آیا هرات آسیب پذیر است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۹    ۱۳۹۴/۹/۴ کد خبر: 106823 منبع: پرینت

بعضی از دوستان من را متهم می سازند که گویا از راه دور مردم هرات را نگران نموده ام ولی امنیت هرات بالاتر از آن است که کسی من را نسبت به این گزارش و تحلیل مورد سرزنش قرار دهد.

آیا نیروهای امنیتی ما از حضور صدها و یا شاید بیشتر ساکنان کمپ شیدایی اطلاع دقیق دارند؟ آیا آنها تذکره نفوس دارند؟ تا اگر در آن مناطق سرقت مسلحانه ای صورت گیرد و کسی کشته شود پولیس بتواند برای پیدا کردن مجرمان دست به کار شود؟ آیا هویت این افراد در کمپ شیدایی مشخص است؟ پس چرا حکومت در کابل از خراب کردن دکان های غیر قانونی که ساکنان آن مناطق ساخته اند و شهرداری به تخریب آن اقدام نموده، ناراحت شده است و چرا فرماندهان امنیت را که شهرداری را در این زمینه کمک کرده است، به کابل فراخوانده و گویا مورد سرزنش قرار گرفته است.

اقدام شجاعانه شهرداری هرات برای از بین بردن ساخت دکان های غیرقانونی در شیدایی مطابق به قانون بوده و شهروندان هرات باید از این اقدام نیک شهرداری پشتیبانی نمایند.

مقام های پولیس هرات در مورد تخریب ساختن دکان های غیر قانونی در شیداییی می گویند، چندين بار از پشت اين خرابه ها فير بالاى وسايط دولتى و به شهادت رساندن چندين فرزندان اين سرزمين صورت گرفته است. اینها اقدام های مرموزی می باشد که باید شهروندان محترم هرات را نگران کرده بیشتر به فکر امنیت هرات بوده و متوجه حفاظت هرات باشند.

آیا در کمپ مسلخ که در سال 1375 خورشیدی به کمک طالبان شتافت و امروز در همان مکان زندگی می کنند و حکومت محلی به فکر بود و باش آنها نبوده و آنها را همانطور رها نموده، چه معنی دارد؟ در این شکی نیست که این جریانات می تواند مانند جرقه ای هرات را مورد تهدید قرار دهد. گفته می شود افرادی که در کمپ شیدایی، مسلخ و مسیر کمر کلاغ در مسیر مرز ترکمنستان جابجا شده اند و شهرداری و ولسوالی های مربوط از تعداد و شناسایی شان عاجز می باشند و حتی نیروهای امنیت آنها را شناسایی نمی توانند بکنند، خطری محسوب نمی شود؟

هشهریان محترم: بنده نمی خواهم باعث نگرانی شما عزیزان شوم باید هشیار بود و اوضاع را زیر نظر داشت، در جنگ های احتمالی طالبان شماری از نیروهای خودی در داخل شهرها و ولسوالی ها برای کمک به طالبان حضور دارند. آیا فکر آن را کرده اید که اگر خدای ناکرده هرات حتی برای چند ساعت به دست طالبان بیافتد چه فاجعه ای بوجود خواهد آمد؟ حمله به قندوز را فراموش نکنید.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تروریستان در بین مهاجران شیدایی مخفی اند. ارگ از افشای ترویستان طالب میترسد و از ترویستان دفاع میکند

>>>   آقاي منجم زاده من و شما مدتي قبل هم در شهر فرانکفورت در عروسي دوست مشترک ما در همين مورد بحث کوتاه داشتيم کساني را که شما وابسته به طالبان ميخوانيد از يک مذهب خاص اما مردم اصيل هرات هستند و حتي يکبار هم خارج نرفتند و هيچ نوع ارتباطي با خارجي ها ندارند اما کساني را که شما وفادار ميشماريد از مردمان اصيل هرات نيستند از خارج از افغانستان به هرات هجوم آوردند و روابط مشکوک با کشور هاي خاري دارند و حتي اسناد از وابستگي آنها با استخبارات منطقه وجود دارد
حالا عقل و خرد با شما


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است