حکومت چشم و گوش خود را بسته بود
حزب تحریر از سالها قبل در کشور ما فعالیت داشته است اما متاسفانه حکومت ما چنان ضعیف است و چشم و گوش خود را بسته است که هیچ اقدامی برای جلوگیری از آن نکرده است 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۹    ۱۳۹۴/۹/۴ کد خبر: 106844 منبع: پرینت

داکتر عبدالله در مورد حزب تحریر سخن گفت. وی حزب تحریر را به عنوان شاخه غیر نظامی گروه های تروریستی در افغانستان تلقی کرد و گفت فعالیت های گسترده این حزب در همه جای افغانستان به چشم می خورد. اگر اینگونه است چرا پس از سالها دولت لب ب سخن در این مورد می زند و چرا از فعالیت آن جلوگیری به عمل نیامده است؟

مولوی عبدالرحمان رحمانی عضو مجلس نمایندگان و عامل دین در برنامه «آماج» گفت: احزابی که به نام احزاب اسلامی یا تندرو در کشورهای اسلامی ظهور کرده اند در تحولات اخیر پیامدهای خوبی نداشته است و به عنوان تندرو معرفی شده اند. آنها نه تنها در افغانستان بلکه در کشورهای اسلامی به عنوان بنیادگرا ظهور داشتند. دعوت و تبلیغ آنها هم به سوی یک سلسله تحولات بوده است. حزب تحریر هم که از این جمله است از سالها قبل در کشور ما فعالیت داشته است اما متاسفانه حکومت ما چنان ضعیف است و چشم و گوش خود را بسته است که هیچ اقدامی برای جلوگیری از آن نکرده است. حزب تحریر از سالها قبل در افغانستان ظهور داشته و شش سال قبل شاهد فعالیت های آنها بودم و در آن زمان هم صدای خود را از طریق رسانه ها بلند کردم. آنها فعالیت می کردند و روحانیان را دعوت به پیوستن به حزب می کردند. آنها عقیده داشتند که یک خلافت باید در تمام کره زمین باشد و جمهوری ها باید از بین بروند و موارد بسیار قوی را از قرآن و احادیث چاپ کرده بودند و در هنگام بیرون آمدن مردم از نمازهای جمعه به دست مردم می دادند. حکومت همه اینها را دیده اما چشم و گوش خود را بسته بود.

وی در خصوص دلایل به وجود آمدن گروه هایی مثل تحریر اظهار کرد: در طول تاریخ مشاهده می کنیم که هر گاه که پایه های دولتهای بزرگ لرزیده و با سقوط مواجه شده است از حرکات همین کانون های علمی، محصلین و علما شده است. حالا دولت در باب جذب و تالیف روشنفکران دینی هیچ کاری را انجام نداده و این مسوولیت دولت است. فاصله ای را که علما و روحانیون، حقوقدانان و محصلان ما از دولت دارند خود به خود زمینه سازی برای رشد افراط گرایی در کشور می کند. هر گروهی علیه دولت و در جهت انتقاد از آن دولت باشد برای علمای ناراضی می تواند جذب کننده باشد.

مولوی از بی توجهی دولت به علما انتقاد کرده و گفت: دولت از علما فقط استفاده مقطعی کرده است و هرگاه به آنها نیاز داشته است به آنها رشوه یا حق السکوتی داده که کارش راه بیفتد. در حالیکه نظام ما اسلامی است و باید استوار بر مشاوره عما باشد. در این دولت نه برای عما ارزشی قایل شده است و نه آنها مصونیت جان و مال دارند.

وی این نارضایتی را باعث دامن زدن به فعالیت های افراطی گرایی می داند و می گوید: ناراضی بودن علما در کشور پدیده خوبی نیست چرا که تمام مردم در کشور گرایش های دینی دارند و حرف شنوی آنها از علما بالا است. فعلا نود و پنج درصد از علمای دین از دولت ناراضی هستند، چرا که حرف علما این است که وقتی دولت اسلامی است باید قوانین اسلام تطبیق شود. در حالیکه در این دولت حدود و قصاص برای مجرمان وجود ندارد. مجرمان در این دولت تکریم می شوند. کسی که ده ها بار قتل کرده است در بالاترین جایگاه های این کشور قرار دارد و ده مورد از اینگونه مسایل که در کشور ما و در حکومت ما موج می زند.

مولوی در خصوص حزب تحریر گفت: فعالیت های حزب تحریر و ادعایشان صد در صد ضرر به پیکره اسلام است. چرا که آنها مانند داعش ادعای خلافت سرتاسری در جهان اسلام می کنند در حالیکه هیچ گروه و هیچ کسی تا زمان امام زمان شرایط آن را ندارد و شرایط زمانه نیز تا آن زمان برای چنین چیزی مهیا نخواهد بود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   افراطگرای بزرگترین تهدید برای افغانستان است

>>>   حرف زدن چه کاری را انجام داده خواهد توانست باید هرچه زودتر مراکز ومدارس حزب التحریر در تمام حاکمیت دولت بست شود و جوانان ما را ازین مغزشویی افراطگرایی نجات دهند ومسولین ومدیران این حزب غیر اسلامی وغیر اخلاقی را گرفتار ومجازات کنند این وظیفه اساسی دولت ومسولین امنیتی ان است ریاست امنیت ملی که در تمام ولایات با پرسونل کافی ومصارف هنگفت وجود دارد چرا بوظیفه شان درست عمل نمیکنند وجلو چنین خودسری ها وافراطگرایی ها را نمیگیرند افسوس افسوس که مسولین دولت همه در غم جیب پری خود اند در غم وفکر مردم ووطن خود نیستند همه مسولین بخصوص کلان های شان طوطی وار خوب بیانات میدهند ولی در عمل یک فیصد هم کار درست بنفع ملت وکشور خود نمیکنند راست گفته اند انطوریکه اسمان می غورد به ان اندازه باران نمیشود غرش زیاد اما باران کم دارد .

