افتتاح یک کتابخانه عمومی و دو خوابگاه در بغلان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۹    ۱۳۹۴/۹/۳ کد خبر: 106774 منبع: پرینت

یک کتابخانه عمومی و دو خوابگاه جداگانه به هزینه حدود 70 میلیون افغانی که از سوی دولت آلمان تمویل می گردد، برای دختران و پسران ولسوالی ها و روستاها در بغلان برای سهولت بیشتری تحصیلات شان افتتاح گردیده است.

به نقل از روزنامه اقتصادی، شکریه اصیل یقین، رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت بغلان گفت: کتابخانه ها، در هر جامعه ای بسیار مهم اند. این کتابخانه برای بیش از 200 هزار جوان، زمینه دسترسی آسان به کتاب را فراهم می نماید.

کتابخانه عمومی یادشده، دارای سه منزل، دو سالون مطالعه، یک موزیم، هفت اتاق، آشپزخانه و یک مرکز آموزش برای جوانان که در عرصه های مختلف دوره های آموزشی را برگزار می کند، می باشد.

دو خوابگاه جدید، زمینه اقامت 320 محصل دختر و پسر در خوابگاه های تازه تاسیس دانشگاه پلخمری، فراهم خواهد شد. از آنجایی که رفت و آمد میان روستاها و دانشگاه برای دختران بسیار دشوارتر از پسران است، این خوابگاه، یک فرصت ویژه برای ایشان جهت ادامه تحصیل بشمار می رود.

ریاست اطلاعات و فرهنگ و نیز ریاست تحصیلات عالی آن ولایت، پروژه های یادشده را مدیریت نموده و تصمیم برای ساخت کتابخانه و دو خوابگاه، توسط کمیته انکشاف ولایتی بغلان گرفته شد.

برنامه ارتقای ظرفیت منطقه ای RCD که به وسیله وزارت همکاری اقتصادی و توسعه دولت فدرال آلمان BMZ تمویل می گردد، توسط GIZ GmbH به عنوان بخشی از همکاری آلمان با افغانستان اجرا می شود. حمایت های فنی و مالی لازم را برای برنامه ریزی و مدیریت ساخت این تعمیرها، فراهم آورد.

برنامه ارتقای ظرفیت منطقه ای RCD، حمایت هایی را به منظور توسعه اقتصادی، در شش ولایت شمالی افغانستان، در دو سطح ولایت و ولسوالی فراهم می نماید. برنامه ارتقای ظرفیت منطقه ای RCD، از طریق فعالیت های گسترده خویش، می کوشد تا سهم گیری افغانستانی ها در روند پیشرفت و ترقی را افزایش دهد، نهادهای بومی را تقویت کند و شفافیت و همه شمولی را ترویج نماید.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است