگان و متخصصان اقوام غیر پشتون را کاهش و تقلیل می‌دهد و در نتیجه در آینده، غیر پشتون ها کمتر به بنیادهای علمی و آکادمیک راه می‌یابند. دانشجویان افغانستان باید از حق مسلم خویش دفاع کنند. جوان افغانستان این سوی سرحد را با استفاده از جهالت و نادانی و فقرش برای انتحاری‌کردن آماده می‌سازند و در عوض حق مسلم او را به پاکستانیی می‌دهند که وظیفه پرورش انتحاری را به عهده دارد و داشتن زبان و فرهنگ مشترک را دلیل می‌آورند.

جریان "افغان ملت" خیال می‌کند که زرنگ است و هوای ساختن "لوی پشتونستان" را در سر می‌پروراند که این خواب و خیال است و محال و پاکستان در تقلبکاری و اینگونه زرنگی ها دست شیطان را هم از پشت بسته است.

این عمل فراهم‌کردن مقدمات تجزیه افغانستان و از مصادیق بارز "خیانت ملی" است و اگر بنیاد قانونی می‌داشت می‌بایست دانشجویان ازبکستانی و تاجیکستانی و ترکمنستانی و ایرانی نیز در این پروژه شامل می‌شدند و افغانستان به حیث سرزمین آرمان های طلایی در حاتم بخشی های خود دست محبت بر سر تمام دانشجویان محروم کشورهای همسایه و همزبان و همفرهنگ می‌کشید.

دانشجویان و محصلان افغانستان وظیفه دارند و باید علیه این عمل تبعیض‌آمیز و مغرضانه به شدت برخورد قانونی و قیام و مبارزه کنند.

فضل الله زرکوب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در وزارت اقوام و قبایل فاشسیت های قبیله ای جمع شده است در اصل تشکیل این وزرات بی معنی اضافی است

>>>   نظرنویسنده بسیارعالی است وحقیقت را میگویددو

>>>   این بورس های تحصیلی از ممالک خارج داده شده مال شخصی غفور لیوال نیست که به هرکسی خواسته باشد بدهد وزارت تحصیلات عالی به چه منظور این بورس هارا بوزارت فاشیستی بنام اقوام وقبایل ثبت کرده است .

>>>   تنها این حاتم بخشی شان نیست درجایدیگر نوشته است گلاب منگل زمان جنگ های کابل ماشین های فابریکات جنگلک وسیلو را هم برای پاکستانی ها بخشیده است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است