نیلی: بودجه سال 95 با مشکل روبرو است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۷    ۱۳۹۴/۹/۵ کد خبر: 106930 منبع: پرینت

بودجه ارایه شده سال 95 خالی از مشکل نیست.

صادقی زاده نیلی عضو سابق کمیسیون مالی و بودجه مجلس نمایندگان در مورد بودجه سال 1395 خورشیدی گفت: در بودجه ارایه شده مشکلات فراوانی وجود دارد و امیدوارم که پارلمان با استفاده از صلاحیت های خود و با همکاری وزارت مالیه و رفع مشکلات، بودجه مناسبی برای افغانستان تهیه کند.

وی افزود: در این بودجه چند مشکل وجود دارد از جمله اینکه بودجه سال آینده 39 درصد انکشافی و 61 درصد بودجه عادی است و بودجه ای که برای سازندگی و آبادانی مصرف می شود پایین است و از طرفی بحث دیگری که مطرح است انتقالی شدن بودجه های سال های قبل و ایجاد تراکم آن است.

صادقی زاده نیلی با اشاره به این که 71 درصد بودجه سال آینده از سوی کشورهای خارجی تمویل می شود، گفت: بودجه سال 95 با اتکا به منابع خارجی تنظیم شده است که نشان می دهد ما همچنان متکی به بودجه خارجی هستیم و نتوانستیم از منابع داخلی استفاده کنیم.

این عضو سابق کمیسیون مالی و بودجه مجلس نمایندگان خاطر نشان کرد که در سال جاری در حدود بیشتر از 178 میلیون نسبت به بودجه قبلی کسری داریم و در حدود 302 میلیون دالر در بودجه سال آینده کسری پیش بینی شده است.

نیلی یکی از مشکلات عمده و اساسی برای پیشرفت کشور را بحث عدم مصرف بودجه انکشافی دانست و گفت: افغانستان تنها در سال 1392 خورشیدی بالاترین مصرف بودجه را به میزان 50 درصد در بخش بودجه انکشافی داشته است.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این شغال نیلی خیلی انگار موثر واقع می شود . کشته نشود خوبه !!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است