رسانه‌هایی که 5 سال دیر از خواب بیدار شدند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۷    ۱۳۹۴/۹/۳ کد خبر: 106747 منبع: پرینت

غرب نه تنها نابودی داعش را در دستور کار قرار نداده است، بلکه به شدت در مقابل نابودی واقعی داعش توسط کشورهایی مانند روسیه نیز موضع‌گیری می‌کند.

روزنامه نیویورک‌تایمز در یکی از تازه‌ترین شماره‌های خود سیاست‌های حمایتی عربستان سعودی از داعش و گروه‌های تکفری-تروریستی را محکوم کرده و ریاض را به داعشِ سفید تشبیه کرده است. این روزنامه تاکید کرده است که غرب در مقابله خود با تروریسم، جنگی را تنها علیه یکی از این دو شروع کرده است و همزمان با دیگری (عربستان سعودی) دست دوستی می‌فشارد. در خصوص تحلیل روزنامه نیویورک تایمز لازم است سه نکته مهم و اساسی را مدنظر قرار دهیم:

1- اساسا غرب جنگ علیه داعش را هنوز آغاز نکرده است. آنچه طی سال‌های اخیر برای واشنگتن و متحدان آن موضوعیت داشته است، «مدریت داعش» و گروه‌های تکفیری بوده است نه نابودی آنها. این نگاه استراتژیک خود را به میدان نبرد تاکتیکی غرب در قبال داعش نیز تعمیم داده است. بی‌دلیل نیست که حاصل فعالیت یکساله ائتلاف ساخته و پرداخته دست آمریکا، چیزی جز تقویت گروه‌های تکفیری در عراق و سوریه نبوده است. از سوی دیگر، غرب نه تنها نابودی داعش را در دستور کار قرار نداده است، بلکه به شدت در مقابل نابودی واقعی داعش توسط کشورهایی مانند روسیه نیز موضع‌گیری می‌کند. بنابراین اساسا پیش‌فرض اینکه غرب جنگ علیه داعش را آغاز کرده است نادرست و غیر قابل قبول می‌باشد.

2- موضوع دیگری که باید در این خصوص مدنظر قرار داد، به مناسبات غرب و عربستان سعودی باز می‌گردد. تروئیکای اروپایی همراه با ایالات متحده آمریکا همچنان در حال صدور سلاح‌های خود به رژیم‌های دیکتاتوری عربی و در راس آنها عربستان سعودی می‌باشند. در مقابل دلارهای نفتی آل سعود و به واسطه معامله‌ای که با چنین مبالغ کلانی میان ریاض و غرب صورت می‌گیرد، آمریکا و تروئیکای اروپایی به همراه رژیم صهیونیستی در اطراف ریاض چتر حمایتی نظامی و سیاسی گشوده و نسبت به سیاست‌های تروریست‌پروری آل سعود چشمان خود را بسته‌اند. بدیهی است که استمرار این روند نتیجه‌ای جز تقویت سرطان تکفیری‌ها در نقاط مختلف دنیا نخواهد بود. از این رو کانون حمایت از تروریسم یعنی دربار آل‌سعود و مدارس وهابی در سایه حمایت‌های غرب به پرورش و تولید تکفیری‌ها و رهاسازی آنها در عراق و سوریه ادامه می‌دهد.

3- مهم‌ترین مساله‌ای که در اینجا جای بسی تامل و نقد دارد، سکوت 5 ساله رسانه‌های غربی در قبال تحرکات داعش و گروه‌های تکفیری در سوریه و نقش عربستان سعودی در تقویت این گروه‌ها است. این گروه‌ها علاوه بر آنکه از جنبه نظامی و تسلیحاتی مورد حمایت غرب و رژیم اشغالگر قدس و آل سعود بوده‌اند، از بعد رسانه‌ای و تبلیغاتی نیز طی سال‌های اخیر و زمانی که مرتکب بدترین جنایات ممکن در سوریه و عراق می‌شدند مورد حمایت رسانه‌ای غرب قرار داشته‌اند. طی سال‌های اخیر کمتر رسانه‌ای در غرب از رویکرد خطرناک آمریکا و متحدانش در حمایت از داعش و گروه‌های تکفیری مانند جبهه‌النصره سخن به میان آورد. همچنین کمتر رسانه‌ای در غرب حاضر شد از نقش منفی آل‌سعود در تقویت گروه‌های تروریستی در منطقه و نظام بین‌الملل سخن به میان آورد. حتی ارزیابی‌های هشدار آمیز برخی مؤسسات مستقل در غرب در خصوص خطر بازگشت تکفیری‌های دارای تابعیت غربی (که آنها نیز توسط آل سعود تغذیه می‌شدند) به خاک اروپا نیز مورد توجه رسانه‌ها قرار نمی‌گرفت. اما در برهه فعلی و پس از جدی‌تر شدن خطر داعش و گروه‌های تروریستی در کشورهای اروپایی، رسانه‌های غربی پس از 5 سال به یاد تکفیری‌ها و حامیان اصلی آنها در منطقه یعنی آل سعود افتاده‌اند. این به معنای بازی وقیحانه و دوگانه غرب در قبال تروریسم است.

