سیاست آمریکا موجب تقویت داعش شد
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۳۳    ۱۳۹۴/۹/۶ کد خبر: 106966 منبع: پرینت

خانم 'اوما پوروشوتهامان'، روز پنجشنبه درگفتگو با ایرنا اظهار کرد: امریکا نه تنها بر خلاف ادعاهای خود اقدام موثری برای مقابله با داعش صورت نداده بلکه زمینه تقویت آن را فراهم کرده است.

وی در پاسخ به علل ظهور گروه تروریستی داعش، گفت: فقر، افراط گرایی مذهبی و بیکاری از عوامل اصلی به وجود آمدن گروههای تروریستی به خصوص داعش است.

این کارشناس امور راهبردی بین المللی، وهابیت را به عنوان یک عنصر مهم در افراط گرایی اسلامی دانست و تصریح کرد راه حل مشکلات منطقه خشونت نیست بلکه باید با استفاده از راههای دیگر خشونت را مهار کرد.

عضو بنیاد تحقیقاتی آبزرور ،همکاری ایران و هند را در مقابله با تروریسم بسیار موثر دانست و گفت: تهران و دهلی نو می توانند با مبادله اطلاعات محرمانه درخصوص تروریسم گام مهمی برای مقابله با افراط گرایی بردارند.

وی افزود:دو کشور با برگزاری تمرین های مشترک می توانند ضمن مبادله تجربیات ،هماهنگی لازم را برای مقابله با تروریست ها ایجاد کنند.

وی همکاری همه کشورها را برای شکست گروه تروریستی داعش ضروری دانست و تصریح کرد درصورت همکاری همه کشورها و قطع حمایت از داعش به راحتی می توان با شکست گروههای تروریستی زمینه حل بحران سوریه را فراهم کرد.

این کارشناس امور بین الملل راه حل مشکل سوریه را برگزاری انتخابات با شرکت تمام گروهها دانست و تصریح کرد لازم است بعد از شکست تروریست ها در سوریه ، زمینه برگزاری انتخابات با شرکت تمامی گروهها و با نظارت سازمان ملل برای رفع بحران سوریه برگزار شود.

وی خواستار شناسایی علل بروز تروریسم درمنطقه و جهان شد و اظهار کرد با شناسایی ریشه ها و علل ایجاد تروریسم بهتر می توان با آن مقابله کرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   یک تیرودوپاخته نامخداازیکطرف تیل عربهای وهابی راارزان بدست میآورند بعوض مبلغ سلاح میدهندتاسرکوب ازخودگی رابیشتردامن زندوحریفان هم شامل درگیری ضعیف شوندبلاخره هم خرمابدست آیدوهم دل یارنرنجد تاختم جنگ عربها هم مانندافغانستان نانگداخواهدشد. پسان خواهندفهمیدکه وهابیت امپراطوری عربی ایجادمیکندیانابودی عرب.
وطندار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است