بررسی امور مهاجران هموطن در ایران
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۸    ۱۳۹۴/۹/۴ کد خبر: 106827 منبع: پرینت

نصیر احمد اندیشه معاون اداری و مالی وزارت خارجه، به سلسله کنفرانس های ویدیویی خویش جهت بررسی و رسیدگی به مشکلات سفارت ها و کنسولگری های افغانستان مقیم خارج و دریافت راه حل ها به معضلات مهاجران و اتباع افغانستان در خارج از کشور با سفیر افغانستان مقیم تهران و جنرال کنسول های افغانستان در مشهد و زاهدان از طریق ویدیو کنفرانس صحبت نمود.

در آغاز، معاون اداری و مالی وزارت خارجه در رابطه به اهمیت این نوع تماس ها جهت رسیدگی به معضلات نمایندگی های افغانستان مقیم خارج، توضیحات همه جانبه ارایه نموده، اظهار داشت که این نشست به حضور داشت رییس کنسولی، مدیر خدمات و سایر این وزارت صورت می گیرد تا به مشکلات اتباع افغانستانی در آن کشور رسیدگی صورت گیرد.

معاون اداری و مالی وزارت خارجه در مورد تمدید پاسپورت های اتباع افغانستان در ایران و چگونگی دریافت راه های حل به مشکلات افغانستانی های مقیم آن کشور و پلان های کاری سفارت و جنرال کنسولگری های افغانستان در ایران خواهان معلومات گردید.

متعاقبا، داکتر نصیر احمد نور سفیر افغانستان مقیم تهران و جنرال کنسول های افغانستان مقیم مشهد و زاهدان گزارش های مفصل خویش را از اقدام آن نمایندگی در این موارد ارایه نمودند.

سفیر جمهوری اسلامی افغانستان مقیم تهران افزود: تقریبا به تعداد نیم میلیون اتباع افغانستان در ایران دارای پاسپورت و ویزای موقت بودند که در سال 1392 نظر به هدایت مقام وزارت و همکار ی مقام های ایرانی، پاسپورت های عادی حدود یک صد هزار آنها به مدت دو سال تمدید گردیده بود که مدت اعتبار بیشترین آنها رو به اختتام بوده است که روزانه به صورت میانگین در حدود 700-1000 نفر به هدف تمدید پاسپورت های شان به این سفارت مراجعه می نمایند.

در هفته های اخیر، تعداد این مراجعان چندین برابر بیشتر شده و خارج از ظرفیت پذیریش مکانی، پرسنلی و ساعات کاری این سفارت می باشد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   .... شما فقط مهاجرین را سر کیسه میکنید از یک نکاه نامه 40 یورو و از یک تاییدیه 40 یورو این چه رسم است که یگ مهاجر بد بخت از کجا بیارد این مهاجرین تقاص چه گناهی را میدهد که هم ایران از مهاجرین پول میگیرد وهم کنسلی اخر یک کسی نیست سوال کند چرا یک نکاه نامه یک برگی 40 یورو بخدا این بسیار ظلم است اخر چرا جناب کنسل جناب سفید جناب وزیر از خداوبترسید
بینام از وردک

>>>   وقت ما به سفارت میریم هیچکس به حرف مون گوش نمیدن یه عیده مفت خور دور هم جمع شدن پس چطوری کشور آباد بشه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است