حکومت می خواهد با فشار بر مردم خودکفا شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۳    ۱۳۹۴/۹/۴ کد خبر: 106847 منبع: پرینت

حکومت می خواهد با فشار بر مردم خودکفا شود.

عظیم محسنی عضو کمیسیون مالی و بودجه مجلس نمایندگان گفت: تقریبا 9 فرمان تقنینی رییس جمهور در مغایرت با قانون اساسی است و یکی از این فرامین نیز موضوع 10 درصد مالیات مخابرات بر مردم است که پارلمان این فرمان را رد کرده است.

وی افزود: حکومت به نحوی می خواهد این فرمان را به تاخیر بیندازد زیرا به دنبال آن است تا بتواند با گرفتن مالیات بیشتر از مردم تعهداتی خود به جامعه جهانی مبنی بر خودکفایی را عملی کند.

عظیم محسنی ادامه داد: حکومت می خواهد مالیاتی که غیر قانونی است را از مردم بگیرد، از طرفی این مالیات باید در چوکات قانون جمع آوری شود اما تاکنون ظرفیت و اداره مطمینی که بتواند پولی مردم را جمع آوری و حیف و میل نکند وجود ندارد.

این عضو مجلس نمایندگان یادآور شد که وزارت مالیه نیز بسیار واضح و روشن گفته بود: ما سیستمی که مالیات را مستقیم به عواید مالی دولت واریز کند نداریم و شرکت های مخابراتی خود این عواید را جمع می کنند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   و این شرکت های مخابراتی از برکت فرمان چرندیات گوی دوم جهان به ثروت های عظیمی رسیده اند ، حقیقت نیز اینست که وزارت مالیه آن توان را ندارد تا بشکل شفاف تمام عوایدی را که از درک وضع 10% کریدت کارت های مورد استفاده توسط مردم که ذریعه شرکت های مخابراتی وضع میشود ، را ندارد و این خود زمینه ساز استفاده جویی شرکت های مخابراتی را فراهم ساخته است . در گذشته نیز این شرکتهای مخابراتی تحت عناوین گوناگون بشکل پنهان و آشکار از کریدت مردم وضع مینمودند که وزارت مخابرات از این وضعیت چشم پوشی مینمود ، اکنون نیز اشرف بی مغز زمینه چور و استفاده جویی این شرکت ها را فراهم نموده است که شاید 50% این پولها به جیب شرکتهای مخابراتی واریز گردد .
کوه کن

>>>   وكيلان صاحب كوشش كنيد تكس بدهيد إز كداى نجات يابيد

>>>   کشت شرشم بهترین زمینه اشغال زایی.
کاشت شرشم در رستای تحقق اشتغال زایی در بخش صنایع زراعی اقدامات موثر ی در جهان انجام داده است.
نام تجارتی شرشم کانولا است که از دانه های این گیاه روغنی به نام روغن شرشم بدست می آید. روغن شرشم در مقایسه روغن آفتاب گردان، جواری و سایبین بدون کلسترل می باشد.
شرشم از ده ها قرن قبل در آسیای میانه منجمله در افغانستان کشت می گردد و از تیل آن در سوخت فیتله چراغ برای روشنان نمودن منازل استفاده می شود.
شرشم دردرجه حرارت پائین خاک ۱۰ درجه سانتی گراد نمومیکند درمقابل هوای بسیارسرد وخشکسالی مقاوم است. هم چنان درمقابل امراض نیز مقاومت ازخودنشان میدهد. حاص هر ۱۰۰ متر مربع تقریبا ۱۰ تا ۱۵ کیلو گرام دانه است.
حدود 15 درصد کلی روغن نباتی پخت و پز خوراکه از ار این روغن بدون کلسترل از فیلترشده صححی را در جهان روغن کا نولا (شرشم) بخود اختصاص داده است. مهمترین کشورهای تولید کننده شرشم انگلستنان، آلمان، فرانسه، آمریکا، کانادا، هند، چین و پاکستان می باشند اما مهمترین عرضه کننده این دانه شرشم به بازار جهانی کانادا است.
داکتر یارمحمد حیدر زاده کارشناس حفظ محیط زیست

>>>   غفور ليوال و ديگر مزدوران و غلامان پاكستان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است