نیلی: به شهردار کابل باید کثافات هدیه داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۲    ۱۳۹۴/۹/۷ کد خبر: 107001 منبع: پرینت

کابل به کثافتدانی مبدل شده است.

صادقی زاده نیلی نماینده سابق مردم صبح امروز در خانه ملت با انتقاد از وضعیت بهداشتی سطح شهر کابل گفت: جای تقدیر و تشکر دارد از شهرداری کابل که تمام شهر کابل که پایتخت کشور است را به کثافتدانی تبدیل کرده است.

وی افزود: رییس جمهور قبلا عنوان کرده بود که شهرداری را به 3 قسمت تقسیم خواهد کرد و شهردار را نیز تعیین می کند اما شهردار چه زمانی تعیین خواهد شد و حکومت وحدت ملی تا چه زمانی طول خواهد کشید؟

این عضو سابق مجلس پیشنهاد داد تا مسوولان شهرداری به خانه ملت خوانده و استجواب شوند و همچنین به عنوان تقدیر از آنان به دلیل تبدیل شهر کابل به کثافتدانی، یک مقدار کثافات به آنان هدیه داده شود.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   فکر خوبی است
هرچه باشه در افغانستان غیر از کثافات چیزی دیگری یافت نمی شود

>>>   تمام تپه ها و کوه دامنه ها از طرف زورمندان غصب شد و دوباره به قیمت گزاف به مردم بیچاره به فروش رسانده شد و با چنین مشکل عمده محیط زیستی این شهر باستانی پایتخت کشور ما مواجه شده است. پلانهای خودسر آباد شدن خانه های رهایشی که این عمل عوارض های خطرناک محیط زیستی را در پایتخت کشور بوجود آورده است و فاجعه هم دارد.
دولت وقت، غرق فساد و هم عدم رهبری کار آفرین علمی نتوانست از محل فضای سبز کنترل کند. خوشبختانه با سر کار آمدن رهبران کار آفرین اکنون زمینه برای ساخت ویلاهای مدرن همراه با ساخت خط سیستم عبور زهراب ها از تپه های شهر و کوه دامنه های کابل و هم با ایجاد چشم انداز زیبا با انواع گونه های درختان سوزنی برگ، گیاهان، درختچه های سبز زینتی همیشه بهار حداقل تحمل دمای 10 درجه زیر صفر در منطقه مساعد است.

این کار با مدیریت صحیح علمی قابل اجرا است اول به وضع موجود خانه های کوه دامنه ها و تپه ها نگاه کرد و بعد با ایجاد چشم انداز یک طراحی کمربند سبز آینده واقع گرایانه، قابل تحقق و جذاب را برای اجرع در این کوه دامنه ها مد نظر قرار داد و با طراحی فضای سبز در کوه دامنه ها و تپه های شهر کابل، نباتاتی مساعد به آب و هوای کابل را ما می شناسیم ( جهت احداث باغ , باغچه و پارک ها با فواره های آب) که به بسیار سهولت سادهگی می تواند گسترش پیدا کند و یک تجمع نباتی را روی تپه ها و دامنه کوه ایجاد کند که باعث غلظت فوق العاده بلا باشد و بتواند تغییر صریح سرنوشت ساز و راهکاری برای پاکی هوای کابل شود که دولت از دلچسبی طرح باید به سوی آن حرکت کند.
کوه آسمایی، کوه شیر در وازه، تپه های بی بی مهرو، مرجان، خیرخانه، تپه های باغ بالا به طرف دامنه های برهنه قرغه دارا ی خاک سنگریز و خاک لخت است.
اگر به تمام اطراف بلندی های شهر کابل یک نگاه بسیار کوتاه افکنده شود جای بسیار زیاد برای ایجاد فضای سبز است که در نتیجه کاشت درختان و بوته ها برای تغییر فضای آلوده کابل یک تعداد از انواع درختچه و بوته ها هستند که آنها می توانند در مقابل خشکی مقاومت بکنند.
( ارغوان, توغ, نی, اسپندانه، خارخسک, کور، گون، آویشن، افدار یا ریش بز و خار اشتر) تخم این گیاهان را اگر بتوانیم که در ایام بارندگی تیر ماه و زمستانی بطور آزاد بر برهنه بالا دامنه کوه های کابل کاشت یا قرا بدهیم که بتواند توسط همین رطوبت بارندگی را حفظ کند شما کاملا مطمین باشید که اگر بوته های مذکور یک دفعه ریشه جایگزین گردد دیگر به آب ضرورت ندارد و به این شیوه شهر کابل را از خسارات و صدماتی که ممکن است در مواقع بارندگی به جود می آید نجات داد و کاشت آنها هم کمک بزرگ به سر سبزی بالای کوه دامنه می نماید.
داکتر یارمحمد حیدر زاده متخصص حفاظت محیط زیست

>>>   خوب گفتی

>>>   محترم داکتر صاحب یار محمد!
با اظهار معذرت چرا سادگی میکنید وقتی «افشاء»‌مینمایید که «اگر به تمام اطراف بلندی های شهر کابل یک نگاه بسیار کوتاه افکنده شود جای بسیار زیاد برای ایجاد فضای سبز است...»
ایا شما نمیدانید که غاصبین زمین و بلندمنزلها چون «گرگان درنده» در کمین اند که در کجا ساحات سبز وجود دارد که انرا غصب و بلند منزل آباد کنند!!!!!!؟؟؟؟ این زورمندان، تفنگداران و مافیای زمین و جایدادهای غیر منقول سر مسجد ، ساحات سبز، محلات سپورت و جایدادهای عامه بند نیستند!!!! خواهش من اینست که این دزدها را که مانند اختاپوت در هر جا ریشه کرده اند، بزور رهنمایی نکنید!!!
های دزدان داراییهای عامه!!!!
داکتر صاحب به اشتباه گفته اند که در تپه های کابل فضاء یا ساحات سبز وجود دارد!!!! در کابل یک بلست زمین از دست شما باقی نمانده بخاطر پروردگار از سر کل عامه مردم دست بر دارید!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است