بروکسل به شهر مردگان تبدیل شده است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۱    ۱۳۹۴/۹/۳ کد خبر: 106742 منبع: پرینت

شبکه پنج تلویزیون فرانسه گزارش داد: بروکسل تقریبا به شهر مردگان مبدل شده است.
وضعیت هشدار در پایتخت بلجیم علاوه بر تبعات شدید اقتصادی و تأثیر روانی منفی بر ساکنان این شهر، بروکسل را به شهر ارواح مبدل کرده است.

مجری از گزارشگر این شبکه در پایتخت بلجیم پرسید: ساکنان بروکسل در بالاترین سطح وضعیت اضطراری چطور به سر می برند؟ گزارشگر گفت: من عصر امروز از سر کنجکاوی به مرکز شهر رفتم. مرکز شهر خالی از جمعیت بود. میدان بزرگ بروکسل خالی بود و کسی در پیاده روهای بزرگ این منطقه دیده نمی شد. اکثر فروشگاه ها و رستوران ها بسته بودند و برخی از فروشگاه هایی که باز بودند نیز فقط ده درصد روزهای دیگر مشتری داشتند. به دلایل متعدد و از جمله دلایل اقتصادی این وضع نمی تواند تا مدت زیادی ادامه داشته باشد. هراس و جو روانی بر پایتخت بلجیم حاکم شده است. شهروندان در باره احتمال ادامه وضعیت اضطراری از خود می پرسند.

مجری گفت: در اتفاقی نادر مطبوعات بلجیم به توصیه های دولت مبنی بر خودداری از پوشش دقیق عملیات نیروهای امنیتی توجه کردند.

گزارشگر ادامه داد: بله. رسانه ها به این توصیه ها گوش کردند. پولیس در جریان بازرسی ها در بروکسل با بیانیه ای از رسانه ها خواست تا محل دقیق عملیات را افشا نکنند. تمامی رسانه ها بدون استثنا این توصیه ها را رعایت کردند. حتی پایگاه های اینترنتی به خواسته های پولیس احترام گذاشتند و این در بلجیم اتفاق نادری است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است