توزیع کمک انگلیس به 7100 خانواده زلزله زده
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۱    ۱۳۹۴/۹/۴ کد خبر: 106824 منبع: پرینت

رییس جمهور کمک های جدید را به خانواده های آسیب دیده زلزله اخیر در کشور، اعلام کرد.

در محفلی که بدین مناسبت در ارگ انجام شد و در آن داکتر عبدالله رییس اجرایی، سفیر انگلیس در کابل و رییس اداره کمک های بین المللی آن کشور نیز حضور داشتند، رییس جمهور گفت که این کمک برای 7100 خانواده که منازل مسکونی شان کاملا در اثر این زمین لرزه ویران شده اند، توزیع خواهد شد.

رییس جمهور ضمن تشکر از کمک انگلیس به آسیب دیدگان، گفت: وزارت انکشاف دهات از طریق شوراهای همبستگی ملی این کمک مالی را از 60 تا 100 هزار افغانی به هر خانواده آسیب دیده تحت نظارت وزیر دولت در امور رسیدگی به حالات اضطرار، توزیع خواهد کرد. رییس جمهور به مسوولان مربوط هدایت داد که از روند توزیع کمک های انگلیس به زلزله زدگان به رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان گزارش دهند.

در این محفل داکتر عبدالله رییس اجرایی نیز صحبت کرد و گفت که خدمت و کمک به مردم از اولویت های حکومت وحدت ملی است و دولت از اولین لحظات زمین لرزه مذکور در مطابقت به امکانات در دست داشته، به آسیب دیدگان مساعدت کرده است.

این کمک های حکومت انگلیس دو بخش را احتوا می کند، بخش اول 5 میلیون پوند کمک عاجل به زلزله زدگان و بخش دوم 10 میلیون پوند مساعدت به منظور تقویت سیستم آبیاری و ارتقای تولیدات زراعتی می باشد.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است