غنی: بودجه ولایت ها در 4 ربع منتقل شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۴    ۱۳۹۴/۹/۵ کد خبر: 106902 منبع: پرینت

در جلسه کابینه تحت ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهور که در ارگ دایر گردید، والیان هرات، بامیان، پروان، دایکندی، نیمروز و کاپیسا در مورد فرصت ها و مشکلات ولایات مربوطه شان و فعالیت های انجام شده به رییس جمهور معلومات دادند.

رییس جمهور پس از استماع معلومات والی ها گفت: هر والی صلاحیت ارزیابی امور ولایات مربوطه خویش را دارد و هر وزیر مسوولیت دارد که وضعیت عمومی ولایات را بررسی کند. وی افزود که باید بر اساس معیار های مشخص، یک چوکات مشترک ارزیابی به وجود آید. رییس جمهور گفت که در صورت اختلاف نظر در بررسی ریاست های ولایات یک هیات مستقل آن را ارزیابی خواهد کرد. وی افزود: برای تعقیب عدلی و قضایی افراد ملوث به فساد اداری یک چوکات واضح باید وجود داشته باشد.

محمد اشرف غنی در مورد تکمیل بست های کمبود خطاب به اعضای کابینه گفت که در مدت دو هفته مطابق به لست کمبودات، پیشنهادت شان را ارایه نمایند و تاکید کرد که در فهرست مذکور افراد مناسب و شایسته پیشنهاد گردد.

رییس جمهور غنی با تاکید بر اینکه روسای مربوطه ولایات به وزرا و والیان پاسخگو بوده و والی ها نماینده رییس جمهور می باشند، گفت: این مسایل باید در عمل ثابت گردد.

محمد اشرف غنی گفت: در چهار سال آینده مشکل تعمیرات اداره های دولتی در ولایات به طور اساسی حل خواهد شد. وی افزود: برای اعمار ساختمان های مذکور از بودجه وزارت های مربوطه به مصرف خواهد شد.

رییس جمهور با اشاره به افزایش صلاحیت های ولایات گفت: بودجه ولایت ها در 4 ربع به ولایات انتقال گردد تا والیان برای استفاده موثر آن پلان های موثر را ترتیب نمایند. رییس جمهور غنی ضمن تاکید بر ازدیاد عایدات گفت: عایدات هر ولایت که از اندازه تعیین شده وزارت مالیه اضافه گردد، پنج در صد آن در اختیار آن ولایت قرار داده خواهد شد. وی افزود که ولایات باید در این زمینه اقدام نماید تا در زندگی مردم تغییرات اساسی رونما گردد.

محمد اشرف غنی گفت: موضوع اساسی در سال آینده، ازدیاد عایدات مردم و ایجاد توازن در تجارت افغانستان خواهد بود. وی ترتیب اعمار 21 بند از سوی وزارت های سکتوری به همکاری مشاور ارشد رییس جمهور را یک گام اساسی دانست.

رییس جمهور غنی بر ارایه خدمات بهتر والی ها و مسوولان ولایات به مردم تاکید کرد و از آنها خواست که برای بهبود زندگی مردم و بلند بردن عایدات ولایات مربوطه شان، طرح ها و پیشنهادات خویش را با مقام ریاست جمهوری شریک سازند.

بر اساس هدایت رییس جمهوری اسلامی افغانستان در هر جلسه کابینه و شورای امنیت ملی، تعدادی از والیان به طور نوبتی اشتراک می نمایند و مشکلات و خواست های ولایات مربوطه شان را مطرح می کنند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   غنی "بیچاره " میترسد که اگر در یک ربع "منتقل" شود مبادا به یکبار از جانب والیان "قورت"!! شود !!! چون اکر متوجه شده باشید این والیان بجای جیب کلان "دهان کلان" دارند!!!!!!!!!!!!!!

>>>   چوکیهای والیان همین اگنون بشکل سرقفلی فروش شده است. بگونه مثال ولایت میدان وردگ را آقای .... متخلص به ... فعال جامعه مدنی؟؟؟!!! به مبلغ سه صد هزار دالر از یکی از مشاورین رییس جمهور که قبلا وزیر بود خریده است!!!! این والی صاحب را در یک محکمه برای سوگند خوردن بخواهید فکر نمیکنم انقدر از اسلام دور شده باشد که جرات کند سوگند یاد کند.
او قبل از والی شدن وقتی در میزهای مدور تلویزیونها ظاهر میشد فکر میکردی فرشته است!!!!!!
من که نیت بد ندارم بهمان قران شریف سوگند یاد میکنم که اگر انمقام را به سه دالر هم بخرم!!!!!!!!!!!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است