سویدن، حق پناهندگی را محدود می کند!
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۲    ۱۳۹۴/۹/۵ کد خبر: 106911 منبع: پرینت

کشور سویدن که عضو اتحادیه اروپا است، اعلام کرد که به خاطر ادامه سرازیری آوارگان مجبور به محدودیت حق پناهندگی می باشد. حکومت این کشور از این بابت ابراز تاسف کرده است.

سویدن تا به حال به خاطر قوانین لیبرال پناهندگی اش شهرت داشت اما اکنون بزودی به این سیاست پایان داده می شود.

استِفان لوفوِن، نخست وزیر سویدن در یک کنفرانس مطبوعاتی که در استُکهلم برگزار شد، گفت: «در دو ماه گذشته بیش از 80 هزار آواره به کشور ما آمده اند». به گفته او دیگر نمی شود به این وضعیت ادامه داد. نخست وزیر سویدن در ادامه گفت، این که کشورش نمی تواند به این میزان شمار بیشتری از پناهجویان را قبول کند، برایش دردناک است. شکایات مسئولان و امدادگران به خاطر وضعیت کنونی در سرتاسر کشور در حال افزایش است.

لوفوِن در ادامه گفت که به این خاطر کشورش پناهندگی را به «پایین ترین میزان ممکن کاهش می دهد». به این ترتیب حق پیوستن اعضای خانواده پناهجو به او بسیار محدود خواهد شد.

حق اقامت دایمی فقط در موارد استثنایی داده می شود. در مورد سن واقعی پناهجویانی که می گویند کمتر از 18 سال سن دارند، تحقیق می شود. همچنین کنترل مرزی در بَس ها و قطارها تشدید می گردد. به گفته لوفوِن این اقدام ها به مدت سه سال اجرا خواهد شد.

وی گفت: امیدوار است که به این ترتیب، شمار بیشتری از آوارگان به کشورهای دیگر اتحادیه اروپا بروند. نخست وزیر سویدن گفت که تغییر قوانین پناهندگی ضروری است، چون که کشورهای اتحادیه اروپا تا به حال راه حل مشترکی پیدا نکرده اند.

سویدن تقریبا دو هفته پیش از کمیسیون اتحادیه اروپا تقاضا کرده بود که بخشی از آوارگانی را که به اینجا آمده اند، در کشورهای دیگر اتحادیه اروپا توزیع کند. به تاریخ 12 نوامبر، سویدن کنترل مرزها در جنوب این کشور را دوباره از سر گرفت. از آن زمان شمار پناهجویان اندکی کاهش یافته است.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   از کشورهای اروپای تنها کشور سویدن خوب پزیرش داشت. و حال هیچ کدام کشور اروپای پزیرش ندارند . کشور ناروی و فنلند هر روز مهاجران را بطرف کابل روان میکند . کشور دانمارک اصلا پزیرش ندارد . کشور المان هم قانون سفت و سخت را به وجود اورد . کشور هلند بلزیک فرانسه سویس که از اول پزیرش نداشت .
کشور انگلیس چند سال پیش قوانین سفت و سخت را به وجود اورد .
مهاجر

>>>   هيچ کجا وطن خود آدم نمي باشد. ما خود بايد وطن خويش را آباد بگردانيم. چرا خود را آواره و دست دراز کشورهای ديگر مي نماييم؟ اگر ما کشور را ترک نماييم چه کسي دل به حال وطن بسوزاند و آنرا نجات بدهد؟ مردم کشورهای ديگر با وجود مشکلات کلان جنگ و زندان اما مقاومت کردند و کشور خود آباد کردند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است