>>>   امید همه را به صورت کامل واقع‌بینانه توضیح و تشریع کرده باشی ، امید یک برادر در باره این حزب معلومات بی طرفانه دهد چون به شمول خودم ویا شاید بسیارمردم افغانستان از فعالیت های خوب ویا خراب این حزب خبر ندارد .
عبدالله ریحان

>>>   شما وکیلان ولسی جرګه همیشه انتقاد کرده و میکنید واصلاحات می خوهید چرا اصلاحات را از خود شروع نمیکنید شما وکیلان قتل کردید زمین ها را غصب کردید و شهرک ها راساختید و قاچاق شراب و ارد و نفت و مواد مخدره را کردید و رشوت خوردید و قانون خشونت زنان را پاس نکردید و وکیل تان سه رشوت خور شهرک سازی را به سرحد تاجکستان نقل دادید که فرار کند اما از طرف حکومت ګرفتار شدند و به وکیل جزا داده نشد شما طالبان را به پاکستان منتقل کردید که زخم شان تداوی شود و لست خاینین و حنایت کاران ولسی جرګه در نزد شما وجود دارد و انرا افشا نکردید این تالار فساد باید منحل شود و شما محکمه شوید و جایدات های شما به خزانه ملت داده شود و برخی شما اعدام شوید بنام مجاهد مردم بی ګناه را کشتید و چور و چپاول کردید شما دزدان ملیونر و ملیادر شدید از خون ملت . شما حق تنفس هوا را در این دنیا ندارید
بصیر نظری

>>>   در گوگل در کمپیوتر سرچ نمایید و همه تفصیل را خبر شوید.
حزب التحریر هم سگ زرد برادر شغال.
این حزب سابقه تقریبآ ۶۰ ساله دارد اما اندر گروند و مخفی و
نرم فعالیت دارد در اسیای میانه ممنوع است در افغانستان
مخصوصآ از ۲۰۰۳ بسیار آرام فعالیت دارد .نمیخواهد حساسیت
ها ایجاد کند هدف نهایی آن خلافت است دموکراسی با تمام
شاخ و برگ و خوبیهای آن نمیخواهد در کشور نظر به ایجاب و
برداشت آن ابلیس مآبانه شیوه دارد در بعضی کشور های اروپایی
علنی فعالیت دارد. هر زمانیکه قوت یافت آنوقت تیغ ستم از نیام
می برارد و بد تر ار طالب داعش القاعده بوکو حرام ابو سیاف
اخوان وهابیت سلفی های دیگر الشباب و .... عمل خواهد کرد
مار مابین آستین است . کرزی خاین خبر داشت و دارد اشرف غنی
هم چون نماینده اامریکایی ها است میداند
همه میدانند که غرب به وجود گروه های افراطی تا زمانیکه به منافع
خوشان حمله و ضرر متوجه نشود در تمام دنیا راضی اند .
ولی زمانیکه این مار ها از آستین برامد و منافع شان را هدف قرار
داد ( که واقع شدنی است ) به سرکوبی شان می پردازند.
این سیاست های بگیرش که خورت را گرفته ار پالیسی های غرب
و دولت های مقتدر و منطقه خوار شرق هم است.
حزب تحریر میکوشد جوانان باسواد استادان بخش تعلیمات اسلامی
ور مدارس لیسه ها و فاکولته ها جذب کند .نوبت سرباز گیری شان
بعد از اکمالات فیصدی پلان شده در کشور ها و شهر ها است
تا فعلآ میکوشند دست به خشونت و ترور نه زنند این در اساسنامه
شان مندرج است . و اگر رهبری شان لازم دانست با گروه های
دهشت افگن و ترور شاید بصورت تاکتیکی اتلاف کنند این به منطقه
تعلق دارد . برای معلومات بیشتر به سایت ها مراجعه کنید.
ولی افسوس به دولت های پوشالی ما است که تابع دیر فهمی ها
هستند. طوریکه کرزی نادان میگفت داعش در افغانستان نیست
مارا دیگران می تر سانند. این کرزی ندان بود که به وهابی ها موافقه
داد تا در تپه مرنجان تحت نام اسلام میانه و معتدل و یا تعلیم قرآن
مرکز وهابیت میسازند اگر آب چتل زیر کاسه نیست اظهار این گپ ها
چه معنی دارد ما اسلام و قرآن را از وهابی کرده خوب تر میدانیم
من قراءت ملک عبدالله پاشاه سابق سعودی را در یوتیوب شنیده ام
هم در لفظ و کلمه و هم در تجوید غلط میخواند .چرا به پادشاه اولاد
و خاندان او یاد نه میدهند که پیش ما می آیند یو تیوب را بشنوید
اگر گپ مرا باور ندارید.
م.ش.ف کابل

>>>   چرا ریسجومور ما برای ماجیرین در افغانستان کازیی پیدا نمیتوانه

>>>   از سوی دیگر برای هم وطن های خیلی سخت است که در کیشور مردم هرفای نادرصت بینویم

>>>   مولوی صاحب خداوراستی که بسیار دعوه جلب استی .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است