دیدار مسوولان سوادآموزی با سرور دانش
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۹    ۱۳۹۴/۹/۳ کد خبر: 106782 منبع: پرینت

آمران سوادآموزی ولایات همراه با معاون سوادآموزی وزارت معارف با سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری اسلامی افغانستان و رییس کمیته ملی سوادآموزی دیدار نمودند و خواهان حمایت معاون رییس جمهور از بخش سوادآموزی شدند.

معاون رییس جمهور در این دیدار ضمن اظهار قدردانی از زحمات آمرین سوادآموزی ولایت، اظهار داشت: عزم دولت بر این است که سوادآموزی از یک برنامه فرعی وزارت معارف بیرون آمده و تبدیل به یک پروسه ملی شود. وی افزود: حکومت پلان های متعددی را برای عمومی ساختن سوادآموزی روی دست دارد که سیاست های تشویقی و همچنین سیاست های اجباری سازی سواد در سطح کشور، از مهم ترین آنها است.

محترم دانش هم چنین ضمن با اهمیت خواندن وظیفه آمرین سوادآموزی گفت: وظیفه در بخش تعلیم و تربیت به خصوص در بخش سوادآموزی وظیفه مقدس و تکلیف دینی و وجیبه ملی است. وی افزود: اولین آیه ای که بر پیامبر اکرم نازل گردیده است از دو عنصر قرایت و قلم و خواندن و نوشتن یاد نموده است.

معاون رییس جمهور همچنین بیان کرد: ایجاد کمیته ملی سوادآموزی کابینه و کمیته های ولایتی و ولسوالی نشانه اهمیت تعلیم و تربیه به خصوص سوادآموزی و همچنین نشانه عزم دولت در راستای محو بی سوادی است. وی تاکید کرد: کمیته ملی سوادآموزی و وزارت معارف پلان های منظم و منسجمی در زمینه سوادآموزی دارد که تطبیق کننده اصلی آن آمران سوادآموزی و ریاست های معارف در ولایات به کمک اداره های محلی است.

در این دیدار همچنین معاون سوادآموزی وزارت معارف دولت جمهوری اسلامی افغانستان و تعدادی از آمران سوادآموزی ولایات ضمن اظهار خرسندی از ملاقات با معاون رییس جمهور، مشکلات بخش سوادآموزی را تشریح نمود و خواهان حمایت حکومت به خصوص شخص معاون دوم ریاست جمهوری از برنامه ها و پلان های سوادآموزی شدند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است