هموطنان مهاجر مانع بروز اختلاف می شوند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۵    ۱۳۹۴/۹/۴ کد خبر: 106863 منبع: پرینت

با افزایش نگرانی ها از برخوردهای فیزیکی و لفظی میان پناهجویان در شهرهای مختلف آلمان، برخی افغانستانی های پناهجو تلاش کرده اند با گردهمایی و ایجاد نشست های مشترک با اتباع کشورهای دیگر از بروز اختلافات احتمالی جلوگیری کنند.

فروتن جوان 32 ساله افغانستانی است که در حال حاضر در شهر کوچک اوسترن بروکن آلمان در یک اردوگاه مهاجران زندگی می کند. وی همزمان با افزایش رقم پناهجویان در آلمان و اظهاراتی مبنی بر ایجاد اختلافات میان اتباع کشورهای مختلف می گوید که برای جلوگیری از چنین چالش های احتمالی نشست های هفته وار میان پناهجویان راه اندازی می کند
درگیری میان پناهجویان از کشورهای مختلف در اردوگاه های آلمان دردسر ساز شده است.

به گفته او درگیری میان پناهجویان در برخی اردوگاه های مهاجران سبب شده که یک تصویر بد برای آلمان ها از تازه واردان ترسیم گردد. او می افزاید: ما در حال حاضر با پناهجویان از کشورهای مختلف با زبان های گوناگون و حتی فرهنگ های ناهمگون زیر یک سقف زندگی می کنیم. بدون شک احتمال آن می رفت که در صورت عدم تشکیل چنین گردهمایی ها، ما هم مانند سایر کمپ های دیگر درگیر اختلافات گردیم. ما بخاطر جلوگیری از آن اول نشست هایی را در میان افغانستانی ها راه اندازی کردیم و پس از آن از سایر پناهجویان دیگر برای ابراز نظر و شرکت در این نشست دعوت کردیم. این در حقیقت اقدامی بود که از ایجاد سر و صدا و حضور پولیس برای حل و فصل ماجراها، جلوگیری به عمل آورد.

به نقل از دویچه وله، همزمان با ورود هزاران پناهجو، برخی باشندگان آلمان نسبت به ورود فرهنگ خشونت و احتمال نابسامانی های اجتماعی در این کشور پیش از این ابراز نگرانی کرده بودند. ولی به باور نصیر، راه اندازی چنین نشست ها سبب شده است که برای باشندگان شهر اوسترن بروکن دیدگاه مثبت در برابر آنان ایجاد شود.

در بیشتر نشست ها برخی همسایگان آلمانی مهاجران نیز شرکت نموده و بر گسرتش همکاری های خود با این جوانان نیز تاکید کرده اند. فروتن می گوید: در اوایل برخی آلمانی ها برای دیدار و همکاری به منطقه ما می آمدند اما در آن زمان نظم درستی برقرار نبود و ما نمی توانستیم حتی کمک های آنان را نیز به دست آوریم. آنان بدون دستاورد و خوشبینی بر می گشتند و تلاش های شان بی ثمر می ماند اما خوشبختانه پس از این اقدام ما توانستیم از یک طرف نظم بهتر بوجود آوریم و از طرف دیگر کمک های مادی و معنوی ساکنان این منطقه را کسب کنیم.

با آنکه یکی از عوامل موثر برای ورود هزاران پناهجو و مهاجر به آلمان، اقتصاد شکوفایی این کشور به حساب می آید اما چگونگی ادغام تعداد بی شمار پناهجویان کار زمان گیر به نظر می رسد.

پناهجویان افغانستانی ابتکار عمل را به دست گرفتند و با پناهجویان دیگر کشورها در آلمان وارد گفتگو شده اند.

این جوان می گوید: در نتیجه دید و بازدیدهای مداوم توانسته اند توجه برخی آلمان ها را برای تشدید برنامه ادغام آنان در جامعه و ایجاد زمینه های کار بگونه چشمگیر جلب کنند. او تاکید می کند: بخش دیگر از اهداف ما در خصوص ایجاد این پل ارتباط میان ما و آلمان ها این بود که چگونه بتوانیم بگونه سریع کورس های زبان و مصروفیت های سالم به جوانان ساکن این کمپ را ایجاد کنیم. خوشبختانه موفقیت های ما در این راستا بیشتر بوده و حتی برخی رسانه های منطقه ای نیز برای بازتاب فعالیت های ما در اینجا حضور به هم رسانده اند.

این گفته ها در حالی مطرح می شوند که پیش از این، درگیری فیزیکی میان پناهجویان در نتیجه باورهای مختلف و سوء تفاهمات در چندین شهر آلمان گزارش شده بود. گسترش چنین فرهنگ در میان اتباع خارجی در آلمان می تواند گراف خوشبینی های باشندگان این کشور در برابر خارجیان را بالا ببرد و در نتیجه مشکلات احتمالی از میان برداشته شود.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هموطنان از پیش خود قانون نسازند.
آنها در هر کشوری که هستند،باید قانون و مقررات آن کشور را رعایت کنند و از بروز خشونت جلوگیری کنند، زیرا در قوانین کشور های اروپایی استفاده از زور منع قرار داده شده است و استفاده از زور راه حل نیست.
هر پروبلمی که دارید،باید با مسًولین و پلیس اداره مربوطه در میان بگذارید، عمل خودسرانه و قانون را بدست خویش گرفتن،کاملاً منع است.

>>>   مهاندوستی اروپاییان واقعاقابل تقدیراست که دولت ومهاجران به جای باجگیری به هبانه های عوارض واقامت و.. واستثماروآزار ودیپورت مهاجران رفتارانسانی وکمک مالی هم می کنندامااین دلیل نمی شودکه افغانهای هموطن ماکشورخودرارهاکنندچراکه استعدادها فراوان وزمینه های بسیارسرمایه گزاری وکارآفرینی وجوددارد به نحوی که ناتو وامریکاوهمسایگان دندان خودراتیزکرده اندوماغافلیم .
شیوا

>>>   مهمان ، مهمانه خوش نداره صاحب خانه هر دو را!××


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است