امریکا، خود را از مهلکه رهانید
هیات پیشین هنوز به خانه برنگشته امریکایی ها در افغانستان هیات دیگری از کنگره و کاخ سفید را مشایعت کرده است تا درس های تازه و البته گوشزدهای تحکم آمیز تازه را به سیاستمداران فاقد سیاست افغانستانی بیاموزد 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۰۵    ۱۳۹۴/۹/۲ کد خبر: 106728 منبع: پرینت

درحالی که مناسبات افغانستان با هریک از کشورهای منطقه، آسیا، شرق، غرب و تمامی اقصی نقاط جهان تحت الشعاع نظر و نگاه امریکایی ها قرار دارد؛ بدیهی است که پیش و پس از هر سفر از کابل به مقصد، هیاتی از واشنگتن راهی پایتخت کشورمان شود تا آداب میزبانی و میهمانی بیاموزد.

هرچند در سالهای گذشته و در اوایل اشغال و استثمار افغانستان توسط استکبارجهانی و مزدورانش، سعی بر آن بود که چنین وانمود شود که یگانه هدف و غرض ابر قدرت غرب از لشکرکشی به قلب آسیا، نابودی تروریسم و خشکانیدن ریشه های خشونت است اما رفته رفته حقیقت نمایان شد.

اینک بر کسی پوشیده نمانده است که نه تنها امریکا الفبای سیاست غلط خود را به افغانستان می آموزد که حتی رسم الخط فرهنگ و اجتماع این کشور را نیز در دست گرفته و می کوشد بر تمامی ساحه ها، نقاط قوت و ضعف، نکات از قلم افتاده در جنگ زرگری با طالبان و غیره و ذلک تسلط یابد.

«ناامنی های نقطه به نقطه و نامنظم در مناطق کم سابقه و ولایات آرام، عدم ارایه تجهیزات و تعلیمات لازم و به موقع به اردوی ملی، عدم رویارویی و مقابله به مثل با طالبان و مخالفان مسلح مرزی، اوراق قرضه تلنبار شده برای سالهای مدید، چرخ شکسته اقتصاد و تولید داخلی و نیز شکاف رویه گسترش میان دولت و ملت.»

موارد مذکور تنها بخشی از مصداق های جنایات پنهان ولی هولناک امریکا و سرسپردگانش در قلب آسیا و در خاک افغانستان بود که حتی با خروج نه چندان قابل باور سربازان امریکایی در 2025 نیز، تا سالیان دراز تاثیرات سوء خود را نشان خواهد داد.

اینک که هیات پیشین هنوز به خانه برنگشته امریکایی ها در افغانستان هیات دیگری از کنگره و کاخ سفید را مشایعت کرده است تا درس های تازه و البته گوشزدهای تحکم آمیز تازه را به سیاستمداران فاقد سیاست افغانستانی بیاموزد؛ بهانه دیگری برای قلم فرسایی و روشن گری علیه این سردمدار استکبار دست داد تا مردم ملکی آگاه و بیدار شوند.

اینک راهپیمایی ها و تظاهرات مسالمت آمیز و انتقادات علیه سیاست های غلط و تبعیض های فاحش حکومت در امنیت، اقتصاد، عدالت، فرهنگ و سیاست خارجی، خود نقطه امیدی است اما نباید غافل ماند که سررشته امور بدست همین هیات هایی است که می آیند و می روند و راه و چاه را به زعم خود به اشرف غنی و عبدالله می نمایانند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آنچه من می خواستم بگویم، استاد نورالحق صبا به بهترین گونه یی بیان داشته اند
اگر در هیچ موردی با (پوتین) موافق نباشم در مورد این گفته اش با او موافقم :
آقای پوتین گفته "ما متعهدیم که بر خلاف برخی‌ها به شرکایمان از پشت خنجر نزنیم و هیچ‌وقت در پشت پرده اقدامی بر ضد دوستانمان انجام ندهیم و اگر اختلافی هم داشته باشیم، با صحبت به تفاهم برسیم."
بی بی سی
***
دوازده سال است از پشت خنجر می خوریم . دوازده سال نفهمیدیم دوستان ما شریک دزد اند یا رفیق قافله !

>>>   بلی، شما درست می فرمائید.
احترام
شهروند

>>>   بنگله دیش دو فرد متهم به جرایم جنگی را هفته قبل اعدام کرد، ایران قاچاقچیان مواد مخدر، فعالین گروه های ترورستی را اعدام میکند، پاکستان متهمین به دهشت افگنی را به شکل ماه وار اعدام میکند بشمول افرادی که به قتل و تجاوز متهم هستند، کوریا شمالی و چین هر مقام حکومتی را که در فساد اداری، رشوه، جاسوسی و صدمه به حکومت و ملت شامل باشد، اعدام میکند و در سی و یک ایالت امریکا نیز هنوز اعدام ها روی قضایا قتل و دیگر جرایم صورت میگیرد.
اگر در افغانستان، چند مقام حکومتی و عضو پارلمان که در فساد اداری و رشوه ستانی و بر هم زدن اوضاع دست دارند اعدام شوند، چند سارق پول بانک و امداد، چند بم گذار انتحاری طالب که در زندان بسر میبرد، چند فردی که متهم به تجاوز و قتل و دزدی و قاچاق هستند، قاتلانی مانند انهایی که فرخنده و رخشانه را کشتند...ایا اوضاع بهتر خواهد شد..

>>>   لشکر کشی امریکا به قلب اسیا یک اشتبا بزرگی بود و از همه اشتباتر این بود که بعضی از وطن فروشان و ناموس فروشان از لشکر کشی قوت های غربی به افغانستان حمایت کردند . افغانستان گورستان بزرگی برای متجاوزین و اجیرانش خواهد بود . ما ازادی کامل خود را به دست خواهیم اورد حتی به قیمت دادن جانمان .
حبیب الله یوسفزی

>>>   ایکاش سردمدارا ن تقلبی کشور هم به این حقیقت پی می بردند

>>>   هیچ وقت بیگانه ها مخصوصآ امریکا و ..... عاشق چشمان سیاه افغان ها نبوده و در آینده هم نخواهد بود. مردم افغانستان نباید انتظار داشته باشند که امریکا برایشان صلح و امنیت می آورد و در ترقی و پیشرفت کشور ما کمک می کنند نه نه هرگز نه! اشغالگران همیشه در هر جا ،همه دار و ندار کشور هارا غارت می کنند و هستی مادی و معنوی شان را سرکوب می نمایند،ارزش های دینی،احتماعی و کلتوری را نابود می کنند و وحدت ملت هارا برهم می زنند و جامعه را پارچه پارچه می سازند و به نام دین و مذهب و فوم به جنگ می اندازند و خود شان غارت می کنند. مردم کشور ما در آینده ها نتائیج مداخله امریکا را(وقتیکه عقل به سر شان بیاید- گرچه افغانهارا عقلش پسان می آید.) به وجه بهتر خواخند فهمید که کار از کار گذشته باشد.
ف ش =کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است