نژاد پرستی در آمریکا بیداد می کند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۹    ۱۳۹۴/۹/۴ کد خبر: 106807 منبع: پرینت

نتایج یک نظر سنجی سراسر در آمریکا نشان می دهد که نگرانی مردم آمریکا در مورد گسترش نژاد پرستی در 4 سال گذشته به شدت افزایش پیدا کرده و درحال حاضر 49 درصد از مردم برخوردها و اقدامات نژادپرستانه را بزرگترین مشکل این کشور می دانند.

49 درصد از مردم آمریکا در نظر سنجی مشترک شبکه خبری سی ان ان و 'بنیاد خانواده کایزر' که نتایج آن روز سه شنبه منتشر شد گفته اند که بزرگترین مشکل جامعه امروز امریکا مساله نژاد پرستی و برخورد های تبعیض گرانه در مورد اقلیت های نژادی در این کشور است.

درگزارش مربوط به نتایج این نظر سنجی اشاره شده است درحالی که 41 درصد از مردم آمریکا در سال 1995میلادی نژادپرستی در این کشور را یک معضل بزرگ می دانستند این رقم تا سال 2011 به 28 درصد کاهش پیدا کرده بود اما در فاصله 4 سال گذشته بطور بی سابقه ای افزایش پیدا کرد و هم اکنون به 49 درصد رسیده است.

دراین گزارش ایرنا ذکر شده است که اعتقاد مردم آمریکا به گسترش نژاد پرستی در سال های گذشته در میان همه اقشار اجتماعی و اقلیت های قومی و نژادی به یک اندازه افزایش پیدا کرده است و در آینده به یکی از مشکلات برجسته جامعه آمریکا بدل خواهد شد.

اکثر شرکت کنندگان در این نظر سنجی گفته اند در حالی که انتظار می رفت تبعیض های نژادی در زمان ریاست جمهوری اوباما بهبود پیدا کند، از سال 2008 تاکنون نژاد پرستی در این کشور شدت بیشتری پیدا کرده است.

ادواردو بونیلا سیلوا استاد جامعه شناسی دانشگاه دوک درایالت کارولینای شمالی که معتقد است نژاد پرستی در آمریکا هرگز ریشه کن نشده و حتی کاهش نیز نیافته بود آنچه را که در حال حاضر در این کشور درجریان است' نژاد پرستی نوین' می نامد.

وی درگفتگو با شبکه سی ان ان گفته است:در سال های دهه 60 و 70 میلادی مردم این کشور دچار این خرافه شدند که نژاد پرستی نهادینه در آمریکا در حال از میان رفتن است اما در عمل نه تنها این عارضه اجتماعی در جامعه آمریکا هرگز ریشه کن نشده بلکه به شدت سابق اما به شیوه ای پوشیده و پنهان درجریان بوده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است