ماموریت آلمان در شمال کشور ادامه می ‌یابد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۴    ۱۳۹۴/۹/۳ کد خبر: 106776 منبع: پرینت

ماموریت ارتش آلمان در شمال افغانستان در سال 2016 ادامه می ‌یابد.

وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که ماموریت آموزشی نیروهای امنیتی افغانستان با رهبری نیروهای اردوی آلمان در شمال افغانستان در سال آینده میلادی نیز ادامه می‌یابد. کشورهای شریک آلمان در این ماموریت حمایت خود را ابراز داشته اند.

به نقل از دویچه وله، اورزولا فون دیر لاین، وزیر دفاع آلمان روز دوشنبه بعد از مشورت با همتایان خود از 20 کشوری که در ماموریت ناتو در شمال افغانستان سهم دارند، از ادامه حمایت این کشورها از ماموریت اردوی آلمان در افغانستان خبر داد.

وی نتایج کنفرانس با همتایان خود را خیلی خوب تصویب کرد و گفت: ملت‌های شریک آمادگی خود را اعلام کردند که همه نیروها و امکانات لازم برای این ماموریت در شمال افغانستان را در آینده هم فراهم می‌کنند.

وزیر دفاع آلمان در ختم این کنفرانس در برلین افزود: با حمایت این کشورها، ماموریت مشورت دهی و آموزشی نیروهای امنیتی افغانستان در شمال این کشور در سال آینده با حدود 1500 سرباز به پیش برده می‌شود.

فون دیر لاین گفت: ما می‌خواهیم یک علامت اطمینان قوی به مردم افغانستان بفرستیم که ما در کنار آنها ایستاده هستیم.

در اصل چنین در نظر گرفته شده بود که در سال 2016 میلادی نیروهای شامل در ماموریت حمایت قاطع از ولایت‌ها خارج شده و در کابل مستقر شوند اما سقوط کوتاه مدت شهر قندوز به دست طالبان باعث شد که کشورهای عضو ناتو در مورد این برنامه خود تجدید نظر کنند.

کابینه حکومت آلمان در هفته گذشته افزایش شمار سربازان آلمانی در ماموریت افغانستان را از 850 سرباز کنونی به 980 سرباز تصویب کرد. قرار است بخش اعظم این نیروها در مزار شریف در شمال افغانستان و شماری هم در کابل استقرار یابند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است