عبدالله: ما متعهد به حمایت قاطع از جوانان هستیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۸    ۱۳۹۴/۹/۴ کد خبر: 106840 منبع: پرینت

مصطفی رضایی مخترع جوان و نام آور کشور با داکتر عبدالله رییس اجرایی دیدار و از ابتکارات و خلاقیت های وی قدردانی نمود.

رضایی در این دیدار ضمن آنکه از دشواری های زندگی در مهاجرت در ایران یاد نمود به بیان شماری از کارکردهایش پرداخت و گفت: در اکتبر سال 2014 اولین مدال نقره جهانی تاریخ افغانستان را در دوازدهمین مسابقات بین المللی اختراعات کرواسی ARCA 2014 کسب نمودم و در نوامبر همان سال، مدال برنز مسابقات بین المللی اختراعات کوریای جنوبی SIIF 2014 را هم به دست آوردم و همچنان در ادامه این مسابقات توانستم جایزه مخصوص Special Award انجمن مخترعان کشور تایوان را کسب نمایم.

در اکتبر سال 2015 مدال برنز را از مسابقات جهانی اختراعات آلمان، نورمبرگ کسب نمودم. این مسابقه بین 700 مخترع جهانی از 40 کشور برگزار شده بود.

همچنان توانستم که نخستین دستگاه سانتریفیوژ چند محوری در دنیا را به شماره 68964 و دستگاه تخلیص پیوسته سیال به شماره 76510 را در اداره کُل ثبت مالکیت های صنعتی ایران راجستر نمایم.

با این‌همه و اکنون، به کشورم آمده‌ام تا بتوانم پیام صلح، سازندگی، آموزش و افتخار را به هموطنان خود هدیه کنم و با دنیایی از امید و ابتکارات اولین انجمن مخترعان افغانستان را تاسیس نموده و اختراعاتی از قبیل کولر آبی نانو، سانتریفیوژ سه محوری، دستگاه فرآوری تیتانیوم به روش سدیم مذاب، ضدعفونی کننده آفتابی و... را در آینده نزدیک راجستر خواهم نمود.

بر همین اساس از مردم خود به خصوص نسل جوان و تحصیل کرده می خواهم که با ایجاد خودباوری، اراده، آگاهی و تلاش در کنار یکدیگر استعدادهای نهفته را شکوفا بسازند و همچنان از دولت افغانستان خواستار حمایت همه جانبه و جدی از جوانان در همه عرصه ها می باشم.

حضور تیم افغانستان در مسابقات جهانی اختراعات یکی از اهداف ام است و به همین خاطر تلاش دارم تا نماینده شایسته و موفق از سوی کشور در جهان باشد.

برگزاری مسابقات اختراعات داخلی و جهانی در کابل به منظور شناسایی توانایی های جوانان افغانستان، آموزش اختراعات ایده پردازی خلاقیت برای محصلان کشور زیر نظر فدراسیون جهانی مخترعان، روان کردن تیم مخترعان افغانستان در مسابقات جهانی اختراعات ترکیه که قرار است در ماه مارچ 2016 برگزار گردد، فراهم کردن امکانات برای راجستر اختراعات داخل کشور و وارد نمودن انجمن مخترعان افغانستان در ساختار دولت از خواسته های رضایی از رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان بود.

رییس اجرایی کشور پس از استماع صحبت های رضایی و با بیان این‌که جوانانی با چنین توانایی ها و استعدادهای درخشان افتخار ملت بزرگ افغانستان هستند تاکید نمود که حکومت وحدت ملی و به خصوص ریاست اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان متعهد به حمایت قاطع از وی و جوانان برومند و افتخار آفرین چون وی می باشد.

وی بزرگترین عامل ماندگاری و جاودانه شدن ملت ها را در تلاش بی پایان جوانانی چون رضایی عنوان نمود که در دشوارترین شرایط نیز دست از نوآفرینی نکشیده و تسلیم هیچ چالش و موانعی نمی شوند و این خود، دولت را وادار می سازد که با تمام توان از آنان حمایت نموده و زمینه های مناسب را برای تسریع و رشد تلاش های آنان فراهم نماید.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   عبدالله جان با غنى خان متحد باشد ديگر كسى بدردنميخورد حالا شما يكى ديگرتان را دل دارى بدهيد واگر نه (٩٠) فيصد مردم از شما گشته اگر فردا راى گرى شود شايد خودت وغنى اين بار ٢ را هم پوره كرده نتوانيد جوانان حالا طرف شما نميايد حالا طرف نان ميروند جوانان گرسنه چى كرده ميتوانند ،دراين گپ ها خودرا بازى ندهيد
مسافرجبرى

>>>   بالاخره مردم و جوانان هزاره در تمام عرصه ها پیشتاز بوده و هست. و باید بپذیریم که این قوم طرفدارمدنیت و تمدن و پرورش دهنده بهترین استعداد ها درافغانستان است.
فرید اسحق زی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است