استانکزی رییس هیات بررسی سخنان ظاهر قدیر
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۰    ۱۳۹۴/۹/۵ کد خبر: 106951 منبع: پرینت

روز چهارشنبه 4 قوس، عبدالظاهر قدیر معاون اول مجلس نمایندگان سخنانی برزبان آورد که حکایت از حمایت قاطع ارگ ریاست جمهوری از مخالفان مسلح داشت.

وی در اظهارات خود سران حکومت متهم کرد که به مخالفان مسلح از جمله طالبان و داعش کمک های مالی وتسلیحاتی می کنند.

پس از این اظهارات، رییس جمهور غنی روز پنجشنبه هیأتی را گماشت تا این اتهامات را بررسی کند.

در متن فرمانی که از سوی رییس جمهور صادر شده آمده است که این هیأت از سوی نصرالله استانکزی رهبری می‌شود و عبدالفتاح عزیزی و میر محمد انور سادات اعضای آن می‌باشند.

در این فرمان آمده است که این هیأت موظف است تا اظهارات و اسناد دست داشته‌ی ظاهر قدیر را در مطابقت با احکام قانون اساسی، قانون جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی، قانون تنظیم روابط سلوکی قوای ثلاثه دولت و سایر اسناد نافذ به شمول اصول وظایف داخلی ولسی جرگه مورد بررسی قرار دهد.

در این فرمان از دادگاه عالی، وزیر دولت در امور پارلمانی، شورای امنیت ملی، وزارت اطلاعات و فرهنگ، ریاست عمومی امنیت ملی و وزارت‌های امور داخله دفاع ملی خواسته شده است تا با این هیأت همکاری کنند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   استانکزی خودش یک انسان مبتذل فاسد و بد نام است که از دانشجویان دختر دانشگاه کابل با استفاده از موقف استادی تقاضا های نا مشروع داشته و درین مورد دوسیه دارد۰

>>>   خود آقای ستانکزی تا گلون در خیانت وقبیله گرایی غرق است ،فقط اشرف غنی احمدزی با تعین این هیات بار دیگر مردم را فریب می دهد در حالیکه دست خودش در این آش وکاسه دخیل است ، وقابل یاد آوری است که ترور آقای سعیدی نیز ریشه در ارگ دارد ،بعد ازینکه آقای سعیدی پرده از پیمان اشرف غنی احمدزی با پاکستان به ارتباط خط دیورند بر داشت ترور شد ،بهوش بیایید هموطنان خیانت های بزرگتر در راه است.
پاچاگل از کابل،

>>>   وقتیکه هیت حقیقت یاب در یک موضوع تعین میگردد باید اشخاص صادق و مبرا از فساد اداری و غیره عوامل دیگر از پدیده های منفی دیگر باشد تا حقایق را بدرستی اش واضح نمایند اقای نصرالله استانکزی که در کارنامه اش بحیث معین وزارت ترانسپورت وریاست حقوق ریس جمهور حامدکرزی واستادی اش در پوهنتون کابل سوی استفاده از صلاحیت وظیفوی اش زبان زد عام بوده وشکایت محصلین اناث علیه ان تا سطح رسانه ها بالا گرفت مذکور بحیث ریس کمیسون مورد ادعای ظاهر قدیر توظیف گردیده فکرمیشود که واقعیت انچنانیکه توقع است صورت نخواهد گرفت با انهم دیده خواهد شد که از انجام چنین کار بخوبی بدر شده میتواند وحقایق را بشکل واقعی ان بدون جانب داری انجام داده خواهد توانست گذشت زمان ثابت خواهد کرد .

>>>   دزد از دزد پرسان می کند

>>>   ظاهر قدیر می گوید کس صلاحیت ندارد که از او تحقیق کند هروقت اگر دلش خواست اسنادشرا خودشافشا میکند
گیلگمش

>>>   این هیآت کاملآ یک طرفه است و به نفع محمد حنیف اتمر و اشرف غنی است باید و باید هیآت مختلطی از حکومت و شوری بوده باشد
حتی شمول چند نفر از اشخاص غیر حکومتی مثلآ برزگان قومی قطعآ لازم است .در غیر آن هیآت حکومتی به انتخاب رییس جمهور
به دول حنیف اتمر می چرخد.
محمد نبی قادر قندز

>>>   کاملأ مضحک -دسیسه - فرمایشی و کوزه گری است. اولا باید صلاحیت وظیفوی آقای حنیف اتمر به تعلیق دراید تا تآثیر گذاری او در موضوع تحقیق به نفع خود شان از بین برود بعدأ طبق نظر آقای نویسنده( محمد نبی قادر) یک هیآت مختلط از شوری و حکومت و از اعضاء اداری ستره محکمه به شمول بزرگان قومی (که چند نفر باشد ) موضوع را بررسی کنند.
حنیف اتمر با سابقه چپی که دارد شخص دلسوز برای کشور مجروح افغانستان نیست او تا حال در چندین قضیه مهم مانند
سقوط قندز به اساس راپور آقای نبیل رییس امنیت ملی و هیآت حقیقت یاب تحت ریاست آقای صالح و آقای وردک متهم شده و والی سابق کندز آقای صافی در مصاحبه تلویزیونی دو شب گزشته و قبلی صراحتآ و تفصیلآ شهادت داده است و گفت که طی ۲۶ مکتوب وظیفوی به شورای امنیت ( اتمر صاحب ) وریاستجمهوری (آقای اشرف غنی رییس ) احتمال سقوط کندز را اطلاع داده توجه و کمک خواسته هیآت حقیقت یاب صراحتآ شورای امنیت
و شخص رییس جمهور را مسوول خوانده است .
آقای اتمر از جانب مردم متهم به همه بی نظمی ها بوده در اجراآت خود به کشور و نطام صادق نیست واز صلاحیت هایکه که بی لزوم
و بی حدود رییس جمهور به او داده استفاده نا مطلوب می نماید نارضایتی بلند مردم از رییس جمهور زیادش به اجراآت آقای اتمر بر میگردد.
محمد شفیع وارسته کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است