استقبال حکومت از تحقيقات آمریکا درباره حمله قندوز
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۷    ۱۳۹۴/۹/۵ کد خبر: 106900 منبع: پرینت

دولت جمهوری اسلامی افغانستان از نشر یافته های تحقيقات آمریکا در مورد حادثه حمله هوایی به تاریخ سوم اکتبر 2015 میلادی بر شفاخانه داکتران بدون سرحد ولایت قندوز، استقبال می کند.

رییس جمهور به نمایندگی از دولت افغانستان یکبار دیگر تاثرات خویش را بخاطر تلفات ملکی این حادثه ابراز داشت و با خانواده های قربانیان غمشریکی می کند و از فداکاری های داکتران و کارمندان شفاخانه متذکره و سایر نهادهای کمک کننده بشری بخاطر حمایت شان از افغانستان، قدردانی می نماید.

حکومت افغانستان اطمینان دارد که این تحقيقات با یافته های تیم جداگانه ارزیابی تلفات ملکی كه به صورت مستقل از سوی ناتو انجام يافته بود، همنوا می باشد. اين بررسى بطور همه جانبه انجام شده است و نمایانگر اقداماتی می باشد تا در آینده از تکرار همچون واقعات ناگوار جلوگیری صورت گیرد.

رییس جمهور غنی گفت: برخلاف تروریستان و دشمنان افغانستان که مردم ملکی را عمدا هدف قرار می دهند و از هیچگونه قساوت در مقابل مرد، زن و طفل این سرزمین دریغ نمی کنند، ما اقدام های لازم را بخاطر جلوگیری از تلفات ملکی و آسیب به مردم در راستای دفاع از ملت خویش اتخاذ می کنیم. رییس جمهور افزود: این بررسی های آمریکا هیچگونه شواهد و حقایق را نادیده نگرفته و اشتباهات را پذیرفته است و موضوعات مذکور، مسوولان را قادر خواهد ساخت تا از اشتباهات خویش بیاموزند و در صورت ضرورت افراد مربوطه را مورد بازپرس قرارداده و آنها را حساب ده سازند.

دولت افغانستان از تلاش های آمریکا بخاطر اتخاذ هرگونه اقدامی در جهت تطبيق سفارش مندرجه گزارش متذکره، پشتیبانی نموده و با همکاران بين المللى خویش کار خواهد کرد تا از تکرار همچون وقایع ناگوار در آینده، جلوگیری بعمل آید.

دولت افغانستان در حالی که به تعهدات خویش در راستای حفاظت از مردم در مقابل دشمنان افغانستان ادامه خواهد داد، طرزالعمل های مربوط به اجراى عمليات نظامى خویش را بازنگری نموده و آموزش های بیشتر را به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در عرصه حفاظت مردم ملكى در جریان عمليات هاى نظامى روی دست خواهد گرفت.

رییس جمهور غنی گفت: از چنین اشتباهات می توان و باید اجتناب کرد اما اين حادثه دردناک نشانه قیمت جنگی می باشد که از سوی گروه های تروریستی و دشمنان مردم افغانستان بالای مردم ما تحمیل شده است.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است