دیدار نماینده ارشد ناتو با معاون دوم رییس جمهور
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۷    ۱۳۹۴/۹/۴ کد خبر: 106850 منبع: پرینت

نماینده ارشد ملکی ناتو در افغانستان با سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری دیدار نمود و در مورد مسایل مورد علاقه گفتگو کردند.

معاون رییس جمهور در این دیدار ضمن اظهار قدردانی از حمایت های کشورهای عضو ناتو از افغانستان در سال های گذشته گفت: روابط افغانستان با کشورهای عضو ناتو عادی نبوده و روابط استراتژیک است که حکومت افغانستان اهمیت فوق العاده برای آن قایل است. وی ضمن برشمردن مشکلات افغانستان به خصوص در زمینه امنیت، اظهار داشت: علیرغم تلاش های دولت افغانستان و همکاران بین المللی در سال های گذشته هنوز مشکلات جدی در بخش امنیتی کشور وجود دارد و این مشکلات تداوم حمایت های کشورهای عضو ناتو از افغانستان ضروری می سازد.

محترم دانش همچنین به وضعیت بحرانی منطقه و حضور گروه های تروریستی در این منطقه اشاره کرد و گفت: وضعیت منطقه متاسفانه نسبت به گذشته بدتر شده و این مساله ایجاب می کند که جامعه بین المللی در هماهنگی کامل با شرکای منطقه خود توجه بیشتر نمایند. وی تاکید افزود: کشورهای ناتو می توانند کشورهای حامی گروه های تروریستی را تحت فشار قرار دهند تا مانع آزادی عمل این گروه ها شوند.

معاون رییس جمهور همچنین به مساله گروگان گیری های اخیر اشاره کرد و آن را متفاوت از جنایات دیگر خواند و گفت: ما متاسفانه در افغانستان هر روزه شاهد جنایات گروه های تروریستی هستیم ولی گروگان گیری های اخیر که به صورت سازمان یافته و هدفمند صورت می گیرد، گروه قومی و مذهبی خاص را هدف قرار داده است و از این جهت مایه نگرانی شدید مردم افغانستان شده است. وی با اشاره به مظاهره بیست عقرب گفت: مظاهره بیستم عقرب ناشی از فشارهای روحی و روانی مردم در برابر جنایت هولناک هفت تن از هموطنان ما بود و به همین خاطر ما آن را برحق می دانیم با همه مطالبات مردم به خصوص در بخش امنیتی موافق هستیم و تلاش می کنیم تا این مطالبات برآورده شود.

وی مناسبات میان اعضای رهبری حکومت را بسیار دوستانه و صمیمانه توصیف کرد و اظهار داشت: روابط و مناسبات میان هیات رهبری حکومت صمیمانه و دوستانه است زیرا ما به خوبی می دانیم که جز با هماهنگی و همدلی نمی توانیم کشور را از وضعیت کنونی نجات دهیم. وی با اشاره به روند اصلاحت انتخاباتی گفت: علیرغم این که در روند اصلاحات انتخاباتی وقفه هایی پیش آمد ولی ظرف هفته آینده کمیته گزینش کار خود را شروع می کند و امیدوار هستیم بتوانیم انتخابات را در اوایل سال آینده برگزار کنیم.

در این دیدار نماینده ارشد ملکی ناتو نیز ضمن اظهار خوشحالی از روند سیاسی موجود حمایت قاطع این سازمان از دولت افغانستان را اعلام داشت و گفت: ما هیچگاه مردم افغانستان را تنها نخواهیم گذاشت و به حضور بخشی از نیروهای ناتو در افغانستان ادامه خواهیم داود و در این زمینه 13 هزار سرباز به عنوان نیروهای حمایت قاطع به وظیفه خویش بویژه در بخش آموزش نیروهای افغان ادامه خواهند داد. وی هم چنین از گروگان گیری های هدفمند و زنجیره ای اظهار نگرانی کرد و شهادت مظلومانه هفت تن از هموطنان در ولایت زابل را به مردم افغانستان، هیات رهبری حکومت و معاون رییس جمهور تسلیت گفت.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است