کمک 2 میلیون دالری ایتالیا به وزارت صحت
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۲    ۱۳۹۴/۹/۴ کد خبر: 106841 منبع: پرینت

وزیر صحت عامه و سفیر کشور ایتالیا مقیم کابل طی مراسمی سند مساعدت کشور ایتالیا را به امضا رساندند که برمبنای آن ایتالیا به مبلغ 2 میلیون دالر را برای تقویت خدمات صحی در کشور به مصرف می رساند.

این مساعدت بگونه مشخص در قسمت بهبود خدمات شفاخانه استقلال در کابل و خدمات آمبولانس در ولایت هرات به مصرف می رسد.

در شفاخانه استقلال، از این کمک مالی در خصوص فراهم آوری تجهیزات طبی و غیر طبی برای مرکز تشخیص، لابراتوار، وارد آزمایش سرطان زنان، مراقبت های جدی سوختگی، جراحی پلاستیکی، فزیوتراپی و ارتقای ظرفیت پرسنل طبی این شفاخانه استفاده می گردد.

به همینگونه یک بخش دیگر این مساعدت مالی در خصوص بهبود خدمات آمبولانس ولایت هرات در زمینه ایجاد سه سب ستیشن خدمات آمبولانس در مسیر راه اسلام قلعه، روبات سنگی و کروخ با فراهم سازی تجهیزات طبی و غیر طبی، خدمات حفظ و مراقبت آمبولانس و ارتقای ظرفیت پرسنل آن به مصرف می رسد.

داکتر فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه جمهوری اسلامی افغانستان ضمن قدردانی از این مساعدت مالی کشور ایتالیا بر ادامه همکاری های آن کشور تاکید نمود و گفت که این وزارت متعهد است تا بگونه شفاف از مساعدت های مالی کشور های کمک کننده در بهبود خدمات صحی کشور استفاده اعظمی نماید.

وزیر صحت عامه گفت: این مساعدت مالی کشور ایتالیا به خاطر تطبیق آن تعهدات ما صورت می گیرد که به وعده سپرده بودم که خدمات شفاخانه ها را بهبود می بخشیم تا نیازمندی و مشکلات صحی افغانستانی ها در داخل کشور مرفوع گردد و با این کمک کشور ایتالیا ما شاهد یک مرکز تشخیصه مدرن در شفاخانه استقلال خواهیم بود که آزمایش های مختلف به شمول آزمایش سرطان ثدیه در آن صورت خواهد گرفت.

به همینگونه لوشیانا پیزوتی (Luciana Pezzoti) سفیر کشور ایتالیا مقیم کابل از این مساعدت کشورش ابراز خرسندی نمود و پایداری روابط دوستانه و تداوم همکاری ها را به سود هر دو کشور خواند.

قابل ذکر است که پیش از این کشور ایتالیا به ارزش بیش از 2 میلیود دالر را برای بهبود خدمات صحی شفاخانه استقلال در کابل و بهبود خدمات آمبولانس ولایت هرات به مصرف رسانیده است که این مساعدت ادامه تقویت این دو پروژه می باشد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است