تقسیم‌بندی تروریسم به دو قسمت خوب و بد، استراتژی مضمحل و کهنه‌ای است که غرب طی 5 سال اخیر در قبال منطقه و جهان به کار برده و همچنان نیز در بخش عمده‌ای از غرب، این استراتژی به عنوان یک مبنا در نظر گرفته شده است. بر این اساس زمانی که داعش در عراق و سوریه و لبنان مرتکب جنایت می‌شود، کمتر کسی تعرضی نسبت به این گروه تروریستی – تکفیری ندارد اما زمانی که دامنه عملیات داعش گسترده‌تر شده و به خاک اروپا می‌رسد، سخن از خاستگاه و زیستگاه اصلی آنها و رویکرد دوگانه غرب در مقابله با داعش به میان می‌آید. رویکردی که به صورتی دقیق از سوی افکار عمومی جهان مورد رصد و ارزیابی قرار می‌گیرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تصورمیکنم افکارضدعلمی جهان اسلام نعمات مادی شان رانثارغرب کرده درس جدیدبه این تحجرمیدهند. اینکه اسلامگراعلم نمیخواهدحال بایدغلام صاحب علم شود. سلاح رابه پول خودازامریکاگرفته پیروان مذهب وهم دین خودراسرکوب کند فردا نوبت مرک خودش نیزاست. بعدازازدست داده نعمات مادی علم ضرورت شان خواهدشد.
وطندار

>>>   گوش خر بهتر بود از گوش کر (مولانا)
به این ویدیوی تبلیغاتی حزب التحریر توجه بفرمایید که چگونه عمق تعصب اعراب نسبت به زبان شیرین فارسی را به نمایش میگذارد. یک نعت زیر عنوان "یا رسول الله دوستت داریم" به بیشتر زبانهای دنیا، از جمله، عربی، ترکی، اردو، ازبکستانی، مالزیایی، انگلیسی، روسی، فرانسوی وغیره، به قرائت گرفته میشود؛ ولی نه به فارسی که زبان دوم جهان اسلام است!!
هواداران تاجیک این گروهک خیال پرداز و جهالت پیشه ببینند که چگونه اعراب اسلام را به ابزاری علیه زبان و فرهنگ شان تبدیل کرده اند. تبلیغات اینها علیه نوروز هم ریشه در همین تعصب دیرینه دارد. اینها از بیفرهنگی با فرهنگ گهربار شما حسادت می ورزند.
علمای فارسی زبان، بسان امام اعظم، مولانا و وغیره، با صیقل دادن به دین اسلام خشونت عربی و بدوی آنرا زدودند و تا اندازه تلطیف اش کردند. در جهان اگر کسانی هم برای مسلمانان آبرویی کمایی کرده اند همین دانشمندان فارسی زبان بوده اند چون از اعراب، جز وحشت و دهشت افتخار دیگری به میراث نمانده است.
حافظ وظیفه تو دعا گفتن است و بس
در بند آن مباش که نشنید یا شنید

>>>   بعد از سوریه نوبت به ترکیه می‌رسه ترکیه هم مثل سوریه ویران می‌شه.. ترکیه کار اشتباهی کرد چون روسیه انتقامشو می‌گیره. درگیر کردن خودش با یه ابرقدرت خیلی اشتباه هست. ترکیه فکر کرده که اروپا و آمریکا همیشه حمایتش می‌کنن ولی سیاست کثیف تر از این حرفا هست اردوغان این روزها بد جور می‌تازه و پاشو از گلیمش دراز تر کرده

>>>   ترکیه خیلی کار خوبی کرد جنگنده روسیه را درسوریه سرنگون کرد بچه حقی اجازه سرزمین های اسلامی را مورد حمله قرار می دهد به بهانه حمایت از مردم سوریه این دروغ خودساخته بیش نیست اون را حیاط خلوت خود دیده مملکت بی دفاع سوریه روسیه بعد از شکست های پی در پی از جمله درافغانستان تحت فشار قرارگرفتن تحریم های اقتصادی آمریکا واروپای بعد از گوشه گیری دو باره تجهیزاتی مدرن نظامی خود را در در سوریه آزمایش کند روسیه اگر بخاطر غیری نظامی اقدام کرده است چرا در اوکراین این کار را نکرده اون ها نظر دینی مزهب نژادی زبانی نزدیک تر است ازمردم سوریه دوست نداشت که اوکراین خراب شود @ ترکیه خودش یه کشور ابرقدرت اسلامی عضو ناتو هم هست ترکیه نصبت به کشورهای دیگر از جمله منطقه بخصوص سوریه از زمین تا آسمان فرق می کند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است