حمایت مسوولان از گروه های تروریستی رد شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۶    ۱۳۹۴/۹/۴ کد خبر: 106830 منبع: پرینت

نورالحق علومی وزیر داخله، رحمت الله نبیل رییس عمومی امنیت ملی و جنرال قدم شاه شهیم رییس ستاد مشترک وزارت دفاع ملی در یک نشست خبری مشترک، ادعای حمایت برخی از مسوولان حکومتی از گروه های تروریستی را بی اساس خواندند و ملیشه سازی را به شدت رد نمودند.

نورالحق علومی وزیر داخله، با بیان این که عملیات های بهاری و تابستانی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور موفقانه انجام شده و این نیروها با قربان نمودن جان های خود از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشور شجاعانه دفاع می نمایند، تاکید کرد که دولت جمهوری اسلامی افغانستان برای آوردن صلح و امنیت در کشور اراده دارد و با هر فرد و گروه تروریستی با قاطعیت و جدیت مبارزه می کند.

وزیر داخله تصریح کرد که برخی ها با اظهارات غیرمسوولانه و برخوردهای سلیقه ای، روحیه نیروهای امنیتی و مردم را تضعیف می نمایند که اینگونه رویکردها ناخواسته به نفع دشمن تمام می شود و تاثیرات منفی جانبی زیادی بر اوضاع امنیتی کشور دارد. وزیر داخله، افزود که به جز از نیروهای امنیتی ودفاعی کشورکه شامل پولیس ملی و محلی، ارتش ملی وامنیت ملی می باشد، هیچ نیروی خارج از این تشکیلات از نظر دولت جمهوری اسلامی افغانستان مشروعیت ندارد.

در همین حال، در نشست متذکره، رحمت الله نبیل رییس عمومی امنیت ملی، از کشته شدن نزدیک به پنج صد تن از اعضای گروه تروریستی داعش در ولایت ننگرهار و برخی از نقاط دیگر کشور خبرداده تصریح که گروه داعش درسال جاری هیچگونه پیشرفتی در رسیدن به اهداف تروریستی اش نداشته و با ضربات سختی که از سوی نیروهای امنیتی کشور متحمل شده، با شکست مواجه شده و نیروهای امنیتی همچنان به تلاش های خود برای سرکوب فعالیت های تروریستی این گروه ادامه می دهند.

در این نشست خبری، همچنان قدم شاه شهیم رییس ستاد مشترک وزارت دفاع ملی گفت: دشمنان مردم افغانستان در سال جاری مذبوحانه تلاش کردند تا جغرافیای مشخصی را در داخل کشور به خاطر پیشبرد فعالیت های تروریستی شان ایجاد نمایند که نیروهای شجاع امنیتی ودفاعی کشور به حمایت مردم افغانستان در هر گوشه کشور تروریستان را با شکست مواجه نمودند و از مواضع دولتی با قاطعیت دفاع کردند.

وی افزود: نیروهای امنیتی و دفاعی کشور نه تنها در سال جاری دستاوردهای مهمی در امر مبارزه با تروریزم داشته اند بلکه این نیروها برای سال آینده نیز آمادگی عام و تام خود را دارند تا گروه های هراس افکن را سرکوب نمایند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است