قرارداد خرید 222 هزار تن گاز مایع به امضا رسید
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۶    ۱۳۹۴/۹/۷ کد خبر: 106990 منبع: پرینت

مقام‌های وزارت تجارت می‌گویند: دو قرارداد بزرگ برای خریداری 222 هزار تن گاز مایع با کشورهای روسیه و آذربایجان امضا کرده اند که 150 هزار تن گاز مایع از کشور آذربایجان و 72 هزار تن گاز مایع دیگر آن از کشور روسیه خریداری خواهد شد.

به نقل از روزنامه اقتصادی، مسافر قوقندی، سخنگوی وزارت تجارت می گوید: بر اساس قراردادی که میان افغانستان و آذربایجان به امضا رسیده است، 150 هزار تن گاز مایع از این کشور خریداری خواهد شد و بخشی از گاز خریداری‌شده از آذربایجان در حال حاضر به افغانستان رسیده است.

وی افزود: قیمت گازی که افغانستان طی این دو قرارداد خریداری می‌کند، پایین‌تر از قیمت خریداری گاز در سال‎های گذشته است و این می‌تواند به کاهش بهای این ماده سوختی در آستانه زمستان در بازارهای داخلی افغانستان کمک کند.

نیاز سالانه افغانستان به گاز مایع بین 200 تا 300 هزار تن برآورد شده است که بخش عمده گاز مورد نیاز افغانستان از کشورهای همسایه مانند ایران و ترکمنستان وارد می‌شود.

قابل ذکر است که به گفته مقام‌های وزارت معادن و صنایع افغانستان، حجم ذخایر گاز طبیعی این کشور به بیش 450 میلیارد متر مکعب می‌رسد اما این کشور تا به حال نتوانسته است از این ذخایر به صورت قابل توجهی بهره‌برداری کند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است