فروغی:عرضه دالر، افغانی را بالا نگه می دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۴    ۱۳۹۴/۹/۳ کد خبر: 106788 منبع: پرینت

تنها ابزاری که می تواند ارزش افغانی را بالا نگه دارد عرضه مقادیر زیادی دالر در بازار آزاد است.

حمیدالله فروغی استاد دانشگاه در مورد کاهش ارزش افغانی در برابر دالر گفت: تنها ابزاری که می تواند ارزش افغانی را بالا نگه دارد عرضه مقادیر زیادی دالر در بازار آزاد است.

وی افزود: متاسفانه با خروج نیروهای بین المللی از کشور، کاهش پروژه های بین المللی و کم کردن مصارف خود و کاهش وجوه دالری در بازار سبب شده تا آهسته آهسته افغانی جایگاه اصلی خود را پیدا کند.

این استاد دانشگاه یکی از ابزاری که بتواند نرخ افغانی را ثابت نگه دارد استقراض افغانی از بانک های تجارتی دانست و گفت: همچنین تامین تولید در اقتصاد ملی نیز می تواند به عنوان ابزار موقتی استفاده شود.

حمیدالله فروغی تاکید کرد 3 پدیده ناامنی، وجود کسر تعادل بازرگانی و اوضاع بد اقتصادی دلایل کاهش نرخ افغانی در برابر دالر است و افزود: در کنار این موارد می تواند تشویش مردم از آینده، نگرانی های مردم و استفاده ناهنجار پناهجویانی که فشار آوردند بر بانک مرکزی دلیل بر کاهش ارزش افغانی باشد.

کد(18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ابزار واقعی که میتواند نرخ افغانی را ثابت نگهدارد بیرون نشدن دالر توسط چند تن محدودوابسطه های بانک مرکزی ،دلالان ومعافیای پولی بازار سرای شهزاده است که دالر های عرضه شده بانک مرکزی را به شکل بی رویه خریداری نموده سپس به پاکستان وایران غیر قانونی قاچاق ودالر را به بازار داد وستدکم عرضه نموده ارزش افغانی را کاهش میدهند .
ع-ب- دوکاندار سرای شهزاده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است